Gå til innhold

Ikke nok kcal


Sillyme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Hva spiser dere når dere har over 800kcal igjen på planen klokka ni om kvelden...?:dum: Føler jeg har spist mye i dag men må tydeligvis ha myye mer!

Nøtter, ta et par ss med tran/olje hvis du ikke har tatt/spist olje/laks/Fisk... egg.. karbs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også langt under det inntaket jeg skal ha, jeg skal ha 2500kcal om dagen i følge ernæringsfysiologen min de ukene jeg kun har håndballtrening en dag i uka og kamp om helga. (pluss annen smågåing til og fra steder)

Syns 2500 virker alt for mye, og et vanskelig mål å nå, særlig om jeg vil ned i vekt og fettprosent.

Vet det er noen ernæringsdrikker som fins på apoteket, det er ikke slankedrikk, men det er næringsdrikk til de som ikke får i seg nok kalorier i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

800 kcal klarer du fint i løpet av en time forresten ;)

Spiser du alt dette får du rundt 800 kcal.

- 3-4 skiver med smør/pesto og ost/salami el. eller ostesmørbrød med kjøttdeig under (DIGG! og sunt, hvis du bruker kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig) (y) Du kan også ta oliven eller rapsolje på skivene før du setter dem i ovnen, med litt krydder og finhakket hvitløk blir det nesten hvitløksbrød! :D (bare litt grovere variant)

- 50 gram nøtter - eller bare ta alt du orker. Helst uten salt.

- Melk.

- Smoothie med altmulig (som tidligere nevnt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du alt dette får du rundt 800 kcal.

- 3-4 skiver med smør/pesto og ost/salami el. eller ostesmørbrød med kjøttdeig under (DIGG! og sunt, hvis du bruker kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig) (y) Du kan også ta oliven eller rapsolje på skivene før du setter dem i ovnen, med litt krydder og finhakket hvitløk blir det nesten hvitløksbrød! :D (bare litt grovere variant)

Ah, hørtes gørrgodt ut!! *Skrive bak øret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser dere når dere har over 800kcal igjen på planen klokka ni om kvelden...?:dum: Føler jeg har spist mye i dag men må tydeligvis ha myye mer!

Hvor høy er du, hva veier du og hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor ikke bare spise mer etter metthetsfølelsen? drev på slik selv før og, meen hva er vitsen med å presse i seg ekstra mat ene dagen for å få "nokk" kcal, også neste dag ender du kansje opp med å ville ha mer mat, men nekter deg da, for å ikke få for mye kcal..and it goes on...noen dager er man mer aktiv og trenger mer mat enn andre vettuu, kroppen klarer vell ganske greit å skjenne etter selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk anbefalt næringsdrikker: fullverdige med fiber av merket Fresubin eller Nutridrink, inneholder rundt 300kcal. Skal ikke fungere som måltidserstatter, men kan bli tatt som mellommåltid om man ikke får i seg alt av kalorier i løpet av en dag.

Det blir litt anderledes mht deres vidt forskjellige utgangspunkt og mål.

Videre er det viktig å vite hva trådstarter faktisk mener før man gir råd:

Om det viser seg at vedkommende mangler 800 kcal for å få i seg 3500 så er det ikke så ille, om vedkommende mangler 800 for å nå 2000 så stenges tråden med henvisning til retningslinjene vedrørende spiseforstyrrelser.

Så la oss ha tunga rett i munnen og avvente til vi vet hvor mye av det estimerte behovet 800 kcal utgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke bare spise mer etter metthetsfølelsen? drev på slik selv før og, meen hva er vitsen med å presse i seg ekstra mat ene dagen for å få "nokk" kcal, også neste dag ender du kansje opp med å ville ha mer mat, men nekter deg da, for å ikke få for mye kcal..and it goes on...noen dager er man mer aktiv og trenger mer mat enn andre vettuu, kroppen klarer vell ganske greit å skjenne etter selv..

Jeg kan lett bli mett på 2000kcal om dagen, men kroppen min trenger rundt 3500kcal på en aktiv dag. Så får en bare spørre seg selv om man vil spise etter trivsel eller bruke litt ekstra tid på kostholdet, for å få bedre framgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lett bli mett på 2000kcal om dagen, men kroppen min trenger rundt 3500kcal på en aktiv dag. Så får en bare spørre seg selv om man vil spise etter trivsel eller bruke litt ekstra tid på kostholdet, for å få bedre framgang.

Yep, samme her. Kan fint være mett på 1500-2000kcal på en dag hvis jeg har dårlig matlyst, og det er ca halvparten av det jeg burde ha i meg.

De som ikke klarer å spise 2000-2500kcal har enkelt og greit matvaner som gjør at det blir vanskelig for dem å spise maten de trenger. 2500kcal er ingenting, men man må slutte å bruke masse tid på å spise "fitnessmat" som ikke er næringstett. Man går ikke opp i vekt av å bare spise masse cottage cheese og salat, selv om man gjerne er mett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det seles nærinsdrikker på appoteket - de har høyt energiinnhold ifht mengde. Jeg brukte dem en tid selv da matlysten var helt borte, og vekten såpass lav at jeg ikke burde ta av. Slike inneholder rundt 400 kcal og er på kun 2 dl.

Dersom du har medisinsk grunn kan du få dem på blå resept - altså gratis når du har frikort.

Men; Hvis du har fått en kostplan av ernæringsfysiolog - da er det vel egentlig ikke verre en å følge den ?! Da bør du jo ikke have på 800 kcal for lite.. Planlegge, planlegge, planlegge :p Dett deg faste tider tid når du skal spise de ulike måltidene, og få det gjort

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt anderledes mht deres vidt forskjellige utgangspunkt og mål.

Videre er det viktig å vite hva trådstarter faktisk mener før man gir råd:

Om det viser seg at vedkommende mangler 800 kcal for å få i seg 3500 så er det ikke så ille, om vedkommende mangler 800 for å nå 2000 så stenges tråden med henvisning til retningslinjene vedrørende spiseforstyrrelser.

Så la oss ha tunga rett i munnen og avvente til vi vet hvor mye av det estimerte behovet 800 kcal utgjør.

Jeg har satt meg 2200kcal som mål, men av forskjellige grunner nådde vi ikke å lage middag i går derfor ble det sånn.. Spiser brød, knekkebrød, havregrøt, ost, drikker melk og spiser kjøtt til middag. Men når middagen utgår for en porsjon havregrøt og en banan blir det ikke helt samme mengde kcal.

Jeg skreiv tråden da jeg skulle lage kveldsmat og lurte rett og slett på om dere hadde noen tips til hva jeg kunne spise som hadde litt ekstra. Kom meg over 1800kcal i går, mett og god og ser meg fornøyd med det, som andre sier over her så får jeg heller regulere fra dag til dag..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...