Gå til innhold

Teknikkvideo! ( frontbøy m.m)


Min treningslykke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Riktig. Den siste er dog ikke langt unna en vanlig vektl. frontbøy posisjon.

Det har du nok rett i. Jeg tror nok at de på dette nivået vet veldig gode hva de holder på med. En stor nok skade så er karrieren ødelagt

Men skader kan man aldri helt sikre seg for når det kommer til å være den som vil løfte mest mulig:)

Kjennes ting riktig ut, pleier det ofte å holde. Å bli helt nazi på skader syntes jeg er drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man ikke opp imot "nazi" på skader mister man jobben sin om man skader en utøver på trening. Kanskje ikke i vektløfting, men.

De fleste som trener på gym føler de gjør rett, men det er ikke mye som er rett for det. Jeg følte jeg gjorde planke og knebøy rett før også å kjørte på med det en stund før jeg fant ut at jeg gjorde feil. Mye kan føles rett men er alikevel galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man ikke opp imot "nazi" på skader mister man jobben sin om man skader en utøver på trening. Kanskje ikke i vektløfting, men.

De fleste som trener på gym føler de gjør rett, men det er ikke mye som er rett for det. Jeg følte jeg gjorde planke og knebøy rett før også å kjørte på med det en stund før jeg fant ut at jeg gjorde feil. Mye kan føles rett men er alikevel galt.

Man skader seg gjerne ikke på lette vekter. Og man skader seg heller ikke altid fordi teknikken suger. Noen ganger går ting bare til helvete. Jeg vet ikke åssen folk du trener, med det er realiteten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå er poenget at frontbøyen personen her spør om hjelp til, så veldig bra ut. Heller ikke noe fare for skade om hun fortsetter slik. Det som var hele spørsmålet. Slik det ser ut som hun er bygd,ville det vært umulig å satt seg helt ned uten knevandring framover. Tidligere i posten var du så kvass som å si at: "Når du går ned så skal ALDRI knerna gå over tærna, helst ikke gå frem i det hele tatt" .

Altså om en kunde klarer å kjøre fine naturlige frontbøy under paralell, med en rak rygg,tyngden på hæla, og knærne går framover, så gjør jeg da vel det. Om frontbøyen ser helt forferdelig ut så får personen aldri ta frontbøy uansett!. Da blir det heller mobilitetstrening og utfallsvarianter før vi går over til knebøy / frontbøy.

Hun tar jo kjempefine frontbøy, så skjønner ikke poenget med å endre på det? Vi får bare være enige om å være ueniga ja:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke uenig i den forstand at min vei er den eneste. Diskusjonen vil forhåpentligvis gi meg noe nytt eller la meg skifte mening. Jeg har alltid blitt lært at knær ikke skal over tær. Selv så føler jeg dette hovedsakelig er veien å gå evt unntaket spesielle tilfeller. Nå er jeg kun 21år å har fremdeles mye å lære, men har uansett ulike retningslinjer jeg forholder meg til med tanke på hver enkel utøver og ens idrett/mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...