qwerty123 Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 lavt er det, men man kan fortsatt få i seg mye viktig på 1000 kcal Og som jeg sa, de dagene man føler seg litt tom da spiser man litt mer. Både for å prøve bygge litt overskudd, men man booster også forbrenningen litt forhåpentligvis, Ut ifra mine ærfaringer er det nødvendgvis ikke unormalt å ligge på 1000kcal ish for jenter over en tid. Og alle klarer seg fortsatt fint ennå Kjekt å høre! Hva er denne spisedagen som alle snakker om? Virker som om de har den så ofte.. Kommer ikke dette til å ødelegge det du har "oppnådd" iløpet av uken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BROrilla Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Kjekt å høre! Hva er denne spisedagen som alle snakker om? Virker som om de har den så ofte.. Kommer ikke dette til å ødelegge det du har "oppnådd" iløpet av uken? Mange har det 1 gang i uka. Selv ville jeg ikke hatt en fast dag, men tatt det litt som jeg hadde følt det Neida det pleier å gå veldig bra:) Men det er også de som ikke har det, men de har gjerne vært på en diett fler gang selv og vet akkurat hva de gjør og skal gjøre:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qwerty123 Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Mange har det 1 gang i uka. Selv ville jeg ikke hatt en fast dag, men tatt det litt som jeg hadde følt det Neida det pleier å gå veldig bra:) Men det er også de som ikke har det, men de har gjerne vært på en diett fler gang selv og vet akkurat hva de gjør og skal gjøre:) Haha, okei! Flink til å unne meg mange sunne ting som smaker godt da, og som har lite kcal, så har ikke så stort behov for det. Spiser hvis jeg føler for det Takk for all hjelpen ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hei! Ja, det er lite gunstig å spise 1000kcal hver dag. Det er nærmest PSMF. Det er under hvileforbrenningen din, altså mindre enn hva du forbrenner ved å ligge i senga hele dagen. Når du spiser mindre enn dette gir du ikke kroppen nok energi til livsviktige funksjoner. Det er mer enn trening som krever energi. Hvileforbrenningen hos en gjennomsnittlig jente ligger gjerne rundt 1300-1600kcal, og du sier du har en hvileforbrenning på 1600 og ligger derfor 600 kalorier under. Når du da legger til aktivitetsmengden? Det sier seg selv. Å spise så lite over lang tid føles kanskje ikke så ille der og da, men du bryter ned kroppen på flere måter enn du kanskje klarer å forstå. Vekttapet ditt vil være like mye muskler som fett, og du ender ganske opp med å bli en mindre versjon av deg selv. Like misfornøyd med kroppsfasongen, bare litt mindre jevnt over. Det er vel ikke det du vil? Muskeltap og langtidsfarer som beinskjørhet, seriøse vitamin- og mineralmangler, blant flere ting? Enkelt sagt: Du lar være å spise 600 kalorier som skulle ha gått til å drive organismen som er deg og kroppen din, og uten de 600 kaloriene ekstra fungerer ikke kroppen din som du skal. Du har en utrolig høy treningsmengde, 1-2 timer hver dag. Jeg har store vanskeligheter for å forstå at du kan trene så mye og spise så lite som du sier, uten å gå kraftig og raskt ned i vekt. Du stresser kroppen din, og sender kolesterolnivåene til himmelen. Dette vil igjen ha flere dårlige effekter på kroppen din, da forhøyede stressnivåer faktisk kan føre til økt fettlagring. Noen tanker: Hvorfor spiser du så lite? Hvorfor trener du så mye? Hvorfor behandle kroppen på en måte som stresser den opp og bryter den ned? Føler du det bra med å spise så lite mat? Hadde det ikke vært godt å kunne innta mer kaloritett mat uten å føle at det går utenfor dagsbudsjettet ditt? Er tanken på at kroppen din ikke har det greit noe du kan godta? Det føles kanskje greit nå, men treningen vil stagnere, kroppen vil si stopp. Hva du må gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening - MyRevolution Jenter - derfor fungerer ikke treningen og dietten deres - Fitnessbloggen Særlig førstenevnte, men også sistenevnte er svært gode og jeg synes du burde lese grundig gjennom dem. Sikkert mange som vil si meg i mot på dette innlegget, men jeg mener bestemt at du kun gjør skade ved å spise og trene slik du gjør nå. Mona Elisabeth, LiftOff og Asta 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BROrilla Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hei! Ja, det er lite gunstig å spise 1000kcal hver dag. Det er nærmest PSMF. Det er under hvileforbrenningen din, altså mindre enn hva du forbrenner ved å ligge i senga hele dagen. Når du spiser mindre enn dette gir du ikke kroppen nok energi til livsviktige funksjoner. Det er mer enn trening som krever energi. Hvileforbrenningen hos en gjennomsnittlig