Gå til innhold

Topp 5 PC spill

Anbefalte innlegg

I random rekkefølge:

Wow: det er kult, og man kan gjøre masse nytt hele tiden og det blir ikke kjedelig fordi du alltid har noe nytt å lære.

The Sims :p : Fordi det er kult å bygge hus, enkelt og greit :D

Drømmefall: fordi det er syyyykt skummelt og nervepirrende og vanskelig, og så blir du så stolt når du får det til . ENDELIG :D

Need for speed: fordi det er bil. Og jeg kan kjøre fort. End of story.

Ooooooooooog det er vel det jeg har spilt... HAHA :D

Fortsetter under...

Hvilken klubb da?:p Ja er sant det.. Eneste jeg ofte føler er at det er mye "urealistiske" ting på FM13.. Som at spillere ikke vil/vil gå på lån/til andre klubber osv.. Og prising/lønninger! men men! Kan ikke være perfekt! Kan jo prøve deg i South/north osv i england da.. DA er det lang vei opp!

Ørn...Kun norske ligaen som gjelder

Har ingenting å si på lån jeg, vært veldig realistisk. Lønningene er forståelige på nivået jeg er...

Bare en kamp til.............................................

Annonse

1. Warcraft 2

Mitt første spill, og jeg husker jeg elsket det spillet.

2. Age of Conan

MMO-spill. Beste Combat for alle MMO sjangre, hadde det ikke vært for at de etter hvert prøvde å gjøre det om til WOW hadde nok veldig mange fortsatt spilt det (meg inkludert). Dine personlige spillferdigheter > Gear pre.Versjon 1.04. Ang. combat måtte du faktisk treffe motstander, hvis du stod feil vei bommer du, og du kan bruke sprint + strafe rundt target (gjør det vanskelig for motstander å treffe deg). I WoW handler det om gear, og du kan ikke ha et liv utenom wow hvis du skal gjøre det bra.

3. WoW - Kjempebra spill, før første expansion, ble rank 13 i pvp, men i første expansion ble alle items ubrukelige når man fikk lvl 60 green gear. Personlig syns jeg det bare ble et mas om å ha best gear, samt at det er om å gjøre å ha mest mulig hjelpemidler. Jeg liker at mine ferdigheter > forhåndsprogrammerte innstillinger.

4. Counter Strike - Enkelt spill hvor ferdigheter har alt å si. Må ikke være komplisert for å være bra.

5. Warcraft 3 - Liker dette mye bedre enn starcraft fordi det er mer micro-management, og litt mindre kriger. Syns det er bedre med en army på 30x30 enn 100x100. Med micro-management mener jeg at dersom motstander fokuserer på en av mine krigere, trekker jeg ham ut av kampen. Da har motstander to valg, 1.følge etter min skadde kriger eller 2. fokusere på noen andre av mine krigere.

Ellers elsket jeg duke nukem 3d, settlers 2, red alert (1)

1. Starcraft 2

2. World of Warcraft

3. Mirror's Edge

4. Portal.

5. Ocarina of time. (har muligens med alderen min på tidspunktet)

Portal glemte jeg, begge to er knallbra spill.

Bruker du emulator for Ocarina of time? Digger Zelda-spillene selv.

kun spilt og gjort ferdig half life 2 på pc jeg:P

på konsoll derimot:O

Er mange spill i disser sereiene da..

-metal gear

-hitman

-gran turismo

-forza

-colin mcrea rally

-tony hawk`s skateboard serie

-medal of honour

-conflict(vietnam/desert storm) serien

-AC serien

-GTA serien

osv

osv..

Når man har spilt på konsoll i 17 år, så man rett og slett spilt jevla mye bra spill..(y)

Portal glemte jeg, begge to er knallbra spill.

Bruker du emulator for Ocarina of time? Digger Zelda-spillene selv.

Jeg likte eneren best. Kanskje fordi alt var nytt og mye å lære. Toeren føltes litt for enkel for min smak, men fremdeles et bra spill.

Spilte det på Nintendo64 da det kom ut. Jeg liker ikke å bruke emulatorspill. Av en eller annen grunn blir det aldri like gøy som å sitte med konsollen.

1 - Rome: Total War.

Er litt geek når det kommer til romersk historie, så dette er vel det eneste Total War-spillet jeg virkelig har falt for. Gleder meg altså som en liten unge til RTW2!

2 - The Curse of Monkey Island.

Et av de morsomte spillene noensinne, med syngende pirater, insult sword fights, og fordi Guybrush Threepwood er helt fantastisk. Dessuten er det tegna kjempebra.

3 - Deus Ex: Human Revolution.

Så det ble nevnt her tidligere. Stemningen, musikken, historien, karakterbyggingen; alt klaffer. Fint å kunne veksle mellom å snike seg rundt med pistol med lyddemper, og gå all out med grenade og rocket launchers. Dessuten ganske morsomt å bære rundt på turrets som er hacka til å skyte på fiender.

