Gå til innhold

Blemmer etter jogging


ReBella88

Anbefalte innlegg

Jeg får "alltid" blemmer etter å ha jogga/løpt/gått. Skoene er bra de,veldig behagelige og synes ikke de gnager før jeg faktisk får blemmer.

Disse blemmene resulterer jo i at jeg ikke får yte mitt beste pga det da gjør vondt å jogge.

Tips for å forhindre blemmer,og sørge for at det ikke gjør vondt om jeg først får de?

er spesielt på hælen og på et par tær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Plaster funka ihvertfall IKKE. God daamn det var pain etter noen km :p

Kom meg ikke til byen idag heller. Får se imårra. Men tok en runde på 8 km idag og det var ikke digg for blemmene som allerede var der,resulterte i at jeg spente tærne så mye at jeg har fått blånegl(skjønner ikke åssen det har skjedd men :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte det mye i militæret:) Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men du legger "teipen" som et ekstra hudlag hvor du sliter med gnagsår/blemmer. Istedenfor at skoen gnager på din hud, vil heller gnage på teipen. :) Reddet mine føtter fra mye smerter i hvertfall.. Du burde nok øve litt på å sette den på, for får du luftlommer/dårlige kanter vil den begynne å rulle seg og da er det ikke vits å bruke det..

Hvis du vil vite mer kan du google litt, finnes en del som en skrevet om det :)

Har også hørt rykter om at hvis den sitter på for lenge(snakker om uke +++) så må du skrape den av med skalpell :p Men det har aldri skjedd meg så er nok bare et dumt rykte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal også sies at enkelte sko aldri slutter å gi blemmer. Kjøpte joggesko som kjentes knallgode ut - men får gnagsår hver gang de brukes. Bestemte meg for å løpe dem skikkelig inn - etter 18 km måtte skoene tas av og jeg gikk hjem på sokkene!1386876-10-1337350519486.jpg

tidenes blemmer på begge hæler + tær. Blod + vannblemme i seg selv...

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...