Gå til innhold

Reimer for styrketrening.


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lifting Straps Better Bodies - Proteinfabrikken NO

Disse fungerer utmerket for meg. (bruker de ikke nå lenger, flytende magnesium for alle penga!)

Leather Straps Better Bodies - Proteinfabrikken NO

Disse fungerer derimot ikke for meg. Har tynne håndledd, så at den er "låst" i en posisjon var ikke positivt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grepet svikter lenge før ryggen og beina.

Har prøvd underhåndsgrep og bruker det nå, men vil prøve med reimer å se hvordan det blir.

Mitt stalltips er å trene grepet og prøve å unngå reimer. Eg har ein venn som utelukkende har brukt reimer i alle dei år, han klarer såvidt å ta bicepscurl uten reimer. Han har null grepsstyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt stalltips er å trene grepet og prøve å unngå reimer. Eg har ein venn som utelukkende har brukt reimer i alle dei år, han klarer såvidt å ta bicepscurl uten reimer. Han har null grepsstyrke.

Så jeg burde bare droppe reimene og ha grepstrening?

Reimene var egentlig bare for arbeids settene på tung mark dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv i så fall å holde det til et minimum. Bruk dobbelt overhåndsgrep på alle sett helt til det virkelig glipper, da kan du bruke reimer. Men det er ikke bra å la markløften "løpe fra" grepsstyrken din heller. Det er alltid sånn at noen muskelgrupper holder andre tilbake, det er bare å være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du trener f.eks mark og ser at spennet i korsryggen svikter på vei opp, hva gjør du da? Du bolter ikke en stålplate fast i ryggen som sørger for å holde ryggen rak. Du legger til assistanseøvelser som hjelper deg å fikse på de svake punktene og sakte men sikkert ser du at dette fører til positive endringer og bedre løfting.

Hva gjør du når grepet svikter? Akkurat det samme - du trener grepet til det blir sterkere og fjerner dette problemet på samme måte. Mitt tips. Ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at reimer burde unngås for å trene opp grep, bruk magnesium hvis man blir svett og stanga glir ut, evt alternert grep (en håndflate mot deg en håndflate vekk fra deg) når overhåndsgrepet gir slipp. Jeg slet litt med det samme en periode og trente opp grepet med å lasse på med kilo og løfte stanga fra nederst på racket så du bare løfter stanga noen cm, så bare holder du til grepet slipper opp og gjør det noen ganger

Med magnesium og alternert grep ser jeg nesten ikke behovet for straps, greit nok jeg ser poenget med at man klarer kanskje flere kilo om man er svak i grepet i forhold til rygg, men hadde heller prøvd å øke i grepsstyrken før jeg strappa opp, det er hovedsakelig fordi jeg tenker på praktisk styrke (løfte noe tungt utenfor gymmet hvor man ikke har straps)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reimer har absolutt en plass i treningsbaggen, men det er verktøy man bruker i tillegg og ikke som erstatning for dårlig grep.

Jeg ville heller brukt reimer enn å kjøre mix grep til vanlig trening for å unngå skjevheter.

Jeg vil påstå at de aller fleste styrkeløftere har og bruker reimer jevnlig.

Prøv å bare bruk det på en hånd f.eks. Da får du samme effekt som å bruke mix, nemlig at stanga ikke ruller ut av fingrene.

Noen synes det er litt ubehagelig å bare gjøre det med en reim da du naturligvis vil få ett tykkere grep der.

Å bruke det når man ikke har behov for det(altså når du klarer å gjøre det med dobbel overhånd med magnesium) er nok ikke på sin plass derimot, men å avskrive reimer helt er tåpelig at best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, skal kanskje ikke avskrive det helt, til når man kommer over en viss grense. Men det er jo folk som trener uten straps på opp mot 350kg i mark, men det tilhører vel sjeldenhetene. Men jeg tenkte hovedsakelig på de som bruker reimer allerede på 100kg og dermed aldri blir sterkere i grepet, og det da blir en veldig stor unødvendig forskjell mellom grepsstyrke og styrke i rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reimer har absolutt en plass i treningsbaggen, men det er verktøy man bruker i tillegg og ikke som erstatning for dårlig grep.

