Gå til innhold

Den store diskusjonen om private ernæringsstudier (klippet fra gratis kostveiledning)


Robin CBB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan er den skolen? Vurderer å gå den linja der neste år. :)

Jeg går andre året nå - gikk de to første åra på Atlantisk Medisinske Høyskole først, men opplegget var så dårlig at jeg tar et år omigjen på Bjørknes - jeg synes det er veldig bra. Det er 3 semestere i løpet av et år så det er 2 eksamner i november, 2 i februar og 2 i mai/juni. På den måten blir pensum delt opp bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du nettstudiet på Atlantis eller gikk du i Oslo?

Jeg gikk på skolen i Oslo på AMH. Gjør det samme på Bjørknes

Atlantisk er elendig. Bjørknes er average. Nettstudie er å anbefale.. skolestudie er bob-bob. Noen gode foreleser.. andre ikke i det hele tatt.

Det er alltid forelesere på Bjørknes, på Atlantis ble det plutselig forandringer samme dag. Det var skikkelig frustrerende. De driver visstnok å forbedrer skolen da, men jeg vil ikke anbefale den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på nettstudie atlantis. Det var decent.

Har gått på skolen i spania, atlantis. Det var elendig.

Har gått på skolen på bjørknes. Det var "OK", men var så blandede forelesere at jeg ikke orket.

Går på nettstudie bjørknes. Det er bedre, selv om foreleserne er litt tullete.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atlantisk er elendig. Bjørknes er average. Nettstudie er å anbefale.. skolestudie er bob-bob. Noen gode foreleser.. andre ikke i det hele tatt.

Sorry, leste feil. Foreleserne på AMH var ganske gode til tider, foreleserne på Bjørknes er det litt lavere kvalitet på, men det er veldig godt opplegg som gjør det lettere å følge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på nettstudie atlantis. Det var decent.

Har gått på skolen i spania, atlantis. Det var elendig.

Har gått på skolen på bjørknes. Det var "OK", men var så blandede forelesere at jeg ikke orket.

Går på nettstudie bjørknes. Det er bedre, selv om foreleserne er litt tullete.. :)

Jeg har hørt at det er skikkelig dårlig i Spania, hadde tenkt å gå der selv, men styrkeløften fant meg isteden ;) kanskje like greit. Jeg har vurdert nettstudier på Bjørknes jeg og, men jeg synes det er så greit å ha forelesninger å gå på. Er det sånn at du kan møte opp på forelesninger selv om du går på nettstudie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv gått AMH og har gode erfaringer derfra, rent faglig synes jeg i alle fall ikke det er noe å utsette på. Studieplanen er copy + paste fra UiO sånn til orientering og foreleserne var jevnt over gode. Jobber man med stoffet selv og faktisk forstår det burde det ikke være noe problem. Mangelen på praksis er selvfølgelig kjip og det samme er mangelen på tilknytning til forskningsmiljøer. Jeg tar master ved universitetet i Bergen nå (Human Ernæring) og har i alle fall ingen problemer med å henge med der.

Har veldig på følelsen at folkene som klager på AMH er de som ikke har forståelse for kjemi og biokjemi spesielt. Jeg peker for øvrig ikke på noen av dere i tråden her.

Nettstudiet til AMH er litt mangelfullt, men hadde svært godt utbytte av videoforelesningene i biokjemi spesielt. Aner ikke hvordan det er der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv gått AMH og har gode erfaringer derfra, rent faglig synes jeg i alle fall ikke det er noe å utsette på. Studieplanen er copy + paste fra UiO sånn til orientering og foreleserne var jevnt over gode. Jobber man med stoffet selv og faktisk forstår det burde det ikke være noe problem. Mangelen på praksis er selvfølgelig kjip og det samme er mangelen på tilknytning til forskningsmiljøer. Jeg tar master ved universitetet i Bergen nå (Human Ernæring) og har i alle fall ingen problemer med å henge med der.

Har veldig på følelsen at folkene som klager på AMH er de som ikke har forståelse for kjemi og biokjemi spesielt. Jeg peker for øvrig ikke på noen av dere i tråden her.

Nettstudiet til AMH er litt mangelfullt, men hadde svært godt utbytte av videoforelesningene i biokjemi spesielt. Aner ikke hvordan det er der nå.

