Gå til innhold

Trenger hjelp! 2500kcal - legger på meg fett - øker ikke i styrke


mcgrath

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis problemet ditt er slik Kjetil beskriver her over meg, ville jeg sett nøye på den videoen sjokobjarkøy sendte.

Har selv slitt med akkurat det samme, lite mat, dårlig trening, økt fettprosent.

Det tar tid å få opp forbrenningen igjen. Øk gradvis, vær tålmodig og godta at du KANSKJE går litt opp i vekt i starten. Øker du sakte nok bør ikke det være noe problem.

Jeg spiser nå dobbelt så mye som for et halvt år siden, ermer muskuløs og slankere. Har definitivt blitt sterkere og har masse energi.

Det er såklart ikke gøy å utsette deffing, men i lengden er det det eneste som funker. Hvis ikke vil du fortsette å ha dårlige treninger, og legge på deg av ingenting. Du vil oppnå et mye bedre resultat av å gi kroppen din det den så sårt trenger først.

Helse kommer tross alt før lav fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal nok ikke se bort ifra at scenarioet ikke er så veldig ulikt det Keegil lister opp. Det er en nokså "vanlig" problemstilling, spesielt for jenter. Ser ikke noen grunn til at det skal være noe mer usannsynlig i dette tilfellet.

Det er en veldig dårlig idè å skulle begynne å deffe hvis du allerede har en forbrenning som ikke er på stell. Hadde jeg vært deg, hadde jeg økt kaloriinntaket rundt 500kcal i første omgang i 2 uker og sett hvordan kroppen responderte på det. Deretter øker du sakte men sikkert kcal over tid, etterhvert som du sannsynligvis vil merke at du vedlikeholder på et høyere energiinntak.

Du vil uansett ikke plutselig våkne opp feit over natta, så det å øke kcal i en periode og se hva som skjer er helt ufarlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal nok ikke se bort ifra at scenarioet ikke er så veldig ulikt det Keegil lister opp. Det er en nokså "vanlig" problemstilling, spesielt for jenter. Ser ikke noen grunn til at det skal være noe mer usannsynlig i dette tilfellet.

Det er en veldig dårlig idè å skulle begynne å deffe hvis du allerede har en forbrenning som ikke er på stell. Hadde jeg vært deg, hadde jeg økt kaloriinntaket rundt 500kcal i første omgang i 2 uker og sett hvordan kroppen responderte på det. Deretter øker du sakte men sikkert kcal over tid, etterhvert som du sannsynligvis vil merke at du vedlikeholder på et høyere energiinntak.

Du vil uansett ikke plutselig våkne opp feit over natta, så det å øke kcal i en periode og se hva som skjer er helt ufarlig :)

Nei, det virker fornuftig det Keegil skriver!

Planen er ikke å deffe - planen min var å kartlegge hvor mange kcal jeg vedlikeholder på, for så å legge meg 3-400kcal over det.. Har jo som sagt gjort det ved at jeg startet på 2000kcal og gjorde målinger, før jeg økt gradvis (hver 2-3uke) hvis jeg ikke hadde vedlikeholdt.

Er også fullstendig klar over at jeg ikke blir feit over natta:p Vet at man først legger på seg når man har ligget i overskudd over lengre tid, og samtidig så er kroppen veldig tilpasningsdyktig.

Kan også legge til at jeg er avhengig av å ha en greit trent kropp da ingen klubber ønsker en utrent spiller - da fotball faktisk er levebrødet mitt for øyeblikket og forhåpentligvis i fremtiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det du sier at:

Variasjon i inntak= styrkeøkninger, ned i fett %? Går utifra du setter at det er overskudd samlet sett da?:)

Hvordan vet du at det er pga variasjon du har fått økt muskelmasse? Hvorfor kan ikke dette være et resultat av at du bare har litt overskudd og dermed klarer å "Lean gaine"? :)

Mener du at biorytme er en årsake til at fett% går ned mens styrken går opp?:)

Bare for å klar gjøre.. Har alltid trodd at det er det samlede inntaket som teller(så lenge det ikke er 0-0-0-0-5-5-5(tusen).. liksom hehe! Og biorytme, hvorfor skal du gå ned i fett % grunnet spisemønsteret?....

Hey bruh, jeg har gått på dietten til en kar som heter John Kiefer, nemlig Carb-back loading, i 2 måneder nå, og det har funket som bare det! :) Det er på biorytme diettvis, med carbs om kvelden, og kun protein og fett på dagen, men med en liten twist kan man vel si.. Det handler om å spise etter insulinsensiviteten din, altså ikke spise karbohydrater om morgenen når den er på høyest nivå, og ved å sørge for å få høy insulinrespons etter trening, ved å spise mat med høy GI, altså ris, poteter, is eller min favoritt, donuts.

Jeg vet det er mange som mener at en slik diett egentlig bare er tull, og at det ikke går an å manipulere insulinet på denne måten, men jeg har ihvertfall gått ned mye i fettprosent etter jul, og samtidig økt i styrke, så jeg velger å være en believer! :D

Hehe, mulig at det er kun på grunn av kaloriunderskudd på fridager, og kalorioverskudd på treningsdager, men jeg velger å se bort ifra denne høyst usannsynlige muligheten. :p

Så kjære trådstarter! Kjøp boken til Kiefer og start å gæfle donuts og yoghurt is med belgisk sjokolade, som forøvrig er på tilbud på Rema 1000 for tiden, and wait for them gains! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey bruh, jeg har gått på dietten til en kar som heter John Kiefer, nemlig Carb-back loading, i 2 måneder nå, og det har funket som bare det! :) Det er på biorytme diettvis, med carbs om kvelden, og kun protein og fett på dagen, men med en liten twist kan man vel si.. Det handler om å spise etter insulinsensiviteten din, altså ikke spise karbohydrater om morgenen når den er på høyest nivå, og ved å sørge for å få høy insulinrespons etter trening, ved å spise mat med høy GI, altså ris, poteter, is eller min favoritt, donuts.