jente ligger gjerne rundt 1300-1600kcal, og du sier du har en hvileforbrenning på 1600 og ligger derfor 600 kalorier under. Når du da legger til aktivitetsmengden? Det sier seg selv. Å spise så lite over lang tid føles kanskje ikke så ille der og da, men du bryter ned kroppen på flere måter enn du kanskje klarer å forstå. Vekttapet ditt vil være like mye muskler som fett, og du ender ganske opp med å bli en mindre versjon av deg selv. Like misfornøyd med kroppsfasongen, bare litt mindre jevnt over. Det er vel ikke det du vil? Muskeltap og langtidsfarer som beinskjørhet, seriøse vitamin- og mineralmangler, blant flere ting? Enkelt sagt: Du lar være å spise 600 kalorier som skulle ha gått til å drive organismen som er deg og kroppen din, og uten de 600 kaloriene ekstra fungerer ikke kroppen din som du skal. Du har en utrolig høy treningsmengde, 1-2 timer hver dag. Jeg har store vanskeligheter for å forstå at du kan trene så mye og spise så lite som du sier, uten å gå kraftig og raskt ned i vekt. Du stresser kroppen din, og sender kolesterolnivåene til himmelen. Dette vil igjen ha flere dårlige effekter på kroppen din, da forhøyede stressnivåer faktisk kan føre til økt fettlagring. Noen tanker: Hvorfor spiser du så lite? Hvorfor trener du så mye? Hvorfor behandle kroppen på en måte som stresser den opp og bryter den ned? Føler du det bra med å spise så lite mat? Hadde det ikke vært godt å kunne innta mer kaloritett mat uten å føle at det går utenfor dagsbudsjettet ditt? Er tanken på at kroppen din ikke har det greit noe du kan godta? Det føles kanskje greit nå, men treningen vil stagnere, kroppen vil si stopp. Hva du må gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening - MyRevolution Jenter - derfor fungerer ikke treningen og dietten deres - Fitnessbloggen Særlig førstenevnte, men også sistenevnte er svært gode og jeg synes du burde lese grundig gjennom dem. Sikkert mange som vil si meg i mot på dette innlegget, men jeg mener bestemt at du kun gjør skade ved å spise og trene slik du gjør nå. Har man ok fettlagre bruker kroppen fint disse så man vil ikke ligge nødvendigvis "mangle" feks 600kcal. Alt er realtivt. Over tid som i fler uker er det ikke ideelt nei å ligge på eks 1000kcal. feks fler manlige bygger på - 100 på scenen som ligger godt under 2000 kcal de siste ukene og en sånn kropp trenger realtivt mye energi og proteiner kun for å holde seg der den er. Men det går fint for å komme en rå form. Men det krever sitt:) Men nå skal det sies at fordi om der lar seg gjøres er det ikke noe for urutinerte i drive på med uten hjelp fra folk som har peiling. Det kan kanskje føre til vondt værre fordi om det i seg selv ikke er direkte farlig over en liten tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qwerty123 Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg tok feil! Basalforbrenningen er på 1400 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qwerty123 Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Hei! Ja, det er lite gunstig å spise 1000kcal hver dag. Det er nærmest PSMF. Det er under hvileforbrenningen din, altså mindre enn hva du forbrenner ved å ligge i senga hele dagen. Når du spiser mindre enn dette gir du ikke kroppen nok energi til livsviktige funksjoner. Det er mer enn trening som krever energi. Hvileforbrenningen hos en gjennomsnittlig jente ligger gjerne rundt 1300-1600kcal, og du sier du har en hvileforbrenning på 1600 og ligger derfor 600 kalorier under. Når du da legger til aktivitetsmengden? Det sier seg selv. Å spise så lite over lang tid føles kanskje ikke så ille der og da, men du bryter ned kroppen på flere måter enn du kanskje klarer å forstå. Vekttapet ditt vil være like mye muskler som fett, og du ender ganske opp med å bli en mindre versjon av deg selv. Like misfornøyd med kroppsfasongen, bare litt mindre jevnt over. Det er vel ikke det du vil? Muskeltap og langtidsfarer som beinskjørhet, seriøse vitamin- og mineralmangler, blant flere ting? Enkelt sagt: Du lar være å spise 600 kalorier som skulle ha gått til å drive organismen som er deg og kroppen din, og uten de 600 kaloriene ekstra fungerer ikke kroppen din som du skal. Du har en utrolig høy treningsmengde, 1-2 timer hver dag. Jeg har store vanskeligheter for å forstå at du kan trene så mye og spise så lite som du sier, uten å gå kraftig og raskt ned i vekt. Du stresser kroppen din, og sender kolesterolnivåene til himmelen. Dette vil igjen ha flere dårlige effekter på kroppen din, da forhøyede stressnivåer faktisk kan føre til økt fettlagring. Noen tanker: Hvorfor spiser du så lite? Hvorfor trener du så mye? Hvorfor behandle kroppen på en måte som stresser