Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er olympia-stang den man bruker i de fleste øvelser?

Er også usikker på hvor mye stengene veier, i benkpress f.eks vet jeg ikke hva jeg skal skrive totalt..

Ja oftest er det olympiastenger de stortsett har og du feks bruker i benkpress ,knebøy, mark etc. MEN det fins også veeeeldig like stenger som veier 16kg også. Hvor nøye det er kan diskuteres.. :p si

Annonse

Ja oftest er det olympiastenger de stortsett har og du feks bruker i benkpress ,knebøy, mark etc. MEN det fins også veeeeldig like stenger som veier 16kg også. Hvor nøye det er kan diskuteres.. :p si

Takk for raskt svar i julestria! :)

Syns det er så fælt å si 20 hvis det ikke er det!! Hvorfor kan man ikke se det på dem? :p

Problemet er at de er utformet temmelig likt, og forskjellene er temmelig små utseendemessig.Tror kanskje 16kilosstengene er litt smalere rundt der man griper.

Du vil riktignok kjenne det om du har holdt på med vektstenger en stund,enten via at løftene blir tyngre enn de pleier å være,eller omvendt:) Uansett burde folket som jobber på gymmen vite hva slags stenger de har,så om du er i tvil kan du jo spørre de?

Forskjellen på 16kg's stengene og 20kg's stengene er volumet hvor du setter på vektene.

ihvertfall der jeg trener.

Hva mener du da? Fordi på gymmet jeg trener er de tykkere der du plasserer vektene enn midt delen, betyr det er det er en 20kg's stang?

Hva mener du da? Fordi på gymmet jeg trener er de tykkere der du plasserer vektene enn midt delen, betyr det er det er en 20kg's stang?

Olympic%20Bar.jpg

Hvis du ser på tuppen av stangen så ser du at det er et hull der. De fleste 15kg's stengene er sånn. Gjerne litt tynnere der du plasserer vektene.

wkr-trainingBar-20kg.jpg

Sånn her vil de fleste 20kg's stengene se ut. Ikke noe hull på tuppen av stangen og de er gjerne litt tykkere der du plasserer vektene.

Nå snakker jeg utifra stengene jeg har på studiet jeg trener på. Tror de fleste har de samme :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...