Jeg vet det er mange som mener at en slik diett egentlig bare er tull, og at det ikke går an å manipulere insulinet på denne måten, men jeg har ihvertfall gått ned mye i fettprosent etter jul, og samtidig økt i styrke, så jeg velger å være en believer! :D

Hehe, mulig at det er kun på grunn av kaloriunderskudd på fridager, og kalorioverskudd på treningsdager, men jeg velger å se bort ifra denne høyst usannsynlige muligheten. :p

Så kjære trådstarter! Kjøp boken til Kiefer og start å gæfle donuts og yoghurt is med belgisk sjokolade, som forøvrig er på tilbud på Rema 1000 for tiden, and wait for them gains! :)

Jeg prøvde det der i høst.. Gaina 5 kilo fett.. that is all..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det diskuteres mye forskjellig her. Jeg mener at alle er forskjellig og responderer ulikt. Jeg la meg på en liten kutt den siste måneden nå, nemlig på 2100 kcal. Er 180 cm høy og veier akkurat nå 82 kg. Tok Inbody 720 test før start og en ny en nå 1 mnd etter. Viste seg at jeg har gått opp 400 g muskler og ned 4 kg fett! Trener da styrke 4 ganger i uken samt 3 fotballøkter(+av og til squash). Vet at jeg må ta disse testene med en klype salt, men det gir allikevel en indikasjon. Sannsynligvis har jeg vedlikeholdt muskelmassen min, samt kvittet meg med fett!

Poenget er, gi det litt tid. Jeg har kjørt etter periodisk faste og hatt veldig gode resultater av det. Gikk fra ca 18 fett % til 14 på denne måneden. Er periodisk faste noe for deg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde det der i høst.. Gaina 5 kilo fett.. that is all..

Hehe. Det må jeg si. Bummer. Jeg har bare merket midjen bli slimmere og slimmere. Leste du boken og fulgte retningslinjene da? Det er jo en veldig "føl på deg selv" diett, og juster deretter, så om man leser boken og setter seg inn i det ville man nok vanligvis gjort endringer før man plutselig fant ut at man var gått opp 5 kilo fett ;) Men for all del, folk er forskjellige! Kosthold er jo en veldig individuell ting :) Nedsig at du ikke kan bli shredded and nice and lean ved fråtsing av donuts ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stats, mann, ca180cm og 75-75,5kg nå.

Så slik jeg ser det legger jeg på meg fett på relativt lite kcal, samtidig som at jeg ikke øker i styrke.

Hva gjør jeg galt? Hva bør jeg endre på?

Dette ser fint ut. tipper feilen ligger i for lite søvn og/eller feil trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det må jeg si. Bummer. Jeg har bare merket midjen bli slimmere og slimmere. Leste du boken og fulgte retningslinjene da? Det er jo en veldig "føl på deg selv" diett, og juster deretter, så om man leser boken og setter seg inn i det ville man nok vanligvis gjort endringer før man plutselig fant ut at man var gått opp 5 kilo fett ;) Men for all del, folk er forskjellige! Kosthold er jo en veldig individuell ting :) Nedsig at du ikke kan bli shredded and nice and lean ved fråtsing av donuts ;P

Jeg går vitenskaplig til verks. Hadde en hypotese om at jeg skulle gaine masse muskler, og ingenting fett. Eksperimentet skulle vare i to måneder, og jeg endret ikke på parameterne underveis. Konklusjonen var at hypotesen måtte forkastes da jeg gikk opp masse fett, og ikke hadde signifikant muskelvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går vitenskaplig til verks. Hadde en hypotese om at jeg skulle gaine masse muskler, og ingenting fett. Eksperimentet skulle vare i to måneder, og jeg endret ikke på parameterne underveis. Konklusjonen var at hypotesen måtte forkastes da jeg gikk opp masse fett, og ikke hadde signifikant muskelvekst.

Haha. Kjipt! Jeg har frem til nå kun brukt carb back loading for å leane ned og bli shredded and najs, men jeg skal så absolutt ikke glemme dine ord, og vil ta din erfaring i betrakning når jeg omsider prøver å bulke med dietten ;) Jeg håper ikke en eventuel kollisjon mellom min thesis og en antithesis forekommer, hvor den resulterende synthesisen er 5 kilo fett rett på 2-packen. Jeg er nå sikkert utpå vide vidder, men pyttpytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eat more.

Jeg er 176cm og 70kg, og spiser 3k-3,1k kcal for å gå opp i vekt.

Vanligvis 1g fett per kg kroppsvekt som er anbefalt btw. 215g protein høres ut som litt mye for din vekt, kan med fordel gå ned i proteininntaket og øke carbs.

Har gjort det siden denne tråden ble opprettet.. Har ligget på 2800-3000kcal siden da, og målingene viser ingen endring samt at vekta har holdt seg. Derfor er planen å øke til 3100-3300kcal for å se hvordan kroppen reagerer på det:) Fettinntaket har ligget på 70-90g siden jeg økte kcal. Og grunnen til at proteininntaket var på 215g var mest for metthetsfølelsen pga lavt kcalinntak (2500kcal) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...