Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 4 uker senere...
Denne sesongen var fantastisk:

participants_of_the_biggest_loser_before_and_after_the_show_06.jpg

MichaelVentrellaBeforeandAfter2.jpg

Familiesesongene som er mest engasjerende synes jeg :)[/quot

Er jo motiverende å se hvor spreke de blir.., synes det et kult program jeg. Tror det ligger mye bak som vi ikke ser, men underholdning er det. Og de løper jo en maraton på slutten, det er jo helt sykt bra.

Jeg har følt med på The biggest loser siden starten og er en av mine favorittserier.

MEN.

Den amerikanske Versjonen er som alle andre amerikanske versjoner av serier.

De fokuserer mye på drama, alt for mye.

Skjermer mye av den nytte informasjonen som må komme ut til amerikanerne om de skal bli sunne og friskere.

Er flere som har sagt de blir skremt av måten de blir trenet på etc, og jeg kan godt skjønne det når man ser de spyr og detter om etc.

Det er ikke sunt. Greit nok de får hjelp til stort sett alt.

Men om man skal se på tidligere deltagere, tilogmed vinnere så har majoriteten av de lagt på seg en god del og er på vei tilbake, nettopp pga de ikke får en "Realitycheck " på gården om hvordan det blir å komme tilbake til hverdagen.

Om jeg skulle anbefalt versjon skal se av The biggest loser, så ville jeg valgt den Australske versjonen(Tross for den idiotiske blonde treneren de har fått inn de siste 2 sesongene).

Der er de faktisk flinke til å vise folk på tv hvordan ting gjøres, HVORFOR og hva de får ut av det.

Istede for konstant drama, skjulte reklamer, skremmende vinkel på trening som de har i den amerikanske.

Annonse

• 3 måneder senere...
Må huske hu der dama har fått unge rett før hu laga videoen der da:p

For å sitere dikterguden Tim Minchin;

"But if you want to put your love for me first

You wouldn't go through childbirth

You'd agree to adopt

so that you could stay thin"

Noe som faktisk er hva hun oppga som grunn til at hun ikke ville føde. Go figure

Det der var jo ikke noe nytt. Kai Hibbard var med i en av de første sesongene hvor det var fokus på ren underholdning. Programmet har skjerpa seg en del og fokuserer mer på hva de skal gjøre når de kommer ut. Men det er fortsatt et underholdningsprogam. Vi hjemme hadde nok ikke gidda å sett så mye på (i allefall ikke USA) hadde de ikke gått 50kg på kort tid. Jillian Michaels tv-program (likt Kari Jaquesson sitt) varte ikke lenge. Hun dro bare hjem til folk og hjalp de endre litt livsstil. Ingen gadd å se på det. Tatt av lufta. Syns det i stor grad er vårt ansvar som tv-seere å bidra til at det blir endringer om vi syns noe er feil.

Vekt oppgangen er vann, er ikke det vanlig etter et konkurranse oppkjør?

Deltagerne er etter all sannsynlighet spiseforstyrret type binge-eating disorder. Det tar tid, lengre tid enn det programmet har mulighet til å gjøre noe med, å behandle. De som "får" en spiseforstyrrelse har ikke fått den egentlig, den spiseforstyrrelsen har endra form.

Jeg ser (min personlige mening) biggest loser som et underholdningsprogram for å få mest mulig til å se på, noe som gjør at de kan spre kosthold- og treningsinspirasjon til fleste mulig av de som trenger det i USA. Ikke glem at USA er et U-land inne i et I-land.

Annonse

Jeg pleier å pelle av all paprika/tomater/løk/sopp osv. er det fortsatt grønnsak? Eller er det tomatsausen som gjør det til en grønnsak?

Det var visstnok på grunn av tomatsausen ja....:) Tomater er grønnsaker, tomatsaus er laget av tomat,- ergo, pizza er grønnsak. Det er logikken sin det..(Tomater er vel ikke grønnsak en gang., mener jeg og ha lest) Så om man spiser hvit pizza,- DA blir det ikke grønnsak.