Jeg hadde ikke problemer med pensum, men synes eksamene var for store i forhold til hvor spredt pensumet er. I tillegg var det veldig mye surr med forelesninger, mangel på forelesere, halvparten av foreleserene sluttet rundt påsketider andre året mitt. Jeg hadde bedre mulighet til å få kontakt med foreleseren før eksamen på BI (hvor vi var 600 stk i klassen) i forhold til på AMH (hvor vi var 140). Jeg har gått på flere skoler og det er helt klart det dårligste opplegget. Jeg valgte derfor å ta andre året omigjen på Bjørknes, forbedre mine karakterer og ta få et bedre opplegg å følge. Som nevnt er ikke foreleserene like gode på Bjørknes, men opplegget deres er såpass godt at det går å føle at man ikke er heeelt alene om å komme seg igjennom studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva man sitter igjen med etter 3 år med ernæringsstudier, uansett hvor man tar det, er veldig personavhengig. Det er nok av dem som kan fortelle deg at du må spise 5 om dagen, mindre fett, sukker og salt, men fort blir svar skyldig om du ber de forklare hvorfor.

Det er lett å si at foreleserne er teite fordi de sier noe annet enn man har lest på fitnessbloggen, men prøv å se forbi dette og fokuser på grunnlaget bak det de sier, så skal du se at du risikerer å lære noe også av den teiteste foreleseren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg også legge til at jeg synes trenden hos dem som studererer ved privatskoler, med unntak så klart, er at de ser på det som en snarvei fordi de slipper kinkige opptakskrav, og så blir man grinete når man ikke henger med eller forstår. Jeg så kanskje på det som en snarvei selv back in the day, men sannheten er at du ikke kommer noe særlig langt med et slikt omfattende studie om du mangler interesse, ikke gidder å lese deg opp på nyere forskning under studieløpet, eller nedprioriterer biokjemi fordi "kjemi er jo ikke noe opptakskrav, hvor vanskelig kan det være"-holdning, dessverre tror jeg nok dette er noe som påvirker hva studenten sitter igjen med når den er ferdig på skolen. Dette er nok grunnen til at kjemi fra vgs eller bestått kjemikurs arrangert av skolene selv blir et opptakskrav ved de fleste privatskolene nå fremover.

Når det er sagt, så det er mye flinke folk som kommer ut fra privatskoler, som er vel så flinke som de som er utdannet i det offentlige.

At folk synes Spania-opplegget til Atlantis er dårlig, kan jeg skjønne, men folket som er der nede virker ikke akkurat motivert for skole på samme måte som de er motivert for strand, alkohol, festing og sleske spanske menn (det bor seriøst ingen spanske damer der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man sitter igjen med etter 3 år med ernæringsstudier, uansett hvor man tar det, er veldig personavhengig. Det er nok av dem som kan fortelle deg at du må spise 5 om dagen, mindre fett, sukker og salt, men fort blir svar skyldig om du ber de forklare hvorfor.

Det er lett å si at foreleserne er teite fordi de sier noe annet enn man har lest på fitnessbloggen, men prøv å se forbi dette og fokuser på grunnlaget bak det de sier, så skal du se at du risikerer å lære noe også av den teiteste foreleseren :)

Tror ikke du har fått med deg noe som helst. Jeg kom med et godt tilbud for folk her, ingen har sagt noe om teite forelesere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har fått med deg noe som helst. Jeg kom med et godt tilbud for folk her, ingen har sagt noe om teite forelesere.

Da har du ikke lest diskusjonen i tråden din, som for det meste har dreid seg om hva som er best av atlantis og bjørknes og blant annet hvordan foreleserne er. Du har jo selv deltatt i denne diskusjonen, men slettet innleggene dine i ettertid... Du kunne jo tatt det med de som startet den diskusjonen i stedet.

Tilbudet er fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har fått med deg noe som helst. Jeg kom med et godt tilbud for folk her, ingen har sagt noe om teite forelesere.

Da har du ikke lest diskusjonen i tråden din, som for det meste har dreid seg om hva som er best av atlantis og bjørknes og blant annet hvordan foreleserne er. Du har jo selv deltatt i denne diskusjonen, men slettet innleggene dine i ettertid...

Tilbudet er fint det :)

Anne Marie om du vil kan vi skille ut diskusjonen rundt lærestedene så ikke tråden sporer av i forhold til tilbudet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke lest diskusjonen i tråden din, som for det meste har dreid seg om hva som er best av atlantis og bjørknes og blant annet hvordan foreleserne er. Du har jo selv deltatt i denne diskusjonen, men slettet innleggene dine i ettertid... Du kunne jo tatt det med de som startet den diskusjonen i stedet.

Tilbudet er fint det :)

Jeg ønsket bare å komme med et bra tilbud, jeg pleier ikke skrive så mye her inne så jeg vet ikke hvordan jeg sletter en tråd igjen. Jeg ønsket å slette tråden og heller poste den et mer seriøst sted. Da jeg ikke klarte det (sikkert en knapp jeg ikke ser) ;) så slettet jeg mine innlegg. Ja, kvaliteten på foreleserene er ikke det samme som at foreleseren er teit, men heller hvor flink han/hun er til å forelese. Det var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...