Gå til innhold

Grønn te!


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine favoritter er kabusecha, fukamushicha og gyokuro. Jeg kjøper de på The Tea Centre of Stockholm - Söderblandning, svart te, grönt té . Teene er ganske dyre, men smaker utrolig mye bedre en lavkvalitets teer fra vanlige matbutikker. Hvis du vil ha et høykvalitets grønn te fra Japan er dette stedet, og jeg har troen på at de er ekstra sunne ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, så det SKAL smake jord? Da skjønner jeg :p Da er det jo helt normalt :p

Smaker det grovt så er det ikke proppet fult med sukker og parfyme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaker det grovt så er det ikke proppet fult med sukker og parfyme;)

Hehe, sånn har jeg ikke tenkt på det før ;) Men, fra spøk til revolver; øker faktisk grønn te forbrenningen? Hva er det som gjør det? Er det de urtene som er i det? Eller hva er det med det? For hvis det virkelig funker skal jeg begynne å ble grønnteoholic :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sånn har jeg ikke tenkt på det før ;) Men, fra spøk til revolver; øker faktisk grønn te forbrenningen? Hva er det som gjør det? Er det de urtene som er i det? Eller hva er det med det? For hvis det virkelig funker skal jeg begynne å ble grønnteoholic :D

Ja, grønn te øker forbrenningen. Det er et stoff som heter EGCG i tebladene som har positiv effekt på forbrenningen. Studier har visst at forbrenningen kan øke med 170-200 kcal om man inntar EGCG i kombinasjon med koffein (grønn te inneholder også koffein). Det skal imidlertid mer enn en kopp med te til dagen før du får merkbar effekt. Men 4-5 kopper av skikkelig te (noen t-poser er EGCG fjernet fra teen) så kan det gi litt virkning.

Grønn te er også veldig sunt og inneholder mange antioksidanter så selv om det kanskje bare er en liten effekt på forbrenningen så gir det også andre helsefordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, grønn te øker forbrenningen. Det er et stoff som heter EGCG i tebladene som har positiv effekt på forbrenningen. Studier har visst at forbrenningen kan øke med 170-200 kcal om man inntar EGCG i kombinasjon med koffein (grønn te inneholder også koffein). Det skal imidlertid mer enn en kopp med te til dagen før du får merkbar effekt. Men 4-5 kopper av skikkelig te (noen t-poser er EGCG fjernet fra teen) så kan det gi litt virkning.

Grønn te er også veldig sunt og inneholder mange antioksidanter så selv om det kanskje bare er en liten effekt på forbrenningen så gir det også andre helsefordeler.

*Lager seg grønn te, hamstre grønn te neste gang jeg er på butikken* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i helsekostbutikk så jeg har drukket meg gjennom tehylla mange ganger:p Kommer heeelt an på hva som er målet med tedrikkingen:) Smak,rens ,insulin resistens osv?

Er det sån at noen er sunnere en andre? Å på hvilken måte? Drikker den til Twinings. Har den mindre av de flotte helsefremmende efektene man hører så mye om, en andre typer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sån at noen er sunnere en andre? Å på hvilken måte? Drikker den til Twinings. Har den mindre av de flotte helsefremmende efektene man hører så mye om, en andre typer?
Ja dessværre ha den nok blitt strippet for de fleste av de bra effektene,noe har muligens noen av butikk teene ,siden nå tar gjerne butikker inn noe te vi selger på Helsekost også,samt apotek,men for å være sikker,er det ebste å kjøpe løsvekt og brygge grønn te selv altså:) så man kan være sikker på at man får slurpet i seg alle helseeffektene :D Tips,bioflora har en pose grønn te i løsvekt altså,som heter gruner te,den er veldig god,det er en kinesisk grønn te:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...