Gå til innhold

Marte Krog mener norske kvinner bør skjerpe seg


Anbefalte innlegg

"I et oppsiktsvekkende intervju med magasinet Mamma oppfordrer Krogh blant annet nybakte mødre til å trene mer. Selv har hun datteren Sofia (9 md.) med kjendisinvestor Jan Haudemann-Andersen (54).

Til bladet forteller Krogh om hvordan hun takler hverdagen med personlig trener, vaskehjelp og au pair - og sier at altfor mange mammaer gir opp når de får barn."

Finansfrue Marte Krogh: Ta dere sammen og tren mer! - VG Nett om Foreldre og barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker at vg ber folk om å fokusere på sak og ikke person når man kommenterer dette på f.eks facebook.

Jeg er alenemor og trener mye, og budskapet i seg selv er jo bra, men det DRUKNER i dette rælet. "- Mange av venninnene mine har ikke hjelp, eller, de har selvfølgelig vaskehjelp, men ikke hjelp med babyen". Jeg ler.

Jeg må finne meg en rik dude.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at vg ber folk om å fokusere på sak og ikke person når man kommenterer dette på f.eks facebook.

Jeg er alenemor og trener mye, og budskapet i seg selv er jo bra, men det DRUKNER i dette rælet. "- Mange av venninnene mine har ikke hjelp, eller, de har selvfølgelig vaskehjelp, men ikke hjelp med babyen". Jeg ler.

Jeg må finne meg en rik dude.

Altså, jeg er enig i intensjonen, jeg tror vi alle, kvinner så vel som menn, med eller uten barn, kan ha nytte av å trene mer og ha en sunnere livsstil (og ja, jeg snakker genrelt her, ikke FB-folket), men det faller jo på sin egen urimelighet når dama med PT, au pair og vaskehjelp, millardærektemann og musiker'"jobb" (ingen disrespekt til hardt arbeidende musikere der ute altså) komme med slike formaninger eller mener at norske kvinner "gir opp". Og det du trekker frem, IdaMto, er jo bare helt fantastisk.... Makan til mangel på virkelighetsforståelse og -kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker det godt det der. Jeg har barn selv og det ER ikke så vanskelig å trene og komme seg litt i form. Hva ellers har vi kjøpt en kjempedyr barnevogn for når barna ligger ute og sover? Ta seg en trilletur er ikke vanskelig :) Men jeg skjønner at det kan være vanskelig, men å si at norske kvinner gir opp syns jeg blir litt drøyt... Skal lese artikkelen etterpå :p haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg er enig i intensjonen, jeg tror vi alle, kvinner så vel som menn, med eller uten barn, kan ha nytte av å trene mer og ha en sunnere livsstil (og ja, jeg snakker genrelt her, ikke FB-folket), men det faller jo på sin egen urimelighet når dama med PT, au pair og vaskehjelp, millardærektemann og musiker'"jobb" (ingen disrespekt til hardt arbeidende musikere der ute altså) komme med slike formaninger eller mener at norske kvinner "gir opp". Og det du trekker frem, IdaMto, er jo bare helt fantastisk.... Makan til mangel på virkelighetsforståelse og -kontakt.

Tenker at dette var fan meg litt kult. Tror både jeg og du hadde hatt problemer med å fått gjennomslag for en slik sak om vi henvendte oss til vg ... Dama får tross alt spalte plass på noe som er viktig og hun har et jævla godt poeng. Folk orker ikke tenke tanken og det er deres egen feil og ikke jobb, familie osv. Handler jo om prioriteringer.

Litt synd selvfølgelig at debatten sporer fullstendig av og dreier seg om fru krogh's personlige formue, trener blablabla.

MEN... tenker det er en mulighet at media har en større sak på gang .. tipper det blir oppfølgnings artikler fremover. "9 barns mor, sveiser og fitness gudinne". Slik gjør hun det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dette var fan meg litt kult. Tror både jeg og du hadde hatt problemer med å fått gjennomslag for en slik sak om vi henvendte oss til vg ... Dama får tross alt spalte plass på noe som er viktig og hun har et jævla godt poeng. Folk orker ikke tenke tanken og det er deres egen feil og ikke jobb, familie osv. Handler jo om prioriteringer.

Litt synd selvfølgelig at debatten sporer fullstendig av og dreier seg om fru krogh's personlige formue, trener blablabla.

MEN... tenker det er en mulighet at media har en større sak på gang .. tipper det blir oppfølgnings artikler fremover. "9 barns mor, sveiser og fitness gudinne". Slik gjør hun det!

Saken hadde blitt tatt mer på alvor om de begynte med nibarnsmoren istedet for hun som har andre til å gjøre hverdagslige ting inkludert barnepass for henne. Feil frontperson... til de tusen!

det er SYND et godt budskap drukner av et lufthode fronter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja... vetta fan om det hadde blitt noen story? Men absolutt synd at budskapet nå drukner fullstendig i et hav av eder og galle. Skummet kjapt igjennom endel av innleggene på ulike nettsider og ble slått av den direkte hatske tonen... Du skal pinadø ikke finne på mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herre, saken er jo sakset rett fra intervjuet hos mamma | Påfyll og pusterom. Så lager de en story i vg med overskrift etc for å generere hat. Husker ikke helt hva overskriften og skriften under var tidligere i dag når den var hovedsak(lol) - men det var helt klart for å få generert mest mulig klikk å kommentarer.

Selvfølgelig mangler hun virkelighetsoppfatning osv. Men alt det rælet folk klarer å lire utav seg i kommentarfeltet? Nei vet dere hva, jeg blir mer flau over de enn hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...