Gå til innhold

Sliter med og bygge armene!


kimz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har verdt på og av 1 år:p men er kun de siste 5månene jeg har trent serriøst og lest mye osv:p

skal jeg skrive ned kostholde eller?xd

trener som en bodybuilder! hehe

8-12 reps varierende vekt men på biceps å triceps treninga er fokus på strekk og skvise musklaturn.. med relatift lav vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har verdt på og av 1 år:p men er kun de siste 5månene jeg har trent serriøst og lest mye osv:p

skal jeg skrive ned kostholde eller?xd

trener som en bodybuilder! hehe

8-12 reps varierende vekt men på biceps å triceps treninga er fokus på strekk og skvise musklaturn.. med relatift lav vekt

Hvor ofte gjør du det? Ikke for ofte tipper jeg, så da kan du jo prøve å legge inn et par sett biceps og triceps på slutten av hver økt. Gjerne flere dager på rad. Nei, du blir ikke overtrent.

Og ellers, trener du tunge chins, dips, smalbenk etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører biceps mandag og fredag ilag med rygg. så 2 x uken.....

får jo ikke restituert orntlig da?

jeppp ikke chins,men av og til dips i maskin greier(ikke sterk nokk til og ta vanlige dips+ for vondt i brystet da

da jeg sier maskin mener jeg en plate du står på for og gjøre dett litt lettere;a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjører biceps mandag og fredag ilag med rygg. så 2 x uken.....

får jo ikke restituert orntlig da?

jeppp ikke chins,men av og til dips i maskin greier(ikke sterk nokk til og ta vanlige dips+ for vondt i brystet da

da jeg sier maskin mener jeg en plate du står på for og gjøre dett litt lettere;a

Resultater fra Frekvensprosjektet

Knebøy 6 ganger i uken var bedre enn knebøy 3 ganger i uken.

Det burde snakkes mer om undertrening enn overtrening :)

Men det er ikke snakk om å ta 10 sett biceps hver dag, det kunne nok køddet til restitusjonen. 2-3 sett med bicepskrøll og sånn på slutten av hver økt skal hjelpe på det.

Og ellers, litt tunge chins / smalt nedtrekk og dips/smalbenk, type 5x5 et par ganger i uka er ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du klarer dips ville jeg prøvd å klare det, kanskje den beste øvelsen for å bygge armer.

Fokuser på tunge øvelser Dips, smalbenk, militærpress, stangroing og chins feks. Så kan du supplere med isolasjonsøvelsene du liker, Skullcrushers, Pushdown, Bicepscurl og hammercurl for å nevne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke sikkert frekvensprosjektet du referer til i alle sammenhenger er løsningen på alles problemer..

Miks opp treningen din med tunge og lette økter, prioriter triceps. Trener du for eksempel ekstensjon over hodet for å trene det lange tricepshodet?

Å dele opp volumet på flere økter viste seg å gi større styrkeøkninger, og som Sjoko var inne på så er progressiv overbelastning nøkkelen. Proteinsyntesen vil være forhøyet en større andel av uken. Det virker ganske vanntett så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke sikkert frekvensprosjektet du referer til i alle sammenhenger er løsningen på alles problemer..

Miks opp treningen din med tunge og lette økter, prioriter triceps. Trener du for eksempel ekstensjon over hodet for å trene det lange tricepshodet?

på triceps øktene ja,så bruker jeg manual over hodet og dytter opp:p du skjønner sikkert! hakke anelse på hva øvelsen heter!

menn har nå jæævlig gangsperre i triceps nå daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på triceps øktene ja,så bruker jeg manual over hodet og dytter opp:p du skjønner sikkert! hakke anelse på hva øvelsen heter!

menn har nå jæævlig gangsperre i triceps nå daa

Gangsperr betyr dessverre ingenting med tanke på muskelvekst... :meh:

Tren tunge baseøvelser.. press over hodet, benkpress, dips osv, osv.. Øk belastningen over tid, bli sterkere og spis maten din. Så skal du nok se at armene dine vokser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeppp ikke chins,men av og til dips i maskin greier(ikke sterk nokk til og ta vanlige dips+ for vondt i brystet da

da jeg sier maskin mener jeg en plate du står på for og gjøre dett litt lettere;a

Klarte ikke en eneste dips da jeg startet med det jeg heller. Tok dips på benk i kanskje en måned før jeg gikk over til vanlige dips og kjørte mange set med få reps. F.eks 10*1 og etterhvert som jeg ble sterkere ble det 10*3 osv... Nå varierer jeg mellom kroppsvekt og å kjøre med belte så er nok mulig for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nok volum i biceps/triceps treningen din? Altså flere øvelser med hvertfall 3 sett hver som går på både biceps og triceps? Chins/dips/pulldowns/franskpress/curls etc, du kan prøve å øke belastningen hvis du føler du har mer å gå på hvis du enkelt kjører opp mot 12 reps. Trener du det tungt og spiser nok så er det bare å gi det tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeppp ikke chins,men av og til dips i maskin greier(ikke sterk nokk til og ta vanlige dips+ for vondt i brystet da

da jeg sier maskin mener jeg en plate du står på for og gjøre dett litt lettere;a

Jeg klarte heller ikke vanlige dips før, men gikk veldig inn for å få til, brukte støtteputa, men hadde mer fremgang når noen stod bak å holdt beina mine. Nå tar jeg dips med en 10kg vektskive i tilleg:) og ja da er jeg ganske stolt. Nå skal jeg klare mere en en rep i chips. Jobber man jevnt og trutt så går det som oftes en vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...