den opp og bryter den ned? Føler du det bra med å spise så lite mat? Hadde det ikke vært godt å kunne innta mer kaloritett mat uten å føle at det går utenfor dagsbudsjettet ditt? Er tanken på at kroppen din ikke har det greit noe du kan godta? Det føles kanskje greit nå, men treningen vil stagnere, kroppen vil si stopp. Hva du må gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening - MyRevolution Jenter - derfor fungerer ikke treningen og dietten deres - Fitnessbloggen Særlig førstenevnte, men også sistenevnte er svært gode og jeg synes du burde lese grundig gjennom dem. Sikkert mange som vil si meg i mot på dette innlegget, men jeg mener bestemt at du kun gjør skade ved å spise og trene slik du gjør nå. Jeg spiser så lite fordi jeg føler jeg ikke har behov for å spise mer, så lenge jeg har energi og blir god å mett. Jeg trener så mye fordi jeg føler meg bra av og trene, og det er jo bare sunt. Bedre enn å ikke gjøre det Jeg føler selv at dette går fint, og derfor forstår jeg ikke på noe vis hvordan dette kan ødelegge noe.. Spiser når jeg er sulten, som er sunn mat. Hva er vitsen med å øke bare for å ligge høyere når jeg føler meg bra, og går ned? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Men nå skal det sies at fordi om der lar seg gjøres er det ikke noe for urutinerte i drive på med uten hjelp fra folk som har peiling. Det kan kanskje føre til vondt værre fordi om det i seg selv ikke er direkte farlig over en liten tid. Selvfølgelig er det mulig, men det finnes veldig mange bedre måter å gjøre det på, mener jeg Og dersom man skal gå ned i vekt på et kraftig, unødvendig stort, underskudd, mener jeg det bør gjøres under tett oppfølging. Så ja, jeg er relativt enig her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneN Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Vitsen med å ikke ligge så lavt er at du stresser kroppen og og over tid vil bryte ned unødvendig mye fettfritt vev. Hva er vitsen med all treninga hvis ikke det er å holde kroppen sunn og frisk i det lange løp? Det kan gå greit å ligge så lavt i korte perioder, men da må man resette innimellom ved å inta et vedlikehold i en stund. og med ditt aktivitetsnivå er vedlikehold ganske mye mer enn basaforbrenningen. Siden du har problemer med å få i deg mer enn 1000kcal så vil jeg si at det sunneste er å venne seg til et vedlikeholdsnivå før man begynner å tyne kroppen på maksimalt underskudd. Vedlikehold er tross alt den kosten du skal ligge på i det langr løp. Kristin Charm 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Det korte svaret på denne tråden er at ja, du spiser alt for lite. Du spiser under det du trenger for å holde alle prosesser i gang (basalforbrenningen), og dette vil over tid føre til negative konsekvenser for helsen din. En ting som nedreguleres er fornying av celler, og da spesielt celler som deler seg kjapt (som immunsystemet) vil dette gå utover. Hvor høy og tung er du Jenta:)? emilwoop: Kroppsbyggere som skal i sceneform kan ikke dras inn i denne sammenhengen. For det første så er det en enorm påkjenning å gå på en slik diett, og for det andre så følges de nøye og har en plan for det de driver med. Kristin Charm 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qwerty123 Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Det korte svaret på denne tråden er at ja, du spiser alt for lite. Du spiser under det du trenger for å holde alle prosesser i gang (basalforbrenningen), og dette vil over tid føre til negative konsekvenser for helsen din. En ting som nedreguleres er fornying av celler, og da spesielt celler som deler seg kjapt (som immunsystemet) vil dette gå utover. Hvor høy og tung er du Jenta:)? emilwoop: Kroppsbyggere som skal i sceneform kan ikke dras inn i denne sammenhengen. For det første så er det en enorm påkjenning å gå på en slik diett, og for det andre så følges de nøye og har en plan for det de driver med. 165 cm og ca.60 kg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Så lenge du velger "riktig" mat spiller det ikke noen rolle hvor mye du spiser på 1000 kcal Jo egentlig, for 1000kcal er alt for lite for et voksent aktivt menneske uansett hva de består av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qwerty123 Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Jo egentlig, for 1000kcal er alt for lite for et voksent aktivt menneske uansett hva de består av. Hvis jeg følger denne dietten til jeg når målvekten, og så spiser rundt basalforbrenningen ++ når den er nådd. Er dette Veldig dumt av meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BROrilla Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Det korte svaret