Jeg ville heller brukt reimer enn å kjøre mix grep til vanlig trening for å unngå skjevheter.

Jeg vil påstå at de aller fleste styrkeløftere har og bruker reimer jevnlig.

Prøv å bare bruk det på en hånd f.eks. Da får du samme effekt som å bruke mix, nemlig at stanga ikke ruller ut av fingrene.

Noen synes det er litt ubehagelig å bare gjøre det med en reim da du naturligvis vil få ett tykkere grep der.

Å bruke det når man ikke har behov for det(altså når du klarer å gjøre det med dobbel overhånd med magnesium) er nok ikke på sin plass derimot, men å avskrive reimer helt er tåpelig at best.

Så det at jeg bytter på grepet vil ikke forhindre skeivheter? Altså på mixed grep, bytter på underhåndsgrep.

Jeg tror ikke magnesium er lov der jeg trener, men jeg kan høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det at jeg bytter på grepet vil ikke forhindre skeivheter? Altså på mixed grep, bytter på underhåndsgrep.

Jeg tror ikke magnesium er lov der jeg trener, men jeg kan høre.

Jo. Og hvis du har allerede fått en liten skjevhet etter å ha brukt samme mixed grep over lang tid går det an å fikse dette ved å bruke motsatt grep på alle sett til det blir skikkelig tungt.

Til neuaks, det finnes helt sikkert styrkeløftere som bruker reimer, men det tilhører sjeldenhetene og omtrent aldri i markløft. Da må det i så fall gå på støtteøvelser etter markløft, som roing eller nedtrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Og hvis du har allerede fått en liten skjevhet etter å ha brukt samme mixed grep over lang tid går det an å fikse dette ved å bruke motsatt grep på alle sett til det blir skikkelig tungt.

Til neuaks, det finnes helt sikkert styrkeløftere som bruker reimer, men det tilhører sjeldenhetene og omtrent aldri i markløft. Da må det i så fall gå på støtteøvelser etter markløft, som roing eller nedtrekk.

Hvis jeg har overhåndsgrep på høyre, og underhåndsgrep på venstre. Hvilken side er det som vil bli skjev over tid hvis jeg ikke bytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren med overhånd grep frem til du glipper også bytt til reimer. Anbefaler å bruke lær reimer, de sitter ofte bedre.

Bruke låsegrep en gang i blant, på typisk maksløft osv.

Tviler på at du får lov til å bruke magnesium på gymmet. Du kan nok bruke produkter som Grrip spray eller Grrip Lotion .

Er selv fornøyd med Grrip Spray.

Vil ikke reimer "hemme" grepet? Mixed-grep, vil ikke det øke styrken i grepet mer?

Jeg ser på reimer som en siste utvei, om det finnes bedre grunner så tar jeg det.

angående Grrip spray, hvordan blir det på stangen etterpå? merker, lett å vaske av etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke reimer "hemme" grepet? Mixed-grep, vil ikke det øke styrken i grepet mer?

Jeg ser på reimer som en siste utvei, om det finnes bedre grunner så tar jeg det.

angående Grrip spray, hvordan blir det på stangen etterpå? merker, lett å vaske av etc...

Jeg bruker reimer om det er mange tunge reps, for da sklir jeg. Har ikke noe problem med grepstyrke. Mer svetten å dette.

Om det er 2-3 reps så kjører jeg bare låsegrep.

Du vil ikke trene grepet på samme måte med reimer som du vil uten, men om du skulle finne ut at grepstyrke blir et problem så kan man kjøre litt fokusert trening på grep.

Reimer er ikke nødvendig, du klarer deg fint uten. Det er et flott tilbehør, som jeg hovedsaklig ville anbefalt til bruk når det kommer til tunge høy rep.

Grrip sprayen, lagde veldig lite søl. børster bare lett av stanga også er den bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...