Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg får "alltid" blemmer etter å ha jogga/løpt/gått. Skoene er bra de,veldig behagelige og synes ikke de gnager før jeg faktisk får blemmer.

Disse blemmene resulterer jo i at jeg ikke får yte mitt beste pga det da gjør vondt å jogge.

Tips for å forhindre blemmer,og sørge for at det ikke gjør vondt om jeg først får de?

er spesielt på hælen og på et par tær.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12161-blemmer-etter-jogging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Plaster funka ihvertfall IKKE. God daamn det var pain etter noen km :p

Kom meg ikke til byen idag heller. Får se imårra. Men tok en runde på 8 km idag og det var ikke digg for blemmene som allerede var der,resulterte i at jeg spente tærne så mye at jeg har fått blånegl(skjønner ikke åssen det har skjedd men :p )

Brukte det mye i militæret:) Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men du legger "teipen" som et ekstra hudlag hvor du sliter med gnagsår/blemmer. Istedenfor at skoen gnager på din hud, vil heller gnage på teipen. :) Reddet mine føtter fra mye smerter i hvertfall.. Du burde nok øve litt på å sette den på, for får du luftlommer/dårlige kanter vil den begynne å rulle seg og da er det ikke vits å bruke det..

Hvis du vil vite mer kan du google litt, finnes en del som en skrevet om det :)

Har også hørt rykter om at hvis den sitter på for lenge(snakker om uke +++) så må du skrape den av med skalpell :p Men det har aldri skjedd meg så er nok bare et dumt rykte..

det skal også sies at enkelte sko aldri slutter å gi blemmer. Kjøpte joggesko som kjentes knallgode ut - men får gnagsår hver gang de brukes. Bestemte meg for å løpe dem skikkelig inn - etter 18 km måtte skoene tas av og jeg gikk hjem på sokkene!1386876-10-1337350519486.jpg

tidenes blemmer på begge hæler + tær. Blod + vannblemme i seg selv...

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...