Gå til innhold

Hvor mange gram fett kan man legge på seg i løpet av 24 timer.

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Hørt at man kan legge på seg maksimalt rundt 500 gram fett i uka. Betyr dette at man kan legge på seg rundt 70 gram fett per dag?

Hvordan kan man optimere fett lagringen og sette ned forbrenningen.

Har hørt at hvis man tørster(ikke drikke no væske) seg i to-tre dager så settes forbrenninga ned, stemmer dette?

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er noe sjakk trekk å la vær å drikke på tre dager for å si det sånn, da stopper vel forbrenninga helt fordi du er vel på randen til å dø.

Får jo vannet man trenger for å overleve via maten man spiser også da.. Bare snakk om å kutte væsken man drikker.

Problemet med å dø er at man ikke legger på seg fett heller, så da er jeg like langt : /

Tja, det jeg har hørt er vell en bro-science tese om at kroppen trenger vann for å holde en høy forenning i gang og at å ikke gi kroppen tilstrekkelig med vann ville få forbrenningen ned. men men forgodt til å være sant.

Vi mennesker er jo 70% vann, og alt som er i kroppen trenger vel vann for å fungere riktig, så er mulig det setter kroppen ut av spill og stopper forbrenninga, men jeg kan ikke tro det er særlig sunt. Kroppen trenger vann for å fungere.

Annonse

Hvorfor denne besettelsen om å gå opp i vekt? Ja, når det virker som du er villig til å gå dager uten vann for å gå opp i vekt vil jeg kalle det en besettelse. Gå opp på en sunn måte, med mer mat, ikke ved å sette kroppen ut av spill så den slutter å gjøre det den er lagd for!

En ting er å gå opp i vekt - det er det mange som kan ønske seg - men å satse på å optimalisere fettlagringa har jeg ikke hørt om før. Spesiell målsetning, men sikkert med en god begrunnelse.

Fortell gjerne mer om prosjektet.

Besettelse er riktig. Problemet er at kroppen min sin forbrenning er proposjonal med inntaket. Når jeg trøkker i meg så mye mat som jeg greier ca 4100 kcal per dag. Noe jeg føler er mye for en person på 60kg og 180 cm høy som er innaktiv(Sikkert mange som spiser mye mer enn meg men, regner med at de driver med kondisjonsidretter eller veier mer).

Prøver jeg å spise enda mer ender det bare med spying eller STUSS(Spontant tygge uten åsvelge syndrom).

Og med dette syntes jeg det er lov til å prøve kreative løsninger.

Har observert at inntak av lavere energi 1500 Kcal fører til ingen endring, verken opp eller ned. Inntak på lavere 1000 Kcal fører derimot til vekttap.

Frokost: 150gram lettkokte havregryn med vann og 2 bananer, noen ganger kokkosmelk.

Lunsj: varierer mellom 150gram havregryn blannet med vann eller en pakke chillinøtter 150g(750Kcal) Hvis jeg ikke rekker å lage "matpakke"

Middag: En kilospakke kotelletter(800 gram reint kjøtt) eller 500gram røkt bacon. Eller en normal middag hvis med mindre kjøtt og litt ris men, det føler jeg ofte blir lite næringsammenliknet med de andre alternativene.

Kveldsmat: 150 gram havregryn med 2 baner.

Alltid går det en kartong på 1.5L eple eller appelsinjus eller brus i løpet av dagen.

Dette er standard modellen av kostholdet mitt. Middagen er det som varier mest. Kveldsmaten varierer også oftes en gang med bixit kjeks og nudler. Frukt og sånt blir også spist de gangene det er ork for det.

Annonse

Gainer går ikke, myseallergi. Med det kostholdet ligger jeg allerede på et skyhøyt nivå på proteiner per kroppsvekt. I allefall de dagene med koteletter men, har også prøvd å spise masse mellom måltider i tilegg. Det ble ikke store økninga i kaloriene fordi jeg var alltid mett og fikk STUSS (du vet når du prøver å trøkke noe ned men, du må svelge "manuelt").

Prøvde til og med å bytte ut appelsinjusen med sukkervann med 25 g sukker per 100 mL. 100Kcal per mL.

Bacon får meg fort opp i vekt men, det er bare vann vekt pga salt. Blir temmelig varm hvis kaloriinntaket er kjempe høyt men, begynner jo å svette og taper jo masse termisk energi. Derfor når jeg hørte forslaget om å kutte væske tenkte jeg at hvis jeg ikke har nok vann så kan jeg ikke svette, og da må kroppen skru ned forbrenninga for å ikke overopphetes.

Men har jo ikke funka ennå, ler litt av det tåplige forsøket egentlig : P

Ligger du på 4000 kcal + over lengre tid eller noen dager? Det virker umulig for meg at du skal innta 4000 kcal daglig i en lengre periode @ 60 kilo, inaktiv og ikke gå opp i vekt.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...