4 - Bioshock

Den dystopiske stemningen, 20- og 30-tallsmusikken, galskapen og undervannsverdenen.

5 - Skyrim kanskje?

Spilte ellers ihjel CM Norge 95 og CM 97/98 i 'gamle dager'. Ikke det samme nå lengre med FM!

Annonse

Arma 2 med div mods slik som Ace, ACRE, etc. Dette er en krigssimulator, ikke et FPS. Med tilleggsmodene listet her (m.fl.) blir det svært svært bra. Enorme, åpne landskap, realistisk balistikk, strategi og taktikk. ENORMT utvalg av kjøretøy og våpen, alt modellert for at det skal være så legit som mulig. Du kan også lage egne scenarier i mission editoren.

Det finnes noen få servere rundt om hvor folk spiller som om det er ekte. Vi snakker da oppstilling før man drar på oppdrag med gjennomgang av utstyret man har med seg (det er vektbegrensninger og volumbegrensninger akkurat som i virkeligheten, tar du for mye vil soldaten din bli utslitt og legger seg ned og mens han er sliten er det vanskeligere å sikte etc.). Folk har da dedikerte roller, eks. pilot, medic, Anti Tank, maskingeværskytter, skarpskytter etc.

Var på en tysk server hvor vi hadde infil til en by okkupert av fienden og vi gikk i kontakt med fiendtlig panser. Det gikk rimelig dårlig, halve laget slått ut og det ble bandasjering i felt, bæring av skadede og medivac tilbake til basen via helikopter.

Litt gameplay fra mapet Takistan.

For å illustrere hvor detaljert dette foregår så kan vi bare se på hvordan man faktisk evner å treffe noe som skarpskytter:

- Siden ballistikk er realistisk modellert så vil avstand, vind og målets bevegelse være helt avgjørende.

- På enkelte siktemidler er det innebyggede muligheter for å bedømme avstand, men selv dette krever litt gjernegymnastikk.

- Et eksempel på dette er Mil Dots, som lar en regne ut avstanden dersom man vet høyden på et objekt (la oss si en mann). Da vil antall mildots i høyden/bredde på objektet la en regne ut avstanden via formelen høyde i meter på objekt x 1000 / antall mildots = avstand. En mann på 1,8 meter som er tre mildots i siktet vil da være 1,8 x 1000 delt på 3 = 600 meter unna. Så må du stille inn siktet naturligvis, noe du har en tabell til.

- Du kan også bruke en rangefinder til å måle nøyaktig avstand. Men har du glemt batterier virker den ikke!

- I tillegg må du vite vindstyrken, spes på lengre hold. Dette har du en vindmåler til. Dette stiller du også inn på siktet.

- Dersom målet beveger seg må du ta høyde for at prosjektilet bruker litt tid på å nå frem, noe som varierer avhengig av ammunisjon, våpen og avstand. Beveger målet seg må du lede med siktet.

Litt lang video, men... :)

Dette er bare én av en million scenarier. Alt er latterlig komplisert modellert. Ikke noe mainstream greier akkurat, men jeg syntes det er enormt artig.

Snart kommer Arma 3 :D

Ellers spiller jeg Cliffs of Dover, en ww2 flysimulator som tar for seg the battle of britain. Ganske begrenset innhold imo men veldig bra modellering av fysikk og fly gjør dette veldig artig. Skulle ønske jeg hadde noen å spille mot. Jeg er hypernerd på slike spill, level over 9000 Asian God Mode.

McBain Arma så overraskende interessant ut! Hvordan er det å spille?

Kan man bare kjøpe spillet eller noe og begynne å spille? Hvordan fungerer det?:p Prøver å søke , man finner ikke så sinnsykt mye!

Finner det på Steam. Kjøp den største pakken. Da kan du også spille DayZ. Last ned Play withSix som er en launcher. Velg ACE som mod og da lister den opp servere med ACE-mod. Eller tilsvarende med DayZ. Eller andre mods...arma er gøy å spille, om en litt frustrende til tider. Du kan eksempelvis jobbe i lengre tid med an plan, så går alt til helvete fordi det dukket opp et helikopter bak åskammen...akkurat som i virkeligheten. Det største problemet er mangelen på gode servere og spillere, det er litt for hardcore og innviklet for allmennheten.

- WoW Vanilla/BC. Faens daily farming i Pandaria..

- Skyrim

- Team Fortress 2

- Left 4 Dead

- Dragon Age

Har ikke noe rekkefølge egentlig, for har klart å venne meg av WoW, så nå spiller jeg det jeg føler for.. Men rollespill generelt liker jeg, er artig å bestemme utfallet av storyen. TF2 og L4D var kult da vi spilte flere, enten VS i L4D eller sammen i TF2.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...