Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du trener aktivt på treningssenter så trenger du ikke å ha jogging som hovedfokus.

Da ligger trikset på kjøkkenet og hva du spiser :-) Alle har magemuskler , men forskjellen på hvordan det vises på mennesker er hvordan mat de har i seg som da bestemmer fett% din , såklart også viktig å trene mage så du vil få kraftigere/sterkere magemuskler. Men så lenge du har god aktivitet i uken så hjelper det deg nok til å forbrenne

Det er det der jeg ikke skjønner. Jeg spiser laks 5 dager i uka roughly. Spiser ikke pasta, brød eller poteter. Spiser mye grønnsaker. Spiser ikke skit som potetgull, sjoko eller brus. Men jeg kan ikke si det er merkbart i forhold til å bli markert.

Vet ikke hvordan du ser ut eller noe men , Kg / høyde er du? Kan du evt ha for mye fett% på magen?

Da er så klart cardio viktig , f.eks om morgene før skole/jobb da kroppen spiser mer av fette ditt enn annen tid på dagen :)

Og hvor mange ganger om dagene du spiser / og hvor mange gram. Mye spiller såklart inn

Vet ikke hvordan du ser ut eller noe men , Kg / høyde er du? Kan du evt ha for mye fett% på magen?

Da er så klart cardio viktig , f.eks om morgene før skole/jobb da kroppen spiser mer av fette ditt enn annen tid på dagen :)

Og hvor mange ganger om dagene du spiser / og hvor mange gram. Mye spiller såklart inn

Dette er ikke sant. Kroppen dirigerer ikke når på dagen da den bruker mer fett. Dette er en fettreduksjonsmyte.

Kroppen bruker jo en del energi på jogging, men for fettreduksjon er nok intervaller en mye bedre løsning enn timesvis med jogging.

Dette er ikke sant. Kroppen dirigerer ikke når på dagen da den bruker mer fett. Dette er en fettreduksjonsmyte.

Kroppen bruker jo en del energi på jogging, men for fettreduksjon er nok intervaller en mye bedre løsning enn timesvis med jogging.

Når du trener når du har fått i deg mat og næring iløpet av dagen vil kroppen gripe etter energi fra maten du har spist og andre næringskilder du har bygd opp i løpet av dagen. Når du trener om morgenene etter du har våknet har du ikke spist på mange timer , så da vil kroppen gripe mer etter fettet du har for den har ingen andre alternativ å ta av :) Cardio om morgenene er det beste for å miste fett

Annonse

Mulig jeg bare forventer resultater med kcal underskudd for fort. Men jeg synes liksom det virkelig tar evigheter. Gikk ned nesten 10 kg fra januar til juni. Har holdt meg der mer eller mindre. Kanskje gått litt ned ettersom jeg veit jeg har gaina muskler samtidig. Men hvordan folk får en tydelig 6-pack virker bare så ufattelig far fetched for meg.

Når du trener når du har fått i deg mat og næring iløpet av dagen vil kroppen gripe etter energi fra maten du har spist og andre næringskilder du har bygd opp i løpet av dagen. Når du trener om morgenene etter du har våknet har du ikke spist på mange timer , så da vil kroppen gripe mer etter fettet du har for den har ingen andre alternativ å ta av :) Cardio om morgenene er det beste for å miste fett

Nei, kroppen er ikke lagt opp slik at den fjerner mer fett på ulike deler av dagen. Du får ikke noe dårligere eller bedre effekt av å trene på tom mage. Faktisk kan det være fordelaktig å ha ett lite måltid innabords før du legger ut med kardiotrening.Du forbrenner akkurat like mange kalorier på morgenen som på ettermiddagen. De fysiologiske lovene kan ikke unngås med mindre du bruker kosttilskudd som er bedre på fastende mage.

Les disse:

5 vanlige myter om fettforbrenning - Fitnessbloggen

Morgenkardio øker ikke fettforbrenningen - Fitnessbloggen

Morgenkardio - Best på tom mage?

"The authors conclude that when moderate endurance exercise is done to lose body fat, fasting before exercise does not enhance lipid utilization; rather, physical activity after a light meal is advisable"

Mulig jeg bare forventer resultater med kcal underskudd for fort. Men jeg synes liksom det virkelig tar evigheter. Gikk ned nesten 10 kg fra januar til juni. Har holdt meg der mer eller mindre. Kanskje gått litt ned ettersom jeg veit jeg har gaina muskler samtidig. Men hvordan folk får en tydelig 6-pack virker bare så ufattelig far fetched for meg.

