Gå til innhold

Markløft. Klarer mer, men grepet svikter


Opcode

Anbefalte innlegg

Noen tips når man kjenner at man godt kan løfte mer, men grepet svikter?

Jeg løfter 3 sett a 6-8 reps (jente, 160 cm, 57 kg).

Nå etter 4 ukers trening klarer jeg å løfte 40 kilo, men kjenner at jeg godt kan ta i litt mer. Problemet er at grepet svikter og siste sett blir bare tull... Jeg alternerer grepet, og det hjelper endel. Er det andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 - Legg inn grepstrening.

2 - Bruk kalk om det er lov der du trener. Flytende kalk er et alternativ om de ikke er så glad i kalkstøv der du trener.

3 - Mixed grip, ev. begge hendene pronert, men bruk reim på den ene hånden (bytt på hvilken hånd).

Tips til hvordan jeg får bedre grep ved markløft? | Fitnessbloggen Forum

Markløft grep | Fitnessbloggen Forum

Svakt grep | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips:)

Jeg senker stanga helt til den toucher gulvet, men "slipper" ikke mellom hvert løft.

Bruker mixed grip der jeg alternerer mellom høyre og venstre hånd pronert.

Er ikke reimer litt juks da? Er det ikke meningen at man skal bli sterk hele veien, fra håndledd og helt ned i tærne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode tips:)

Jeg senker stanga helt til den toucher gulvet, men "slipper" ikke mellom hvert løft.

Bruker mixed grip der jeg alternerer mellom høyre og venstre hånd pronert.

Er ikke reimer litt juks da? Er det ikke meningen at man skal bli sterk hele veien, fra håndledd og helt ned i tærne?

Det heter markløft fordi man skal legge stanga død mellom hver rep. Når du legger den død mellom hver rep, får du også tid til å resette grepet ditt, så mulig du ikke sliter like mye da.

Reimer kan ha sin plass om stangene er usaklig glatt og man ikke får bruke kalk. Jeg ville brukt kalk før jeg investerte i reimer i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...