Gå til innhold

Anbefalte innlegg

NÅ skal jeg bli flink å spise riktig mat! :) Problemet er bare at det er så himla lett å surre seg bort i dette virrvaret av dietter med rawfood, supermat steinalderkost osv..

Jeg har som mål å gå ned noen kg, uten å miste muskelmasse, men er ALTFOR glad i søtsaker, og klarer simpelthen ikke styre meg når det kommer til godis og snacks.. Men nå er målet killerbody før jul, så nå MÅ jeg skjerpe meg. Motivasjonen er der, men er litt dårlig på å komme på ting, så lure tips hva kosthold angår tas imot med et stort smil!:D

Det jeg lurer på er altså hva nettopp DU spiser i løpet av en dag, hvorfor du spiser det du gjør, når du spiser det, hvor mye du trener og hva som er målsetningen?

Anyone?:oops:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12762-hva-spiser-du-i-l%C3%B8pet-av-en-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666

Kommer helt ann på hva målet mitt er(er veldig vinglete)! men skal jo ned i fett% for tiden sånn i bunn og grunn.. Går for det meste i av/på av PSMF:

Mat: kyllingfilet,strimletsvinekjøtt,seifilet..... og de dagene jeg ikke har sånt.. Går det i det samme+proteinpulver,proteinpannekaker, ris/pasta.. I tillegg til det vanlige!:) og havregryn da!

Prøver å tenke minst mulig faktisk..frokost er som regel havregryn og proteiner, alle andre måltider (unntatt midag, som er helt "vanlig" middag) innholder brød, pålegg, egg, melk, kesam, frukt og grønsaker. Målet mitt er ikke å være blod-ripped, målet er styrke og volum og jeg trener 3-4 dager i uka!

16 år, 64kg @ 176cm, målet er å gå opp i vekt.

Jeg spiser hovedsakelig proteiner+fett gjennom dagen (spiking dat der MPS, bro!), og sparer opp karbohydrater til kvelden hvor jeg prøver å holde fettinntaket forholdsvis lavt (Se: Biorytme diett - Gå ned i vekt uten å oppgi alt det gode). Frokost og lunsj blir derfor ganske små måltider, mens middagen/kveldsmaten blir svææær.

Eksempel på en treningsdag:

Frokost (07:00): 30g proteinpulver (MyoProtein)/annen proteinkilde + 120g kokosmelk/annen fettkilde, kaffe

~300kcal, 30g protein, 20g fett, 0g karbs

Lunsj (11:00): 3 egg, karbonadedeig/skinke/ost/mer egg, masse grønnsaker, kanskje litt frukt, kaffe

~450-550kcal, 40g protein, 20g fett, 15-40g karbs

Før trening (15:30): Frukt, BCAA, kaffe

- Pumpe jern -

Etter trening (18:00): Frukt, shake/BCAA

Middag (19:00-20:00): Kylling, cottage cheese, potet/jasminris/glutenfri havregryn, litt frukt, bittelitt grønnsaker, selolje

1500-2000kcal, 70-100g protein, 300-350g karbs, så lite fett som mulig

På hviledager kutter jeg mat før og etter trening, reduserer karbinntaket ganske drastisk og spiser litt mer fett i siste måltid (fet fisk, karbonadedeig, osv).

Totalt havner jeg på rundt 2400-3100kcal, 140-200g protein, 200-400g karbs, 60-80g fett.

Så ja.

Min vanlige matdag:

Frokost: Havregrøt med lettsyltetøy

Lunsj: 2 skiver med skinke og salat

Middag: Forkjellig typer kjøtt, ris/poteter/pasta ol. og MASSE grønnsaker

dessert: Eple og gulrot (masse) evt. bær med yougurt.

