Gå til innhold

Oppvarming - Hvor lang tid bruker du?


Joakimz

Anbefalte innlegg

Siden jeg var herjet av skader for noen år siden så har jeg undersøkt alt som kan være med å holde kroppen frisk og rask, og ikke minst skade/smertefri. Dette gjør at jeg har kommet frem til følgende oppvarmings protokoll for maks effektivitet og resultater:

oppvarmingsprotokoll:

1: Egenmassasje: Ruller med rør, baller, skumrulle, under føttene og de delene som er involverte i treningen. ca.5 min

2: tøye stramme muskler: tar fremside lår, både bøyd og rett kne, før bein og rygg økter 2 min

3: mobiliseringer og dynamiske øvelser ca. 3-5 min

4: aktiverings øvelser for det jeg skal trene. Kan være alt ifra rumpe, serratus, kjerne aktivering til nevral aktivering av biceps før tung benk feks. Mange muligheter. ca.5 min

Så totalt ca. 15 minutt før hver trening lar meg gjøre det jeg elsker, uten noen skadeavbrekk. Det er så absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 min dynamisk oppvarming + 10 min massasjerulle = 20 minutter

Aldri vært skadet siden oppvarmingen på tredemøllen ble erstattet med dette, så det er definitivt verdt det til tross for at det enkelte ganger kan være en uutholdelig tålmodighetsprøve når alt man har i hodet er tanken på å få opp den forbanna vekta :p

Opp mot én time på de verste dagene, hurra...
post-2511-14440902496045_thumb.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjeldent at jeg varmer opp noe nevneverdig. (Vet det er bra å varme opp, er nok bare lat :( )

Ofte tar jeg noen lette vekter og løfter de litt vilkårlig for å aktivere musklene og få litt varme i de, noen ganger ror jeg bittelitt.

På sommeren kan det hende jeg går eller sykler dit jeg trener.

Blir uansett veldig fort varm, så noen ganger er jeg varm etter å bare løfte vektskiver på stenger etc og gjøre klart.

Signerer den. Er nok ikke så flink til å varme opp selv, men det går nok mer ut på hva jeg faktisk skal gjøre så jeg ikke sliter meg ut før selve økta egentlig. Det ahr fungert bra til nå, men hvem vet, kanskje jeg kan få det ENDA bedre til på økter hvis jeg varmer opp litt mer :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...