Gå til innhold

Magella

Medlemmer
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Magella

    ingen

    Kan noen fortelle meg hvorfor enkelte blir så innmari provosert av folk som velger å gi barna sine SUNN mat? Det er såvidt jeg forstår det ikke snakk om kalorirestriktivt kosthold, men "ren" og næringsrik mat som alternativ til loff og pølse. Hva i all verden er gærent med det? Hvorfor er det så tragisk for et barn å ikke spise nugatti?
  2. Det aner jeg ikke, dårlig holdning kanskje? ;P Men ja, det var tanken bak scapular pushups. Ellers ser jeg jo klart fordelen med baseøvelser når det bare er to økter i uka! Edit; Helt supert med mye info!
  3. Til å starte med er planen kun to dager i uka, da jeg har to balltreninger i tillegg + 1-2 dager med svømming. Har foroverroterte skuldre, så har litt angst for øvelser for fremside av overkropp Er nok derfor det er totalt fraværende, men en balanse er selvfølgelig å foretrekke. Takk for tips og link!
  4. Hei! Jente 23, 165 høy, 64 kg. Trener litt nå og da, styrke + ballsport. Trener kondisjon i tillegg, men det har jeg relativt greit peil. på, i motsetning til styrketrening. Ønsker å trene rutinert og følge et program for å kunne måle fremgang. Foreløpig utkast; Dag 1 2000m roing 2*8 1håndsroing 3*8 dips 2*8 scap push ups 2*8 smal latsdrag 2*8 facepull Dag 2 3*12 Bird dog (?) 2*12 glutebridge 3*8 hip-thrust 3*8 bulgarsk utfall 3*12 strak mark 3*8 knebøy Er heeelt fersk på dette med å sette sammen øvelser, så er veldig usikker på hva som blir et "dekkende" progra
  5. En underlig måte å formulere seg på, det har jeg ikke noe svar på. "The current exposure to some mycotoxins in grain-based products represents a concern for some consumer groups in Norway." http://www.vkm.no/dav/eee04d10c4.pdf Selv om mengdene for de fleste ikke vil utgjøre noen betydelig "trussel", er det jo greit å ha i bakhodet når man tenker over hvor mye korn man har i kostholdet sitt. Det er en grunn til at man opererer med grenseverdier, og at Vitenskapskomiteen for mattrygghet i det hele tatt har hatt en risikovurdering.
  6. " Frokostblanding, brød, havregryn og knekkebrød – alt vanlige matvarer som norske barn fostres opp på, er ikke bare sunne, slik vi liker å tro. For de er alle basert på korn – og kornet kan inneholde farlige muggsoppgifter." Ikke en så veldig hyggelig opplysning for brødnasjonen Norge? Anbefaler alle å lese blogginnlegget under av Pål Jåbekk angående skepsis til kornprodukter. Interessant! En kjøtteters bekjennelser: Veien til god helse - Korn
  7. Jørgen foss setter i det minste viktig problematikk på dagsordenen. MEN tilnærmingen hans er etter min mening særdeles teit. Er det teit å si teit? Det er kanskje det. Men, det er noe urovekkende ved å skulle frata folk ansvar og bevissthet, og bare innføre lover og regler for å "gjete" folket i riktig retning- i stedet for å opplyse og informere folk slik at de kan ta gjennomtenkte selvstendige valg. " Dette er kanskje en av de største utfordringene man har i forhold til overvekt. Nemlig at man dumper prisene på sterkt usunne produkter" Pris er såklart et virkelmiddel, men å si at det er
  8. Er ikke noe fan av kalorikalkulatorer og slikt, men bare for å gi deg et perspektiv på dette med kalorier, så er ditt utregnede basale behov (det kroppen trenger for å fungere på normalt vis) 2338,80 kcal ved lavt aktivitetsnivå. Dette regnet ut fra Harris-Benedict formelen. Det er på ingen måte dermed sagt at det er presist dette du skal ha, det er mange andre faktorer som spiller inn. Og tallet jeg oppgir er kun veiledende, ment som en pekepinn, da jeg ikke har noen kompetanse på dette feltet. MEN, poenget mitt er at det er nok først og fremst viktigere å fokusere på å få i seg nok av god
  9. Dehydrering kan som kjent bidra til kramper. Drikker du nok vann? Sliten muskulatur er også "mer utsatt". Får du/musklene nok hvile? Ellers så vet jeg om de som sverger til Farris og banan! Farris inneholder bl.a magnesium, kalsium, kalium og natrium- disse mineralene/saltene er med på å regulere væskebalansen. Banan er også en kilde til kalium.
  10. De snikende grønnsakene er de beste ;D
  11. Ganske unødvendig å starte en diskusjon om hvorvidt personen "bare burde skjerpe seg" eller ei. Hadde det vært så enkelt hadde det kanskje ikke vært nødvendig å opprette tråden? Utgangspunktet er ikke om noen burde endre situasjonen og begynne å spise grønnsakene sine, men hva man kan gjøre ut fra den situasjonen som er. Snikende grønnsakstips; -Finrevet gulrot i alt som har med kjøttdeig å gjøre (spaghettisaus,pizzafyll,lasagne) -I "tacomat" går det an å bruke bønner, om så knuse disse sammen med kjøttet -Potetmos+blomkål/brokkoli/pastinakk -Tomatsuppe fra bunnen av -Topping i form
  12. Som noen nevnte tidligere, studiepoeng i pedagogikk, eller lignende kurs burde være obligatorisk. Barn og unge utvikler seg ulikt, og det kreves en forståelse både for hvordan man skal kommunisere og hvor fokuset skal ligge. Man må ha kompetanse om aldersmessige forskjeller(som kan være veldig store, selv mellom to som er født samme år) og grunnleggende utvikling og behov. Fysisk aktivitet for barn dreier seg i de fleste tilfeller om å ha det gøy, og når man går over på noe som er helsemessig kreves det enda mer av den voksenpersonen som skal ha ansvaret. Men med fysisk aktivitet som mangel
  13. 1 Skyr vanilje 1 ss Walden Farms Chocolate syrup 3-4 valnøtter Cavalier mocca dark sjokolade Bland skyr med sjokoladesirup, hakk opp ønsket mengde nøtter og sjokolade og bland oppi. Vips, så har du en Piano duo yoghurt!
  14. Kcal: 364 Protein: 29,8 Karbohydrater: 42,7 Fett: 7,9 Fiber: 4,7 Sånn ser ihvertfall næringsinnholdet for den totale oppskriften ut!
  15. Men karbohydratene er ikke like. Du har polysakkarider, disakkarider, og monosakkarider. For å si det på en helt enkel måte handler det om hvor mange "ledd" de er bygd opp av. Jo flere ledd, jo lengre tid tar det å fordøye dem, altså bryte dem ned. Hvis det gir mening?
×
×
  • Opprett ny...