Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du trenger ikke så mye vekt.. Prøv 50kg og bruk mer kraft fra hoftene, armene og ryggen skal ikke brukes til noe mer enn å holde stangen. Om jeg har forstått øvelsen rett.

Søk på youtube; American Deadlift - Bret contreras

Du trenger ikke så mye vekt.. Prøv 50kg og bruk mer kraft fra hoftene, armene og ryggen skal ikke brukes til noe mer enn å holde stangen. Om jeg har forstått øvelsen rett.

Søk på youtube; American Deadlift - Bret contreras

Takk for tilbakemelding - da er det mulig jeg har tatt rumenske markløft i stedet. Skal prøve med lettere vekt og kun belaste hams og glutes neste trening og se om jeg merker forskjell.

On a side note: Finnes det NOEN logikk i at jeg klarer mer vekt her enn ved klassisk markløft?

On a side note: Finnes det NOEN logikk i at jeg klarer mer vekt her enn ved klassisk markløft?

Hvis du ikke er sterk nok i nederste del av løftet i klassisk, så får du den ikke opp av bakken - selv om du kanskje kunne ført den fra kneet og opp.

Annonse

"amerikanske mark" - ennå mer drit fra t-nation...

til trådstarter: ta av vekt, og lær deg skikkelige markløft.

Hva om man bruker ADL for å få kontakt med glutesa fordi man ikke klarer det godt nok i mark? (Som jeg)

Amerikansk mark er en fin variasjon, nettopp på grunn av det som er skissert i videoen ovenfor. Trådstarter sin versjon så kanskje litt mer ut som en RDL, så det kan være en ide å ta av litt vekt for å være sikker på at øvelsen gjennomføres korrekt. Så ut som spennet ikke var helt på topp heller.

For de som syns det er teit (fordi de ikke har hørt om det før?) så er dette en ganske populær øvelse hos de som lager styrkeprogram for tiden. Espen Aune sitt program som han brukte for å bli NSM to ganger inneholdt amerikansk markløft i alle fall. Var Børge Fagerli som satt opp det, og han liker jo litt progressive øvelser :p

Annonse

Amerikansk mark er en fin variasjon, nettopp på grunn av det som er skissert i videoen ovenfor. Trådstarter sin versjon så kanskje litt mer ut som en RDL, så det kan være en ide å ta av litt vekt for å være sikker på at øvelsen gjennomføres korrekt. Så ut som spennet ikke var helt på topp heller.

For de som syns det er teit (fordi de ikke har hørt om det før?) så er dette en ganske populær øvelse hos de som lager styrkeprogram for tiden. Espen Aune sitt program som han brukte for å bli NSM to ganger inneholdt amerikansk markløft i alle fall. Var Børge Fagerli som satt opp det, og han liker jo litt progressive øvelser :p

Aune og Fagerli har oppnådd all sin suksess på grunn av amerikansk mark. *buff said* mus be the truth!

Aune og Fagerli har oppnådd all sin suksess på grunn av amerikansk mark. *buff said* mus be the truth!

Ja, du har skjønt det. Skal innrømme at jeg aldri var noe stor fan av amerikansk markløft, og trente vel heller noe annet når det stod på planen.

Nåh nåh.. Han er båddibuilder, og båddibuildere trenger ikke sterk grep! Det eneste de trenger er å jukke litt på vektene, og ta medisinene sine. Trodde du hadde skjønt dette nå!

Så du sier at de store musklene hans kun er en illusjon? wow, mindblower.. :ooo:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...