Gå til innhold

Beinpress på ulike apparater


klikk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bilde nr 1 er en standard 45' liggende beinpress, og er vel det man kan si er det vanlige å mene når man sier beinpress. Bilde 2 er sittende beinpress med kabel og vektmagasin. Disse er gjerne giret på grunn av trinser, og man vil lesse på mer vekt for å få den samme effektive vekten mot beina. Bilde 3 er hack squat, og er per definisjon ikke en beinpress.

Skal sies at det er store forskjeller fra beinpressapparat til beinpressapparat i opplevd vekt, faktisk vekt (på slede etc) osv. Så det er ingen god øvelse å sammenligne kilo løftet i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:D ! Jeg blir ikke helt klok på dette o_O. Så hva er forskjellen på disse når det kommer til muskler. Skjønner ikke helt hvordan de tar på musklene, som f.eks at sumo knebøy tar mer på innside av lår vs vanlig knebøy. Når jeg prøver ut maskin nummer 2, synes jeg ikke at den tar like mye på beina som nummer 1.

Bilde nr 3 er en Hack squats. aaaah hadde bare vært så mye lettere om alle bare kunne lært seg knebøy :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg trener har de de to her:

post-18433-14440903080363_thumb.jpg

Bruker den gule selv.

Vet ikke helt forskjellen på de, men nå tar jeg så mye at jeg tror ikke den andre har nok kilo på :p

På begge to her føler jeg at jeg ikke kommer dypt nok, fordi apparatene stopper opp :( (helt sikkert jeg som har litt korte bein da, men vi på 161 må jo også kunne trene litt :p) Syns det er dumt og ikke få full utnyttelse. Noen som har tips her?

post-18433-14440903080047_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KNEBØY.

Ja!, men du rekker ikke å lære noen (som aldri har trent styrke) riktig teknikk i knebøy og gå igjennom et trenigsprogram!!!!, på en time.... det er det som er greia. Treningsenteret har byttet ut alle maskinenen, og jeg gidder ikke å endre mitt program for å kunne bruke tunge nok vekter og deretter kjenne etter forskjellen, så da prøver jeg meg heller her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener har de de to her:

[ATTACH]71302[/ATTACH] og [ATTACH]71304[/ATTACH]

Bruker den gule selv.

Vet ikke helt forskjellen på de, men nå tar jeg så mye at jeg tror ikke den andre har nok kilo på :p

På begge to her føler jeg at jeg ikke kommer dypt nok, fordi apparatene stopper opp :( (helt sikkert jeg som har litt korte bein da, men vi på 161 må jo også kunne trene litt :p) Syns det er dumt og ikke få full utnyttelse. Noen som har tips her?

Om du har trent en stund styrke, føler deg trygg kan du begynne å lære deg knebøy. Dersom det er ingen som kan hjelpe deg kan det være lurt å bruke en smith-maskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del tar det ITILLEGG til beinpressen, så blir både og her.

Føler jeg sliter litt med teknikken på knebøy, så legger ikke på så mye der som jeg gjør på beinpressen (i dagens økt 110 kilo forskjell). + at jeg klarer ikke komme så dypt på knebøy heller..

Da kan kjøre knebøy, med så mange kg/reps som du føler du klarer! ALDRI la vekt gå utover teknikk, og så kan du gå rett over på en isolasjons øvelse for å slite ut muskelen. Er målet å trene fremside lår (quadriceps), kan du bruke leg extension/bulgarsk utfall med hantler osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde nr 1 er en standard 45' liggende beinpress, og er vel det man kan si er det vanlige å mene når man sier beinpress. Bilde 2 er sittende beinpress med kabel og vektmagasin. Disse er gjerne giret på grunn av trinser, og man vil lesse på mer vekt for å få den samme effektive vekten mot beina. Bilde 3 er hack squat, og er per definisjon ikke en beinpress.

Skal sies at det er store forskjeller fra beinpressapparat til beinpressapparat i opplevd vekt, faktisk vekt (på slede etc) osv. Så det er ingen god øvelse å sammenligne kilo løftet i.

Takk:D ! Jeg blir ikke helt klok på dette o_O . Så hva er forskjellen på disse når det kommer til muskler. Skjønner ikke helt hvordan de tar på musklene, som f.eks at sumo knebøy tar mer på innside av lår vs vanlig knebøy. Når jeg prøver ut maskin nummer 2, synes jeg ikke at den tar like mye på beina som nummer 1.

Bilde nr 3 er en Hack squats. aaaah hadde bare vært så mye lettere om alle bare kunne lært seg knebøy :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har trent en stund styrke, føler deg trygg kan du begynne å lære deg knebøy. Dersom det er ingen som kan hjelpe deg kan det være lurt å bruke en smith-maskin :)

Trent en del styrke, ja. En god del siste året på vgs (to år siden), ble litt mindre i militæret i fjor, men starta på'n igjen nå. ;) Tar knebøy også ;)

Da kan kjøre knebøy, med så mange kg/reps som du føler du klarer! ALDRI la vekt gå utover teknikk, og så kan du gå rett over på en isolasjons øvelse for å slite ut muskelen. Er målet å trene fremside lår (quadriceps), kan du bruke leg extension/bulgarsk utfall med hantler osv

Ja, øker sakte men sikkert her, sånn at jeg føler jeg kommer godt nok ned + rett nok i overkroppen. Tror det er sistnevnte jeg sliter mest med, men det kommer seg.

Jeg tar vanlig utfall med hantler, siden jeg har så dårlig balanse og sleit da jeg prøvde meg på bulgarsk utfall med hantler på tirsdagens beinøkt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...