Gå til innhold

Sliter med og bygge armene!


kimz

Anbefalte innlegg

Ha progressiv belastning. Altså sørg for at du gradvis klarer å løfte tyngre. Prøv også ligge i et lite kcal -overskudd, så vil resultatene uansett komme. Tren dips og ha som mål at du skal ta vanlige dips etterhvert. Varier mellom tunge og lettere økter(men mer volum)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takker for mange tilbakemeldinger!

skal begynne og øve på dips! først i "dips" maskinen aner ikke va den heter...

så prøve å gå over til vanlige etter hvert!

Styrken du opparbeider deg i dipsmaskinen får du ikke overført til skikkelige dips den dagen du prøver deg på det.

Da bør du heller ta dips på benk eller til nød bruke strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt fortalt at dipsmaskinen ikke er noe særlig å holde på med. Ta vanlige. Halv reps hvis du ikke klarer full rep og sakte ned på negativen og heller få hjelp til å komme deg opp av noen. Holder selv på å trene meg opp i dips. Klarte null. Nå er jeg oppe i seks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:facepalm:(n)

Hva er egentlig dumt med innlegget til selters?? I mine øyne er det så sant som det er mulig å få det.

Folk spør hvorfor armene deres er små, også klarer de ikke engang ta dips.. eller 10 pullups med egen kroppsvekt.

hmmm,okei

eller du kan ta benkpress. alle som tar kroppsvekt i benkpress tar 10-20 dips.

eller enda mer overførbart til dips; smalbenk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig dumt med innlegget til selters?? I mine øyne er det så sant som det er mulig å få det.

Folk spør hvorfor armene deres er små, også klarer de ikke engang ta dips.. eller 10 pullups med egen kroppsvekt.

eller enda mer overførbart til dips; smalbenk.

Hva har det egentlig og si om man kan ta dips eller mange pullups? Tar lett 15 pullups, dips med ekstra vekt men armene mine er forsatt mindre en de som er svakere en meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det egentlig og si om man kan ta dips eller mange pullups? Tar lett 15 pullups, dips med ekstra vekt men armene mine er forsatt mindre en de som er svakere en meg?

Det var for å sette det litt på spissen, men ja..

Du eg gjerne ikke så veldig tung? Da blir kroppsvekt-øvelser en del lettere, naturligvis :)

Men uansett er ikke styrke og og muskelmasse helt relativt. men det har en sammenheng.

Jeg synes uansett at dersom man sliter med å ta øvelser med egen kroppsvekt med skikkelig utførelse, burde man fokusere på å få til dette før man tenker på å skulle få armene til å vokse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for å sette det litt på spissen, men ja..

Du eg gjerne ikke så veldig tung? Da blir kroppsvekt-øvelser en del lettere, naturligvis :)

Men uansett er ikke styrke og og muskelmasse helt relativt. men det har en sammenheng.

Jeg synes uansett at dersom man sliter med å ta øvelser med egen kroppsvekt med skikkelig utførelse, burde man fokusere på å få til dette før man tenker på å skulle få armene til å vokse :)

Jaja i see. Men spør du meg: Blir man sterkere - blir man større? Eller er det helt på jordet :p ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja i see. Men spør du meg: Blir man sterkere - blir man større? Eller er det helt på jordet :p ?

Det blir gjerne ikke helt riktig å si det sånn, men jeg kan hvertfall si at; Hvis du spiser i overskudd, blir sterkere generelt i alle baseøvelser og trener et program hvor det er langt opp til framgang over tid, så vil jeg bli helt blåst av banen hvis du ikke har vokst bra iløpet av et år. :)

Det er veldig mange som "klager" over at de ikke vokser, men jeg har aldri sett en eneste person som blir sterkere og sterkere over tid klage over at han eller hun ikke vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for å sette det litt på spissen, men ja..

Du eg gjerne ikke så veldig tung? Da blir kroppsvekt-øvelser en del lettere, naturligvis :)

Men uansett er ikke styrke og og muskelmasse helt relativt. men det har en sammenheng.

Jeg synes uansett at dersom man sliter med å ta øvelser med egen kroppsvekt med skikkelig utførelse, burde man fokusere på å få til dette før man tenker på å skulle få armene til å vokse :)

hvorfor?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli sterkere over tid! Dette gjelder all trening.

http://www.youtube.com/watch?v=7cq7bBCrDVk

Bytt mellom trening for styrke vs for BB. Bra tid vil være når du møter et plateau(treffer en vegg)

Trenger ikke dips og pullups, men fokus på at du blir sterkere uavhengig av øvelse.

Musklene vet ikke om det er pullup eller pulldown maskin.

feks: Benkpress. Spiller ikke rolle om du øker fra 60-70, eller 80-90!

Her: ikke veldig stor, 19 år , 84 kg, 200 kg!!!!!!! FvCK

Everybody wants to be a bodybuilder, but don’t nobody wants to lift no heavy ass weights.

NOW: SHUT UP AND LIFT!

Prove me wrong! I dare you, I double dare you Motherfuc***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for videoen av Ian.

Svarte på en del ting jeg lurte på. :)

Ian sine videoer gjør stort sett det, fordi han kan sitt.

Men regardless(Ian/TMW), vi må fortsatt gå ut å prøve nye ting og velge hva som funker for oss personlig. Derfor jeg ikke utelukker broscience som bare bullshit. Ta litt av alle, og prøv deg frem.

lol Stakkars Kim, vet ikke hvem han skal følge, så greit å starte med Ians tips. Særlig når det gjelder mind-muscle-connection.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...