Vet du 100% at du ligger i underskudd?

Noen ligger i underskudd fem dager i uken, men spiser seg opp igjen i helgen. Så sier de "Jammen eg spiser sunt nesten hver dag"

Nesten hjelper ingen. Det går i starten.

Du skriver du spiser laks fem ganger i uken.. Hva med å prøve en fisk med mindre kcal innhold? Torsk eller sei f.eks.

Hva spiser du utenom?

Vi kan hjelpe deg hvis du er helt ærlig, og skriver hva du spiste fredag til mandag sist helg f.eks? Husk drikke også!

Hvor lenge har du holdt på? Hvis du vet at du har ligget i kcalunderskudd helt siden juni så syntes jeg det er rart du ikke ser forskjell.

Nei, kroppen er ikke lagt opp slik at den fjerner mer fett på ulike deler av dagen. Du får ikke noe dårligere eller bedre effekt av å trene på tom mage. Faktisk kan det være fordelaktig å ha ett lite måltid innabords før du legger ut med kardiotrening.Du forbrenner akkurat like mange kalorier på morgenen som på ettermiddagen. De fysiologiske lovene kan ikke unngås med mindre du bruker kosttilskudd som er bedre på fastende mage.

Les disse:

5 vanlige myter om fettforbrenning - Fitnessbloggen

Morgenkardio øker ikke fettforbrenningen - Fitnessbloggen

Morgenkardio - Best på tom mage?

"The authors conclude that when moderate endurance exercise is done to lose body fat, fasting before exercise does not enhance lipid utilization; rather, physical activity after a light meal is advisable"

Og første som kommer er :

1. Morgenkardio på tom mage øker forbrenningen

At du kan spise litt først er såklart om du skal springe MYE og langt for å ha mere energi.Men at kroppen tar mer av fettet og øker forbrenningen om morgenene på tom mage kan du ikke motsi!?

Vet du 100% at du ligger i underskudd?

Noen ligger i underskudd fem dager i uken, men spiser seg opp igjen i helgen. Så sier de "Jammen eg spiser sunt nesten hver dag"

Nesten hjelper ingen. Det går i starten.

Du skriver du spiser laks fem ganger i uken.. Hva med å prøve en fisk med mindre kcal innhold? Torsk eller sei f.eks.

Hva spiser du utenom?

Vi kan hjelpe deg hvis du er helt ærlig, og skriver hva du spiste fredag til mandag sist helg f.eks? Husk drikke også!

Hvor lenge har du holdt på? Hvis du vet at du har ligget i kcalunderskudd helt siden juni så syntes jeg det er rart du ikke ser forskjell.

Jeg ser jo forskjell, jeg ser bare ikke så mye forskjell som jeg ønsker. Tar bare så jævlig lang tid.

Jeg har prøvd å gå litt over til torsk, men laksen er liksom den eneste gode fettkilden min.

At du kan spise litt først er såklart om du skal springe MYE og langt for å ha mere energi.Men at kroppen tar mer av fettet og øker forbrenningen om morgenene på tom mage kan du ikke motsi!?

Si meg, leste du overskrifta eller artiklene i det hele tatt?

Vegard Lysne, BadWolf, Oddis

Øe

Leste hva forskerne kom fram til og hva jeg selv har opplevd :) Fult lovlig for 2 stk å være uenig ! Hehe

Annonse

Ja, kroppen tar mer av fettet der og da, og lagrer mer av det du spiser senere. Opp i opp, vinningen opp i spinningen og alt det der. Trener du etter du har spist så yter du kanskje også litt bedre, og totalforbrenningen blir høyere.

Tren når det passer deg og når du føler du yter best.

For å få flat mage er den beste løsningen som regel: Kaloriunderskudd + personlig preferanse, og et høyt inntak av proteiner + styrketrening om du ikke har lyst til å miste styrke/muskel-volum i prosessen.

Om jogging er fordelaktig eller ikke på dietten kommer helt ann på situasjonen du er i. Har du et veldig lavt aktivitetsnivå ( kontorrotte , ikke så veldig aktiv på fritid utenom styrketrening) trenger du antagligvis et større underskudd i form av mat enn noens om jobber som snekker eller lignende. Da kan jogging f.eks være grei måte å kutte kalorier på i kombinasjon med mat, slik at du fremdeles føler du får spist litt.

edit : I tillegg er tolmodighet veldig viktig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...