på denne tråden er at ja, du spiser alt for lite. Du spiser under det du trenger for å holde alle prosesser i gang (basalforbrenningen), og dette vil over tid føre til negative konsekvenser for helsen din. En ting som nedreguleres er fornying av celler, og da spesielt celler som deler seg kjapt (som immunsystemet) vil dette gå utover. Hvor høy og tung er du Jenta:)? emilwoop: Kroppsbyggere som skal i sceneform kan ikke dras inn i denne sammenhengen. For det første så er det en enorm påkjenning å gå på en slik diett, og for det andre så følges de nøye og har en plan for det de driver med. Jeg skrev det i de siste settningene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hvis jeg følger denne dietten til jeg når målvekten, og så spiser rundt basalforbrenningen ++ når den er nådd. Er dette Veldig dumt av meg? Det er ikke basalforbrenningen du skal ta utgangspunkt i! Det er basalforbrenningen + aktivitetsnivå. Husk at basalforbrenningen er hva du forbrenner med å ligge helt i ro en dag å være i live (indre organer, pust osv) Det betyr at det sekundet du trør ut av senga om morgenen trenger du energi UTOVER basalforbrenninga. 1000kcal er så lite at om du skal ligge på det til du når "målvekta" så bør du ikke trene mer til du er der, og I ALLEFALL ikke cardio! Og jeg vil legge til at du er helt på grensen til hva som regnes som undervektig så om målvekta er noe særlig mindre en de 52 du er nå så anbefaler jeg deg å tenke nøye igjennom hvor du er på vei, og evt hva som styrer deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qwerty123 Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Det er ikke basalforbrenningen du skal ta utgangspunkt i! Det er basalforbrenningen + aktivitetsnivå. Husk at basalforbrenningen er hva du forbrenner med å ligge helt i ro en dag å være i live (indre organer, pust osv) Det betyr at det sekundet du trør ut av senga om morgenen trenger du energi UTOVER basalforbrenninga. 1000kcal er så lite at om du skal ligge på det til du når "målvekta" så bør du ikke trene mer til du er der, og I ALLEFALL ikke cardio! Og jeg vil legge til at du er helt på grensen til hva som regnes som undervektig så om målvekta er noe særlig mindre en de 52 du er nå så anbefaler jeg deg å tenke nøye igjennom hvor du er på vei, og evt hva som styrer deg. Målvekta er 55kg Spiser mer de dagene jeg trener!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg vil hvertfall på det sterkeste anbefale deg til å øke energiinntaket ditt. Det er også flere konsekvenser av å ligge så lavt over lengre perioder enn det jeg nevnte over. Du vil ikke vurdere å heller satse på å ligge i et moderat underskudd og heller satse på å endre kroppssammensetningen ved å fokusere på styrketrening i stedet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneN Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jenta: du har fått ganske endtydig svar her og det synes jeg du bør ta til deg. Med ditt aktivitetsnivå så vil jeg anslå at vedlikeholdsinntaket ditt burde ligge på rundt 2500kcal. Hva får deg til å tro at det skal bli så my lettere for deg å inta dette bare du får lov til å ligge supperlavt til du har nådd målvekta? Før eller siden må du lære å ta til deg mer energi enn du gjør. For å gjenta meg selv: Siden du synes det er vanskelig å få i deg mer enn 1000kcal så vil jeg si at det sunneste er å venne seg til et vedlikeholdsnivå før du begynner å tyne kroppen på maksimalt underskudd. Du er ikke overvektig og for din egen helses skyld er det viktigere at du lærer deg hva kroppen din trenger enn å gå ned de siste 5kg som du av en eller annen grunn mener må av så fort at det må gjøres med det mest ekstreme underskudde overhode mulig. Asta 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr P Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Takk Kristin og Vegard for gode og informative innlegg :-) Jenta:) du skriver i begynnelsen av denne tråden at du vil bygge muskler. Det kommer ikke til å inntreffe med Så stort underskudd. Med ditt aktivitetsnivå og så lavt næringsinntak skulle de 5 kg være unnagjort på ett par-tre uker. Men det var før kroppen din begynte å reagere på det stresset du utsetter den for. Hvorfor skal du på død og liv ( pun intended) bli 55 kg. Bokse i bantamvektklassen? Tallet på vekta er bare ett teit nummer. Ingen bryr seg hva det tallet er, ingen. Du sier at du føler deg bra, og det er jo fint, men det er ikke noen indikasjon på at det du gjør er bra for deg. Asta 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvetann Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 . Asta, StiligeCecilie, Mr P og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.