Gå til innhold

Verdien av en kroppsanalyse


Tore

Anbefalte innlegg

Fant ikke noe passende sted å skrive denne tråden, så putter den i "Off topic". Flytt den hvis dere mener den hører hjemme et annet sted...

For litt i underkant av to år siden fikk jeg sneket meg til en kroppsanalyse på Elixia der jeg fikk målt fettprosenten, estimert kaloribehov osv. Siden det har gått en stund og jeg redusert kroppsvekten med 19-20kg siden den gang hadde det vært interessant og på nytt fått målt fettprosenten. Både for å se hvilken F% jeg faktisk ligger på, men også for å se hvor mye muskelmasse jeg har tapt i sammenheng med vekttapet. Problemet er bare at alle treningssentre skal ha minst 350kr for å utføre en slik analyse! Dette synes jeg er i overkant når jeg bare er ute etter å få vite fettprosenten min. Senteret jeg trener på nå bruker en Tanita kroppsscanner.. er det noen som har tatt en slik test? Gir den noe mer informasjon som er av betydning og kan forsvare prisen? Finnes det evt. andre billigere og nøyaktige måter å måle F%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I

Jeg hadde en analyse med Tanita og InBody med en ukes mellomrom, og fikk målt fettprosenten til henholdsvis 31 og 19.

Jeg har selvfølgelig mest tro på InBody. :D

Ikke særlig nyaktige målinger med andre ord... Hva med fettkaliper, kan den måle rimelig nøyaktig? Ser for meg at slik manuell måling blir som å måle midjemålet.. du veit aldri hvor høyt du skal måle, hvor mye du skal spenne magen osv... og kan få veldig ulike resultater.

Takk for svar til dere alle forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sixpack og 32% kroppsfett. Samboeren min på det tidspunktet fikk 6% kroppsfett. Ja, det var en jente. Nei, hun hadde ikke 6% kroppsfett. Det var en Tanita-vekt. Med InBody stemmer det noe bedre, men likevel unøyaktig. Hørt om SpeilPåBadet? Genialt, spess hvis du utvider med MåleBånd TM.

Har testa SpeilPåBadet og MåleBånd TM samt BaderomsVektSomVariererFraDagTilDag, og veit at jeg har stor fremgang på nedgangen av mengde fett. Grunnen til at jeg gjerne skulle visst F% er for å vite hvor mye muskelmasse jeg har tapt underveis i vektnedgangen. Men basert på svarene jeg har fått her skjønner jeg at disse målingene uansett ikke er til å stole på :-S

Takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk 31% av Tanita og 20,6% med klype av ei som er PT og har konkurrert i fitness i februar.

Nå nylig etter at jeg bulka litt vurderte Marianne Aas Krog, som virkelig har peilig, meg til et sted midt mellom 20 og 25% etter å ha sett meg i bikini i virkeligheten. Tanita mener jeg er 33% og "overfat" :p

Tanita er ond!! Måler meg alltid 10% høyere enn virkeligheten, og det skal jeg betale penger for? Aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...