Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Finnes det noen sauser dressinger (sett bort i fra walden farm eller hva de heter) som

inneholder lite kalorier og er sukkerfrie?

Hva bruker dere av saus/dipp til kjøtt feks?

Jeg har hele tiden blandet mager kesam med det mest utrolige å får til mye godt ut av den.

Men kjenner jeg vil ha noe "brun saus" lignende noen ganger over kjøttet når det blir

i "biff-form" (ikke strimler)..

Har iherb noe smart?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17783-kalori-fattige-sauser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Finnes det noen sauser dressinger (sett bort i fra walden farm eller hva de heter) som

inneholder lite kalorier og er sukkerfrie?

Hva bruker dere av saus/dipp til kjøtt feks?

Jeg har hele tiden blandet mager kesam med det mest utrolige å får til mye godt ut av den.

Men kjenner jeg vil ha noe "brun saus" lignende noen ganger over kjøttet når det blir

i "biff-form" (ikke strimler)..

Har iherb noe smart?

Bruk vanlig saus, bedre smak... De kaloriene har du garantert bare godt av ;) Trenger ikke "fitnessfisere" alt :)

3% fett dressingen fra Idun med hvitløksmak syner jeg er veldig god om du vil ha dressing.

Brun saus kan du lage med en buljongterning og ekte geitost. Er både fett og karbs i geitost, men den er så kraftig på smak at det bare er 2 skiver som skal til for å få en god saus og da har du til 2-3 personer. Har du god kraft eller sjy istedenfor buljongen blir sausen enda bedre.

lage saus med to skjeer smør (det går med olje også) (bremykt) og to tre skjeer glutenfri mel mix. til hvit saus sper jeg med melk. Denne kan tilsettes ost (uansett type nesten ) eggeplomme og ønsket krydder.

Den beste buljongen lager du selv på grønnsaks avkok. Eller kjøtt eller fisk .

For brun saus bruner du smør/melblandingen og tilsetter buljong. litt og litt til ønsket tykkelse.

creme fraiche lett er en flott dressing, kan tilsettet hakket agurk, eller raspet gulrot, eller gressløk (hvitløk) hva du måtte ønske. Kan også stekes i eller has i gryter.

En annen fantastisk oppfinnelse er vikingmelk som erstatter fløte i / til laks / viltskav/ etc.

Er stor FAN av å fitnessisere alt sammen !!

Sjysaus inneholder knapt nok kalorier, 17 kcal per dl. Smaker ikke så verst heller. Finnes på pose for oss som er lat.

1542.gif

personlig spiser jeg ikke sukker eller vegetabilsk fett. Dette er jo veldig , veldig, veldig ofte puttet inn i sånne fixferdig løsninger. ser denne har solsikke olje som jo er forsåvidt o.k., men er det raffinert sukker i den ?

Trives med å lage mat fra bunnen å saus er ikke så vanlig her hjemme, mer at en steker eller koker ting i for eksempel hakket tomat, lett creme fraich eller mat youghert eller noe alla det da !!!

Annonse

Takk for svar :)

Sjysausen elsker jeg, å siden den har så lite innhold så skal den brukes litt oftere seg jeg.

Kommer neppe til å bruke så mye som 1 dl uansett, er snakk om kanskje 3 ss bare for å få en litt mer "smak" på noe når jeg blir litt lei ;)

Saus som funker til det meste er å blande mager kesam og tacosaus. Er så og si ingen karbs eller fett ;) Dette er best hvis du blander det i panne med strimlet svinekjøtt/kyllingfillet, stekt laks osv... ;) Passer kanskje litt dårlig til god biff.

Mene det står på mager kesam pakken JEG KAN IKKE KOKES ?

Jeg bruker mager kesam i steking jeg, ikke vært noe problem.

Men har jo ikke brukt å blande den inn før mot slutten av steketiden uansett.

Å når jeg har laks i folie har jeg også noen kryddret ss med mager kesam inni folien med laksen, det har også gått bra, å er kjempe godt :)

Annonse

Sausen i denne oppskriften er ekstremt god!

VeganMisjonen: Grønnsakstaver og risnudler i spicy peanøttsaus

Bruker den på sånn ca alle woker jeg lager. x)

Ellers pleier kjæresten min å steke laks i grønnsaksbuljong, uten at det nødvendigvis blir en saus av det, men maten blir ikke så tørr iallefall. Godt med grønnsaker og litt ris til!

Man kan f.eks koke grønnsaker gjennommøre(pastinakk,sellerirot, gulrot, jordskokk, kålrabi, kålrot, osv), kjøre de på blender eller stavmixer til de er ubersmoothe og åleglatte,og ha oppi melk eller buljong til du synes sausen er tynn nok,og salt/soyasaus/ketjap manis/sherryeddik/nykvernet sort pepper til den smaker digg? Hvis du vil ha den litt tykkere kan du f.eks bruke melkepulver istedenfor smør og fløte og sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...