Gå til innhold

Kristine Webers bok


whph

Anbefalte innlegg

Jeg elsker bloggen til Kristine Weber- dama er en sann inspirasjon! Og nå lurer jeg litt på om jeg skal investere i boka hun har gitt ut. Er det noen her som har kjøpt og fått den allerede, og som kan gi en liten "review"? :) Og så lurer jeg på... Krever majoriteten av oppskriftene spesialingredienser som sukrin/mandelmel/jbkm osv? Eller inneholder den også vanlige oppskrifter med vanlige ingredienser man finner på en vanlig matbutikk? Haha :) For det er ikke til å stikke under en stol at slike spesialingredienser er sabla dyrt i Norge- og dessuten synes jeg ofte at oppskrifter UTEN slike "erstatninger" er det aller beste (da smaksmessig).

.....aaaaaand SHOOT! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk den her forleden, men kan ikke gi noen "anmeldelse" ennå ;)

Det jeg kan si, er at du vil kjenne igjen en del fra blogginnleggene, det er lagt inn rene tekstsider mellom maten. Så du får en del info om henne, bakgrunnen hennes, samt tips og råd.

Fristende matbilder (har aldri prøvd noen av oppskriftene, men får absolutt lyst) og en del bilder av henne selv, som du også vil kjenne igjen fra bloggen.

Middagene ser "normale" ut med tanke på ingredienser, ellers (og jeg siterer fra boken):

"Spesielle ingredienser jeg bruker: Bakepro, fiberfin, finmalte mandler, kokosmel, mandelmel, peanøttmel, proteinpulver (sjokolade- og vaniljesmak), stevia (m smak), sukkerfri mørk sjokolade (søtet med tagatose), sukrin, sukrin+, sukrinmelis, xanthan gum, yaconsirup."

Men det ser ut til å være mye du kan lage uten dette også.

Er forøvrig positivt overrasket over at det er en "skikkelig" bok, hardback, og at det er lest korrektur ;) (Gjelder nemlig ikke alt av denne type stoff, men så er den jo gitt ut på et solid forlag).

Jeg liker dama, og jeg liker tilnærmingen hennes til kost og trening. Hun har jo et bevisst forhold til det at mange unge jenter ser opp til henne, og i forhold til en del andre i hennes kategori, eller hva jeg skal kalle det, synes jeg det er fint at akkurat hun har kommet med en bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den her forleden, men kan ikke gi noen "anmeldelse" ennå ;)

Det jeg kan si, er at du vil kjenne igjen en del fra blogginnleggene, det er lagt inn rene tekstsider mellom maten. Så du får en del info om henne, bakgrunnen hennes, samt tips og råd.

Fristende matbilder (har aldri prøvd noen av oppskriftene, men får absolutt lyst) og en del bilder av henne selv, som du også vil kjenne igjen fra bloggen.

Middagene ser "normale" ut med tanke på ingredienser, ellers (og jeg siterer fra boken):

"Spesielle ingredienser jeg bruker: Bakepro, fiberfin, finmalte mandler, kokosmel, mandelmel, peanøttmel, proteinpulver (sjokolade- og vaniljesmak), stevia (m smak), sukkerfri mørk sjokolade (søtet med tagatose), sukrin, sukrin+, sukrinmelis, xanthan gum, yaconsirup."

Men det ser ut til å være mye du kan lage uten dette også.

Er forøvrig positivt overrasket over at det er en "skikkelig" bok, hardback, og at det er lest korrektur ;) (Gjelder nemlig ikke alt av denne type stoff, men så er den jo gitt ut på et solid forlag).

Jeg liker dama, og jeg liker tilnærmingen hennes til kost og trening. Hun har jo et bevisst forhold til det at mange unge jenter ser opp til henne, og i forhold til en del andre i hennes kategori, eller hva jeg skal kalle det, synes jeg det er fint at akkurat hun har kommet med en bok :)

Tuusen hjertelig takk for et kjempebra svar :) Regnet i grunn med at endel av oppskritene inneholder enkelte "spesialingredienser"- men det er jo også godt å høre at det er endel "vanlige" oppskrifter også.

Tror nok jeg kommer til å klikke hjem boka i dag, ja (om den ikke er utsolgt, hehe) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En del av oppskriftene inneholder uvanlige ingredienser, men jeg har ikke hatt problemer med å bytte dem ut med mer vanlige. Og skulle man nå bestemme seg for å kjøpe disse uvanlige ingrediensene, så vil man se at de har lang holdbarhetstid, og kan fint oppbevares i kjøkkenskapet frem til neste gang man skal bruke dem :)

Jeg har selv hatt boken i et par uker nå, og har prøvd ut flere av oppskriftene. Enkelt, sunt og ikke minst - GODT! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
Ja var endel mongo ingredienser i den. Ble litt skuffet. Hadde hvert kjekt å kunne kjøpe disse tingene i en vanlig butikk.

Grunnen til dette er jo ikke for å gjøre det vanskelig og kranglete, men for å "sunnifisere" ellers vanlige oppskrifter for å gjøre de mindre kaloritette, sukker og glutenfrie

Ellers hadde det jo bare vært en helt vanlig kokebok.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte boka før 2-3 uker siden, men har dessverre ikke fått testet ut noen av oppskriftene siden jeg har vært hjemme på påskeferie den siste tiden. Gleder meg til å reise hjem til kjøkkenet mitt og mine ingredienser i morgen, for da skal jeg virkelig eksperimentere framover :)

Veldig mange oppskrifter som ser fristende ut, og som folk over her sier er det ingen problem å bestille på iHerb.com. Mange som kanskje kvier seg for å bestille første gangen, men når du bare kommer inn i det, så finner du ut at iHerb er trygt og ingenting å bekymre seg for. Selv elsker jeg iHerb og hadde så godt som alle de "spesielle ingrediensene" fra før av. (yaconsirup trengs i en del oppskrifter, og det har jeg ikke, så det må jeg få kjøpt. Om noen har en å anbefale, så tips meg gjerne!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja var endel mongo ingredienser i den. Ble litt skuffet. Hadde hvert kjekt å kunne kjøpe disse tingene i en vanlig butikk.

Går du innpå iherb.com finner du nok mangen gode alternativer! Trygg side, og lite frakt så lenge du holder deg under 200 kr:) Jeg har hvertfall komt godt ut av den siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...