Gå til innhold

Går det an å trene bort cellulitter?


skinnybitch

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hørt det er mulig å holde cellulitter i sjakk med trening.. for min del er de der uansett, men de har jo ikke blitt verre etter jeg begynte å trene. Er desverre ingen fasit på hvordan man kan bli kvitt dem, de fleste av oss jenter er dømt til å ha dem:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merka noe forskjell ved hjelp av trening, men på maten jeg putter i meg! Om man går fra smågodt og pizza og brød og høykarbo - til ikkenoe godteri, ikkenoe brus (ikke pepsi max engang!) og REN mat (ikke halvfabrikata..) og til de nederste stegene på karbostigen (under 50 gram om dagen) - så er det en DRASTISK endring. Iallfall på meg. :p

Kom over en teori en gang som gikk ut på at cellulitter var "oppsamlet gift og slagg i huden" - sikkert bare en fjaseteori, men om man tenker at smågodt og pizza og halvfabrikata er gift og "slagg" (e-stoffer og anna gugge), så er den jo korrekt. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermora mi spiste dem bort. Hun trener ikke (men gjorde det da hun var ung). Endret kostholdet, gikk ikke ned i det hele tatt, men kunne fortelle at hun ikke hadde cellulitter eller appelsinhud lenger. Min far og hun spiser nesten bare thai, kinesisk og annen orientalsk mat etter å ha fått dilla på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermora mi spiste dem bort. Hun trener ikke (men gjorde det da hun var ung). Endret kostholdet, gikk ikke ned i det hele tatt, men kunne fortelle at hun ikke hadde cellulitter eller appelsinhud lenger. Min far og hun spiser nesten bare thai, kinesisk og annen orientalsk mat etter å ha fått dilla på det.

hmm, kan ligge noe i det altså! Lurer på om noen har gjrot noen forskning på orientalsk mat vs europeisk. Halve familien min er asiatisk og ingen av dem er noe annet enn tynn eller trent, tenker noe spesielt på hva de spiser og får ikke rynker før lenge etter 50 år, og har ingen tendenser til hverken appelsinhud eller cellulitter. Men kanskje det har noe med gener heller enn kosthold å gjøre? Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, kan ligge noe i det altså! Lurer på om noen har gjrot noen forskning på orientalsk mat vs europeisk. Halve familien min er asiatisk og ingen av dem er noe annet enn tynn eller trent, tenker noe spesielt på hva de spiser og får ikke rynker før lenge etter 50 år, og har ingen tendenser til hverken appelsinhud eller cellulitter. Men kanskje det har noe med gener heller enn kosthold å gjøre? Ikke vet jeg.

Tror nok det er mere i retning gener, ja.. :) Litt som at endel afrikanske damer har veldig masse junk in their trunk (les: svære rumper) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgang. Dypvevsmassasje vil muligens også hjelpe.

Jeg har alltid vært plaget av cellulitter og det har ikke noe med vekt å gjøre altså... Jeg veide 54 kg og er 178 høy og var like plaget. Og har prøvd alle mulige slags kremer. Det eneste som har hjulpet er trening. Er fortsatt ikke kvitt den dritten, men det hjelper sakte men sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært plaget av cellulitter og det har ikke noe med vekt å gjøre altså... Jeg veide 54 kg og er 178 høy og var like plaget. Og har prøvd alle mulige slags kremer. Det eneste som har hjulpet er trening. Er fortsatt ikke kvitt den dritten, men det hjelper sakte men sikkert :)

Kan skrive under på det der! En dame i nær familie hadde akkurat like mange (fremtredende) cellulitter da hun gikk ned fra 70 til 50 kilo..

Fettprosent er mok et stikkord her i gården? Så å sikte seg mere mot en lavere fettprosent i større grad enn "ned i vekt" er nok ikke så dumt, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått mye mindre cellulitter ved å spise ren, sukkerfri mat og mye vann og supermat. Har ikke spesielt lav fettprosent heller, 25-26%, og regner med at treningen skal ta resten.. har nå så lite at jeg ikke stresser over bikini og skjorts, igrunnen synes det bare når jeg strammer rumpa. :) sukker og junkfood er dine beste kilder til cellulitter, så prioriter å spise ordentlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, kan ligge noe i det altså! Lurer på om noen har gjrot noen forskning på orientalsk mat vs europeisk. Halve familien min er asiatisk og ingen av dem er noe annet enn tynn eller trent, tenker noe spesielt på hva de spiser og får ikke rynker før lenge etter 50 år, og har ingen tendenser til hverken appelsinhud eller cellulitter. Men kanskje det har noe med gener heller enn kosthold å gjøre? Ikke vet jeg.

Jeg tror det ligger noe i det, helt ærlig. Gjorde et kjapt søk på google, men kunne ikke finne noen studier på det. Tror nok at maten de spiser i østen kan ha sine helsefordeler sammenlignet med de vestlige. Er vanskelig å sette studier på det siden vi har spist det vi har spist så mange år, mens folk på andre siden har kloden har spist sitt i så mange år, og evolusjonært spiller det nok en liten rolle det og, hva man spiser over tid og generasjoner og helsefordeler/ulemper det fører med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det er mulig å "fjerne" cellulitter. Reduksjon av underhudsfett er nok den beste løsningen, da cellulitter skyldes hovedsaklig "for store" fettceller. Men også dårlig sirkulasjon og "dårlig" bindevevet i huden spiller inn. Nå har ikke jeg veldig god peiling på så veldig mye fysiologi, men jeg ville anta at man kunne bedre "status" i huden ved å endre kosten...

post-36-14440828100129_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...