Gå til innhold

Bra kondis på 2 uker! Hjelp!


AmalieGul

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

HIIT, intervalltrening. Det er vel omtrent ditt eneste håp? 4x4 eller gerilja, annenhver dag, litt progresjon hver gang.. Problemet er at du burde begynt for en god stund siden og begynt å ta det rolig sånn omtrent nå for å toppe formen...

Takk for tipset og er fult klar over at jeg burde begynt for lenge siden! Har trent aller mest styrke det siste halvåret og aldri tatt meg tid til noe særlig løping, men takk for tipset!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 2 uker? Da har du det litt travelt :p

Mitt tips er at du innbiller deg at du løper fra en løve når du springer, se det for deg, hvis du stopper så spiser den deg! Det funker :)

Hehe beste tipset, kjører på med løpetrening hver dag og innbiller meg på sesjon at det er en løve! haha Takk for tipset!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe beste tipset, kjører på med løpetrening hver dag og innbiller meg på sesjon at det er en løve! haha Takk for tipset!:)

Hver dag er for mye hvis det er High intensity interval training, kanskje 3-4 ganger i uka? Trenger restitusjon og :p Også må du passe på å få i deg nok mat slik at du har nok energi! :) Løver er farlige vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det som kan hjelpe deg best nå som det bare er to uker til, er å øve på akkurat den testen. Kjør den to til tre ganger i uken frem mot testdag. Evt kan du bytte ut den ene mot intervaller i bakke. Inkl god oppvarming og nedjogging. Ikke løp noe de siste to dagene før du skal testes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker er dårlig tid! Du må ta en ekstremt hard uke, og en middels med hvile de siste 2-3 dager før testen. Ta 3 dager med 4-6x4 intervaller på rad, en rolig dag eller to, så 2-3 dager med samme. Resten av dagene til sesjon tar du rolig.

Intensive perioder som dette har hatt veldig god effekt for meg! Du bryter kroppen skikkelig ned, så lar du den hvile en periode, så er du på et veldig mye høyere nivå.

Det er det jeg ville gjort. Mange som vil mene dette er veldig dumt, men jeg har løpt intervaller 3-4 dager på en uke i motbakker og i tillegg trent styrke/svømming/sykling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...