Gå til innhold

Den store diskusjonen om private ernæringsstudier (klippet fra gratis kostveiledning)


Robin CBB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ok, men da tar jeg alle innleggene som omhandler AMH vs Bjørknes og lager en egen tråd av de.

Teit var mest en respons på kommentarer om tullete forelesere lenger oppe her, ikke fra deg.

Supert, det blir mer oversiktlig i forhold til tilbudet og om folk vil lese om skolene :) takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de private ernæringsstudiene gir et fint grunnlag men kan nok ikke måle seg med universitet sitt opplegg...en av grunnene som jeg mener er veldig vesentlig er mangel på gjennomføring av praksis i studiet hos de private skolene. Alle helseyrker burde ha praksis..det er tross alt mennesker du skal jobbe og det er viktig å kunne relasjoner og ikke bare teori når du er ferdig med studiet. Det er lov å være uenig,men det er min mening. Vil du drive forebyggende arbeid kan det være et fint studie å gå hos de private skolene. Men skal du jobbe med ernæring må du brenne for det, være engasjert og holde deg oppdatert på ny kunnskap som stadig blir publisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de private ernæringsstudiene gir et fint grunnlag men kan nok ikke måle seg med universitet sitt opplegg...en av grunnene som jeg mener er veldig vesentlig er mangel på gjennomføring av praksis i studiet hos de private skolene. Alle helseyrker burde ha praksis..det er tross alt mennesker du skal jobbe og det er viktig å kunne relasjoner og ikke bare teori når du er ferdig med studiet. Det er lov å være uenig,men det er min mening. Vil du drive forebyggende arbeid kan det være et fint studie å gå hos de private skolene. Men skal du jobbe med ernæring må du brenne for det, være engasjert og holde deg oppdatert på ny kunnskap som stadig blir publisert.

Hvis man tar UIOs 5-årige ernæringsstudier blir man klinisk ernæringsfysiolog og kan jobbe på sykehus blant annet. Tar man kun de tre årene i en bachelor på privat skole blir man ikke klinsk og kan dermed jobbe med alt annet enn sykehus eller steder der det er påkrevd å være klinisk.

Jeg ser ikke helt hvorfor du synes det er fælt at vi skal jobbe med pasienter. De private skolene har noe praksis siste året med studentklinikk. I og med at det er med rådgivning og den slags mange vil jobbe med er dette god øvelse før arbeidslivet. De aller fleste er ganske engasjerte og interesserer seg selvsagt for ernæring utover studiene. Mange velger også og gå videre på mastergrad og få fordypning i akkurat det de ønsker jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke helt hvorfor du synes det er fælt at vi skal jobbe med pasienter.

Du jobber jo ikke med pasienter etter en bachelor. For å jobbe med pasienter må man ha autorisasjon, som man per i dag bare får etter en klinisk master ved UiB eller UiO. Etterhvert som samhandlingsreformen kommer bedre i gang, så vil nok kompetansen som ligger hos alle med bachelor også bli bedre utnyttet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jobber jo ikke med pasienter etter en bachelor. For å jobbe med pasienter må man ha autorisasjon, som man per i dag bare får etter en klinisk master ved UiB eller UiO. Etterhvert som samhandlingsreformen kommer bedre i gang, så vil nok kompetansen som ligger hos alle med bachelor også bli bedre utnyttet. :)

OK, beklager, feil ordlegging: klienter, kunder, mennesker som ikke er syke, men trenger hjelp :p;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...