Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den dagen/kvelden du har tid til å tilberede mat så foreslår jeg at du lager mat for fire ganger feks i stedet for en! Putt i fryseren og ta med i bilen. Da er det jo fryst og tar lang tid på å tine, det vil si det holder seg lenger.

Hvis vi tar kylling som et eksempel så kan du jo lage en kyllingsalat og kjøpe en bok cottagecheese og ha ved siden av som gjør deg ordentlig mett :) Tilbehør som krydder osv kan du jo ha med i bilen!

Jeg anbefaler deg å kjøpe SKYR som et mellommåltid og ta en banan samtidig :) Ellers så er banan, cottagecheese, en neve usaltede nøtter med kanel på toppen veldig godt! Det krever ikke for mye; en boks, en banan, nøtter og så kan du enten kjøpe en cottagecheese på en butikk som er åpen til kl. 23, eller ta med hjemmefra i en boks med kjøleelementer.

Dersom du bestemmer deg for å endre livsstil så krever det en stor innsats og du må jobbe litt for det. Om det krever at du faktisk må stå en time etter jobb å lage mat, tilberede mat, sette frem bokser osv til dagen etter så må du dessverre det selv om senga er det eneste du tenker på.... Sånn er det for alle mange ganger, men det er da viktig med selvkontroll! :)

Anbefaler også å lage deg en omelett med hamburgerrygg, kalkunpålegg, med litt løk og paprika/evt andre grønnsaker og ha med i en boks. :)

Hva med å investere i en liten kjølebag? Lykke til

Spiser nå stadig vekk skyr, epler og andre veldig enkle, men sunne ting!

Prøver så godt jeg kan å holde meg i strikken - og det har jeg klart til nå, iallefall.

Har nå holdt på i 10 dager, og 2,4 kilo er vekk. Så noe fremgang er det jo :)

Har vært på trening er par ganger, men tida strekker som sagt ofte ikke til. MEN jeg skal reise å trene nå idag - siden det plutselig oppstod noe med bilen som gjorde at jeg ikke kunne jobbe på dagen idag :)

Gratulerer med bra framgang, hold deg i stroppen så blir dette en vane før du vet ordet av det :)

Spisinga føler jeg kanskje har begynt å bli litt mer vane. Har vendt meg til å ikke kunne plukke med meg en cola og en sjokolade. Nå pleier jeg heller å kjøpe en solo super og en skyr :) Det fungerer fint for meg!

Bruker også "shape up" appen for å kontrollere kaloriinntaket mitt. Lurer på om jeg har for høyt underskudd? Ligger ofte på en 1000-1300/1400 kalorier om dagen. Burde jeg trene litt mer muskler for å gi kroppen en god grunn for å holde på muskelmassen?

Bestilte også en boks "CLA" som proteinfabrikken skriver skal hjelpe å utskille mer fett. Hjelper dette? Kosta iallefall ikke stort, så farlig er det ikke for lommeboka :)

Spisinga føler jeg kanskje har begynt å bli litt mer vane. Har vendt meg til å ikke kunne plukke med meg en cola og en sjokolade. Nå pleier jeg heller å kjøpe en solo super og en skyr :) Det fungerer fint for meg!

Bruker også "shape up" appen for å kontrollere kaloriinntaket mitt. Lurer på om jeg har for høyt underskudd? Ligger ofte på en 1000-1300/1400 kalorier om dagen. Burde jeg trene litt mer muskler for å gi kroppen en god grunn for å holde på muskelmassen?

Bestilte også en boks "CLA" som proteinfabrikken skriver skal hjelpe å utskille mer fett. Hjelper dette? Kosta iallefall ikke stort, så farlig er det ikke for lommeboka :)

Mange spm jeg ikke er helt skikka til å svare på her, men synes 1000kcal høres veldig lite ut for en voksen mann. Greit at du sitter mye stille, men kroppen bruker jo en del energi bare på å holde seg i gang! Merker du noe på energi/humør/overskudd? Det er viktig å finne en balansegang og et underskudd som man kan leve godt med, og å lytte til kroppen dersom den sier fra. Ting tar tid, men sånn er det jo bare :) Jeg ville nok spist mer, sørga for å få i meg nok proteiner, og lagt inn styrketrening 2-3 ganger i uka sånn til å begynne med. Har du sett noe på treningsprogram forresten?

CLA har jeg ingen erfaring med, men er generelt skeptisk til ulike vidundermidler som skal få en ned i vekt :p Setter heller penga mine på at det er trening og kosthold som vil spille den avgjørende rollen her, for å si det sånn!

Annonse

Jeg føler ikke jeg er tappa for energi - iallefall ikke mer enn før. Går mindre på do da :D det er jo ålreit.

Føler liksom ikke noe sterkt behov for å spise mer, heller.. Spiser en del proteiner i form av kylling, kalkun, skyr osv.

Lønner det seg å drikke reint vann, eller er det ubetydelig om det er blanda inn fun light i den? Falt helt for "fruktfest" :D Det har blitt min erstatter for colaen :)

CLA betalte jeg bare 99 kr for, og det står liksom ikke så veldig på penger her, det står mer på at det ikke må bli kjedelig i lengda, i tillegg til at jeg vil ha resultater relativt fort. Forstår at jeg ikke kan gå ned 5 kg i uka, men jeg håper på 1,5 iallefall :)

Shape upp appen ville ha meg til å spise rundt 1650 for å gå ned 1 kg i uka når jeg valgt minimalt aktivtetsnivå (stillesittende) :) Så, ja, jeg har veldig høyt underskudd. Men hvor farlig er det EGENTLIG så lenge jeg fungerer i hverdagen?

