Gå til innhold

kjemisk ånde av kreatin?


grosse

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen andre som har opplevd en sykt kjemisk ånde å smak i munnen etter kreatin?

Det lukter kjemisk av allt å det er helt jævlig. Så jævlig at jeg vurderer å slutte etter bare 4 dagers bruk. Det står at jeg skal ta 1 og en halv teskje 6 ganger om dagen de 6 første dagene, men jeg tar istedet en liten spiseskje 3 ganger om dagen i proteinshaken.

Kan dette være grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes utrolig rart ut..

Og dette stopper med en gang du slutter med kreatin..og begynner igjen med en gang du starter med kreatin? Og det er kun kreatin, ikke noe annet du tilfeldigvis putter i munnen av kostilskudd eller mat?

Det begynte sakte men sikkert etter første dag og er der hele tiden, spesiellt hvis jeg ikke spiser på ett par timer. Eneste jeg tar utenom er tran og en stk multivitamin pille om dagen. Har aldri tatt noe slags form for kosttilskudd før. Er litt småspist å ikke i toppform etter jeg begynte med protein å kreatin siste onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kutt ut kreatin?

Vet flere på feks for høyt proteinntak (hva som er for høyt varierer jo fra person til person) så får de sånn "ammoniak"luktsmak i kjeftne..

Ok. Takk for rådet:)

Vurderer å gå over til en og en halv teskje om dagen som anbefalt etter 6 dagers bruk med en gang i ett par dager først for å se om det blir bedre. Skal kutte ned litt på proteinet i tillegg å, da jeg tar ca en scoop for mye pr shake i.f.t anbefalt. Har ett serriøst høyt ønske om å gå opp i muskelmasse da serru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags type kreatin er dette? Siste batch jeg kjøpte av gymgrossisten var helt grusomt kjemisk, ga bort 1,25 kg til en kompis fordi jeg ikke orket spise det selv. Har ikke sjekket om han er i live.

Hmmm.. Det er standard kreatin monohydrat fra star nutrition følge pakken fra gymgrossisten. Smaker eller lukter ikke noe av selve pulveret men det kommer snikende en meget avskyelig kjemisk smak og lukt i munn/svelg/nese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Det er standard kreatin monohydrat fra star nutrition følge pakken fra gymgrossisten. Smaker eller lukter ikke noe av selve pulveret men det kommer snikende en meget avskyelig kjemisk smak og lukt i munn/svelg/nese.

Akkurat samme driten som jeg kjøpte. Styr unna! Ikke godt å si hva som er i de greiene der. Har kjøpt det tidligere og det har vært helt kurant, men det jeg kjøpte sist var helt grusomt. Best å holde seg til Creapure tror jeg. Pittelitt dyrere, men prisen pr. dag er uansett insignifikant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme driten som jeg kjøpte. Styr unna! Ikke godt å si hva som er i de greiene der. Har kjøpt det tidligere og det har vært helt kurant, men det jeg kjøpte sist var helt grusomt. Best å holde seg til Creapure tror jeg. Pittelitt dyrere, men prisen pr. dag er uansett insignifikant.

Det var faktisk godt å høre. Trodde det var meg det var noe galt med. Hvor kjøper du creapure da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Er det noen andre som har opplevd en sykt kjemisk ånde å smak i munnen etter kreatin?

Det lukter kjemisk av allt å det er helt jævlig. Så jævlig at jeg vurderer å slutte etter bare 4 dagers bruk. Det står at jeg skal ta 1 og en halv teskje 6 ganger om dagen de 6 første dagene, men jeg tar istedet en liten spiseskje 3 ganger om dagen i proteinshaken.

Kan dette være grunnen?

Mulig det bare er meg som reagerer på dette, men du tar jo en del mer enn det som er anbefalt da.

3 ts = 1 ss, men siden du sier liten ss så la oss være konservative og si 2 ts = 1 ss ; 6* 1/2 ts = 3 ts = 1 1/2 ss så du tar omtrent dobbelt så mye som produsenten mener at du skal ta.... kan jo hende det gjør litt utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det bare er meg som reagerer på dette, men du tar jo en del mer enn det som er anbefalt da.

3 ts = 1 ss, men siden du sier liten ss så la oss være konservative og si 2 ts = 1 ss ; 6* 1/2 ts = 3 ts = 1 1/2 ss så du tar omtrent dobbelt så mye som produsenten mener at du skal ta.... kan jo hende det gjør litt utslag.

RENT kreatin kan man spise en pall av uten nevneverdige bieffekter. Bortsett fra swolehet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, det kan hende at det ikke har negative effekter på kroppen, men det kan jo hende at det som gir dårlig ånde gjør mindere utslag hvis man holder seg til foreskrevet dosering.

Det bidrar sikkert i negativ retning at jeg tar/tok litt for mye ja. Men den sinnsykt uberheslige smaken bare må ha div andre grunner ifølge min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...