Gjest johnmf94 Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg har siden lav alder alltid vært vant med å drikke til mine måltider, og ofte bruker jeg å tygge maten, deretter svelge ned med noe drikke. Har dette noe uante effekter? Vet om folk som kun spiser, og drikker etterpå. Og noen undersøkelser sier at man helst ikke skal drikke samtidig som man spiser:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Om du fyller på med væske samtidig som du spiser så resulterer det ikke i noe annet enn at du blir raskere mett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Du kan trygt fortsette med dette, særlig om du er frisk og har god matlyst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 føler selv at et måltid uten vann fort setter seg i halsen... Små mellommåltid funker fint for meg uten vann, men til middager (f.eks) er vann et MUST =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synan Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg "lærte" når jeg var liten at å svelge maten ned med vann (som en tablett eller andre ugne greier, hvis det er det du mener John) førte til dårligere spyttproduksjon, men dette er kanskje en sånn typisk ting man lærte når man var nettopp liten og godtroende...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 I enkelte situasjoner kan det være forelaktig å legge drikken til utenom måltidene, men som nevnt over så er ikke dette noe å tenke på om man er frisk og ikke opplever noen problemer med matinntaket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereseB Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Når min mor var liten lærte de at de skulle drikke etter maten. Så ved lunsj så måtte de drikke når de var ferdige med å spise, en av grunnene var visstnok at dette skapte mindre luft i systemet etter endt måltid. Utover det ser jeg ingen grunn til at det har så mye å si hva du velger å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Når min mor var liten lærte de at de skulle drikke etter maten. Så ved lunsj så måtte de drikke når de var ferdige med å spise, en av grunnene var visstnok at dette skapte mindre luft i systemet etter endt måltid. Utover det ser jeg ingen grunn til at det har så mye å si hva du velger å gjøre. veldig greit å vite for de som sliter med luft i magen! Er nok mange som ikke tenker over at noe så lite som å drikke til maten faktisk har noe å si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Angående luft i magen så har det veldig mye mer å si hva man spiser enn hvorvidt man drikker før, under eller etter måltidet. melis1988 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereseB Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Angående luft i magen så har det veldig mye mer å si hva man spiser enn hvorvidt man drikker før, under eller etter måltidet. Det og, men om man spiser og drikker mye samtidig vil mange automatisk svelge mer luft - ergo mer luft i magen. Litt som å tygge Tyggis - svelger du mye spytt mens du tygger får du mer luft i magen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrommiZ Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Mindre væske til måltidet = mere plass til kjøtt = mere proteiner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.