Gå til innhold

Spise og drikke samtidig

Gjest johnmf94

Anbefalte innlegg

Gjest johnmf94

Jeg har siden lav alder alltid vært vant med å drikke til mine måltider, og ofte bruker jeg å tygge maten, deretter svelge ned med noe drikke.

Har dette noe uante effekter? Vet om folk som kun spiser, og drikker etterpå. Og noen undersøkelser sier at man helst ikke skal drikke samtidig som man spiser:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg "lærte" når jeg var liten at å svelge maten ned med vann (som en tablett eller andre ugne greier, hvis det er det du mener John) førte til dårligere spyttproduksjon, men dette er kanskje en sånn typisk ting man lærte når man var nettopp liten og godtroende...? o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når min mor var liten lærte de at de skulle drikke etter maten. Så ved lunsj så måtte de drikke når de var ferdige med å spise, en av grunnene var visstnok at dette skapte mindre luft i systemet etter endt måltid.

Utover det ser jeg ingen grunn til at det har så mye å si hva du velger å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min mor var liten lærte de at de skulle drikke etter maten. Så ved lunsj så måtte de drikke når de var ferdige med å spise, en av grunnene var visstnok at dette skapte mindre luft i systemet etter endt måltid.

Utover det ser jeg ingen grunn til at det har så mye å si hva du velger å gjøre. :)

veldig greit å vite for de som sliter med luft i magen! Er nok mange som ikke tenker over at noe så lite som å drikke til maten faktisk har noe å si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående luft i magen så har det veldig mye mer å si hva man spiser enn hvorvidt man drikker før, under eller etter måltidet.

Det og, men om man spiser og drikker mye samtidig vil mange automatisk svelge mer luft - ergo mer luft i magen. Litt som å tygge Tyggis - svelger du mye spytt mens du tygger får du mer luft i magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...