Jo,de har mye fokus på kosthold og kalorier også,mye faktisk om du har sett alle seongene;) Men ja ,trening er viktig for dem og de har sagt flere ganger at de trener 6-8 timer om dagen slik de som konkurrerer i ol gjør o.l. Vet at kalori inntaket for de fleste deltagerne har ligget på 15-1900 kcal på det meste av det jeg har fått med meg ...de aller største har tydelig mindre inntak for eksempel.

At de dehydrerer deltagerne før innveiing osv er mulig det...men de FLESTE som har blitt KJENT gjennom BL og vunnet osv har faktisk holdt vekta da;)

Har lest en del kritikk av the biggest loser i forhold til sulting, dehydrering etc før innveiing.

Ja, det er et underholdnignsprogram laget for amerikanere, men jeg må innrømme at jeg reagerer veldig på måten de går ned der. Så mye vekttap på såapass kort tid kan da ikke være bra.

Det har jo også kommet frem at mange av de som har deltatt, i etterkant har lagt på seg det de tok av i løpet av programmet.

FPTALLET av dem som har vært med har lagt på seg igjen;) De som ble kjendiser osv for eksempel har ikke det og mange av de som vant har ikke det...så der tar du nok litt feil da:) Man kan faktisk gå ned på en sånn unsunn måte og fortsatt holde vekta senere...det er jo faktisk ikke slik som alle sier at man vil legge på seg etter man ahr gått ned bare fordi man spiser tilnærmet vanlig mat...hvis de spiser mindre enn de forbrenner så vil de ikke gå opp i vekt...og mange av dem har holdt vekta og trener mye..så selv om kanskje hvileforbrenninga går mye ned pga den måten å gå ned i vekt på så vil treninga veie litt opp for det og de vil kunne greie å holde vekta helt greit stabil...ikke akkurat der den var i for eksempel FINALEN i BL med helt greit.
Personlig er jeg imponert over hvor lite overflødig hud det er på mange av deltagerne. Vekttapet er jo sammenlignbart med de som operer seg. Tror trening har mye og si, og kanskje også det faktum at de kan spise normalt og Sundt. En slankeoperert vil el slite litt mer der... Og når man snakker om tilbakefall, jeg fikk høre av en slankeoperert for noen år siden, at tilbakefall til ekstrem overvekt var på 70%etter fem år....mulig det er helt andre tall nå, men et opplegg som BL er nok et bedre alternativ enn operasjon for ange, vil jeg tro. Og for staten på sikt ogå billigere. Ikke at alle skal på tv, men at alle må være 4mnd på slankefarm, gradvis flyttes hjem, for så og klare et visst vektTAP helt alene i løp av X uker.....

Altså, jeg er ikke mot disse operasjonene, men for noen er det en enkel løsning, frem til de uansett må sette inn selvdsiplin og begynne og trene. Jeg kunne selv lett vært overvektig.Veldig overvektig... Om jeg ikke hadde bitt tenna sammen og fortsatt når vekta stoppet opp i måneder....jeg vet det ikke er enkelt, og kanskje derfor jeg også mener at operasjon er for lettvint, for noen.....før eller siden må man endre holdninger til mat og trening. Derfor tror jeg at et ikke-kommersielt opplegg, etter malen til biggest loser, faktisk kan være noe og satse på. På lik linje med ulike typer operasjoner.

Sikkert pga treninga da? De som slankeoperer seg de spiser jo så lite at no mer enn gåturer anbefales ikke før en god stund etter operasjonen..så BL deltagerne trener jo hele tiden syke mengder...har sett overflødig hud der men ikke sånn helt dykt pizza deig nei...så du ahr rett i det...sikkert pga nivået deres med trening..og hvor unge de er:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...