Gå til innhold

Stor variasjon i vekt


Emiliemo

Anbefalte innlegg

Jeg skal litt opp i vekt, og i hovedsak er fredag veiedagen min. Men for ''moro''skyld veide jeg meg igår, fordi jeg føler jeg har spist mye denne uka. Vekta viste 500g opp fra sist. Jeg veide meg typ 6.30, og hadde ikke sulthetsfølelse. Så gikk jeg på vekta i morges (08.00) og da viste vekta -100g fra sist. Da var jeg også sulten.

Vet man ikke skal veie seg hver eneste dag, og at man egentlig skal veie seg på samme tidspunkt, men jeg blir smålig forvirra, ettersom det er så stor forskjell.

Hva skal jeg se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Men ettersom fredagen er veiedag + at jeg veide meg forrige fredag typ 8 da og? Har jeg da gått ned? :huh:

Ikke nødvendigsvis. Du kan feks ha litt mindre mageinnhold, drukket litt mindre vann osv. Om du skal spise deg litt opp overtid kan du jo drøye veiingen lenger enn en uke også.

Av erfaring så går jeg altid ned par kg når jeg begynner å spise mye før jeg går opp. Forbrenningen økter også godt når man plustelig spiser mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panikk og glede over vektoppgang eller nedgang over natta - MyRevolution

"Muskler veier mer enn fett, så bruk fettklype og målebånd, bruk styrkenivå på trening, bruk speilet eller en annen person som kan være objektiv og ærlig, ta gjerne bilder hver 4.uke under like lysforhold. Alt dette vil gi deg bedre indikatorer for framgang enn ei badevekt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det skal være så likt som mulig hver gang, mulig du vet dette men;

- gå på do først

- ikke dusje før du veier deg

- spiste du sent på kvelden før?

etc, masse småting som innvirker på tallet.

Hadde ikke dusja, men ellers var alt likt. Spiser jo alltid et eller annet på kvelden, ellers så våkner jeg sulten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ikke dusje! da er man nazi ass :p

haha, husker jeg leste det på en eller annen guide til hvordan man veier seg nøyaktig, og at det kunne ha mye å si. Aner ikke hvorfor, men om jeg veier meg, så gjør jeg det uansett first thing på morgenen, før jeg hopper i dusjen. Så da slipper jeg å tenke på den uansett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ulike praksiser. Selv veier jeg meg alt for ofte, og har ingen spesiell veiedag. I mine øyne er det alltid den laveste vekta som teller. Mat og veske i kroppen varierer, og det er så og si umulig å holde kroppen stabil fra veiedag til veiedag når det kommer til slike ting. Ekstra salt mat, eller litt mer vann etc. virker (som du merker) mye inn på vekta. Finn en praksis som du selv liker. I det store og hele så kommer det på det samme om du noterer vekta denne uka til X7,4 eller X6,8, det er hvordan du utvikler deg over tid som har betydning.

Ellers har Erik rett, bruk speilet. Selv bruker jeg både vekt og måler midja, men dette semesteret har midja holdt seg stabil og jeg har gått ned under 2 kg, likevel har jeg gått ned en buksestørrelse dette semesteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...