Kvelds: skiver/omelett/havregrøt, varierer veldig mye. Dette er som oftet etter trening så da spiser jeg det jeg har lyst på :)

Jeg spiser ogs myyye frukt i løpet av dagen! åsså tar jeg meg kanskje en glass med melkesku eller to :)

Jeg aner ikke hvor mye det inneholder, men jeg føler vertfall jeg får i meg nok :) trener 6 dager i uka, 3 kondis og 3 styrke :D

Annonse

Frokost: Havregryn med kruskakli, solsikkefrø, vann og litt melk, dæsj smør og kanel

Lunsj: Fire sesam knekkebrød med mager skinkeost, kokt skinke og go' og mager leverpostei

Mellom: En boks vaniljekesam

Etter trening: Yt/sjokomelk og riskake med salt pålegg av noe slag

Middag: Fisk, søtpotet, grønnsaker, blomkålsuppe med bacon, karbonadedeig og pasta med tomatsaus, kokt egg og brød når jeg er lat, proteinvafler/pannekaker osv

Kveld: Kan bli riskake hvis jeg er sulten

Ellers tar jeg fiskeolje og multivitamin og drikker mye te.

Jeg er 160cm høy og veier 60kg stabilt. Målet er å ha en trent kropp året rundt.

Eksempel på en vanlig dag :)

Frokost: havregrøt med proteinpulver

Lunsj 1: Frukt med cc/mager kesam

Lunsj 2: kyllingsalat

Før trening: Banan

Etter trening: rosiner og proteinshake

Middag: Det som serveres, ofte kylling/fisk eller annet kjøtt med potet/ris og salat

Hender jeg dropper frokosten, og kvelds spiser jeg veldig sjelden :)

Per dags dato har jeg ikke noe fast inntak vær dag. Jeg liker variasjon. Bortsett fra det har det gått mye i laks til middag og det blir havregrøt til frokost framover pga lite økonomi. Det er mye karbohydrater i havegryn, så vet ikke hvor smart det er av meg å få inn så mye inntak av det til frokost i og med at jeg ikke trener noe nå for tiden fordi jeg ikke er medlem av treningssenter?.. Jeg lurer på om det har noe å si når på dagen man får inn de forskjellige næringsstoffene.. Noen som vet noe om det?

Frokost: ingers lavkarbobrød 2 skiver med ost og skinke/egg/røykelaks/makrell i tomat

Mellommåltid: Druer, banan

Middag: Det resten av huset her vil ha

Kvelds: Frukt eller hva enn som er å tygge på i huset

Blir ofte bare 2-3 måltider per dag på meg inkludert mellommåltider :dry:

F.eks. i dag:

Frokost - stor porsjon mager vaniljekesam, med weetabix, en banan, en kiwi, blåbær

Lunsj: Omelett med grønnsaker ....og bacon :), på Bien bar i Bergen :D

Middag: karbonadedeig, løk, paprika, sopp krydret med tacokrydder på toppen av søtpotetmos. Toppet med jarlsberg og inn i ovnen(y)

Kveldskos: havrecookies, litt modifisert med utgangspunkt i oppskrift fra http://lilleu.blogg.no/1339948540_havrecookies_p_en_rol.html De ble veldig gode!!! :hungry:

159 høy, hva jeg veier er en statshemmelighet som krever COSMIC TOP SECRETklarering, men jeg skal ned i vekt :p

Det jeg skal spise på en vanlig dag

M1. 200 gram kyllingfilet eller 300 gram hvit fisk, grønnsaker, 20 gram fett

M2, 200 gram karbonadedeig eller 200 gram hvit fisk, grønnsaker, 10 gram fett

Mellommåltid: Skyr med smak + 150 gram bær

M3. 125 gram fet fisk+1/2boks mager kesam eller 300 gram hvit fisk eller 200 gram kyllingfilet, grønnsaker, 20 gram fett

M4. 150 gram kyllingfilet, 200gram hvit fisk, eller 300 gram cottage chese/mager kesam og 150 gram bær. 10 gram fett

Det jeg har spist i dag:

5 grusomme karbolettrundstykker med sånn smøreost med tomat og basilikum, 1 skyr, 2 bananer, ett eple.

Jeg "feirer" stadig økende løshud på magen med å være litt snill med meg selv i dag....ehhh jaaaa :p

Annonse

Dagens.

1 skyr før trening (8 i dag tidlig)

1 proteinshake etter trening

2 knekkebrød m makrell

1 appelsin og en latte

omelett av to egg med sherrytomat og tunfiskrøre.

Kanskje en frukt til på kvelden.

Veldig forskjellig fra dag til dag. Noen dager flyr jeg rundt på jobb, da spiser jeg mer. Når jeg er hjemme og leser trenger jeg ikke like mye mat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...