Har jo klart å trene på dette underskuddet

Du gjør en kjempebra jobb, og du ser kanskje selv hvor enkelt det er å spise sunnere ?

Å ligge i så kraftig underskudd som du gjør er ikke noe problem da du har endel av å ta av.

Tren styrke, det vil beholde mer muskelmasse, noe som gjør at du holder forbrenninga noenlunde vedlike under operasjon fleskemoderasjon :=)

Tusen takk :)

Jeg også tenker at det kanskje ikke vil være noe problem med mine kvalme fedmekropp. Jeg ville ALDRI liggi med et sånt underskudd med normal kroppsvekt :) En ting jeg vet om meg selv, er at jeg får rimelig kjapp fremgang når jeg setter meg inn i det og bruker litt tid på det. Hadde jo grei kropp før :/ Nå skal jeg faen meg i form igjen!! :mad:

Ja, om du etterhvert begynner å merke at ting stopper opp, så for gud skyld ikke stress. Kroppen tar vekttap i etapper ( som regel ).

Blir du sliten etterhvert som du blir "mindre", bare spis litt mer og kanskje tren litt annerledes ( gå en tur, sykle, tren lett styrke )

Bare for å fortelle kroppen og psyken at det går ann å chille :)

Annonse

Lønner det seg å drikke reint vann, eller er det ubetydelig om det er blanda inn fun light i den? Falt helt for "fruktfest" :D Det har blitt min erstatter for colaen :)

Fun Light menes det mye om, se feks

Er vann utblandet i fun light like bra som rent vann? | Fitnessbloggen Forum

Fun light | Fitnessbloggen Forum

Jeg tenker også på syre og tannskader, men om alternativet er Cola sier jeg bare kjør på! :p

Jeg kjørte taxi et år selv jeg, kan ikke si jeg hadde noe problem med å spise sunt, Kjøpte aldri noe på bensinstasjon annet enn knaskerøtter, frukt og kaffe. Evt pepsi max hvis jeg hadde søtsug.

Det er bare å planlegge litt, ta med seg niste, lage klart mat til å ha hjemme osv, som for andre med lang arbeidsdag :)

Ser du har kommet i gang, det er bra! :)

Samboeren min kjørte drosje i årevis, og hadde alltid med seg niste. Enklest er det jo med grovbrød/lavkarbobrød med sunt pålegg, så det var det det gikk mest i her i gården. Sunnere og billigere enn pølse, og det tar fem minutter å lage, om du ikke har forberedt noe annet på forhånd.

Men, om du legger bittelitt mer tid i det er det utrolig mange muligheter!

For det første bør du fylle kjøleskapet og fryseren med sunne matvarer. Grønnsaker, frukt, melk, cottage cheese, kesam, havregryn, frø, nøtter, kjøtt og fisk.

Oppskjært frukt med Cottage Cheese eller kesam.

Kjøtt kan du ovnssteke, f.eks. svinebiffer, kyllingfilet eller fiskefileter. Stek flere på en gang, så har du noen dager.

Lag salater! Har du flere bokser i hendig størrelse og grønnsakene er ferske kan du lage for et par - tre dager av gangen, sleng oppi kjøtt/fisk som du har stekt før du tar med deg boksen.

Lag dressinger av kesam + krydder/kryddermikser.

Kan anbefale laksefilet med salat, sweet chilli saus og kesamtzatziki (du får kjøpt kryddermiks). God fiskemiddag for deg som ikke liker kokte grønnsaker.

Kutt opp grønnsaker i strimler og dipp de i kesamdipp! (kesam + potetgulldipp) Supert mellommåltid.

Ser du har fått en del tips til de dagene du ikke har med deg mat, og det er jo kjekt å benytte seg av. :)

Uansett er planlegging lurt, selv jeg som jobber 6,5 time om dagen og gjør mest mulig klart til dagen etter. Gjør så mye som mulig klar til frokost, setter frem det jeg trenger, dekker på til middag og kutter opp grønnsaker og kjøtt, og gjør nista helt klar. Det er litt kjedelig å gjøre dette på kvelden, men det er utrolig deilig å ha det klart, og å slippe styre masse på morgenen, smat at det tar veldig mye kortere tid før middagen er klar når jeg kommer hjem fra jobb. Anbefales! :)

Masse lykke til fremover!

Sent ute her nå, men siden du er taxi-sjåfør kan du kjøpe deg sånn kjøleboks med kontakt for sigaretttenneren? Smell den inn i bagasjerommet og last opp med skyr, sunt pålegg, evt rester fra sunne middager :) Sparer du penger så du slipper å dra på bensinstasjonen hver dag også :)

Kult å høre at du har kommet så godt i gang :)

Hva underskudd angår skal du være forsiktig med lave tall (kcal-messig), men det høres ut som om du har et fornuftig forhold til dette. Ikke vær redd for å skalere opp så høyt som 2000kcal/dag (minst!) hvis progresjonen stopper opp eller du føler det påvirker hverdagen din. På et tidspunkt vil du uansett nå en vekt der du er fornøyd og da må du begynne å spise vesentlig mer enn 1100kcal om dagen ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...