Gå til innhold

Knebøy - kommer ikkje langt nok ned


Helgheim95

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med akkurat det samme og skjønner hva du mener. Jeg er absolutt ikke noen ekspert på dette her så folk må gjerne rette på min beskrivelse, men dette er hvertfall hva jeg ble anbefalt.

For det første: ha beina langt fra hverandre- da er det lettere å komme dypt ned. Ikke fokuser så sinnsykt mye på at det skal være akkurat skulderbredde.

Når du går ned skal knærne peke utover/til siden- vi jenter har lett for å peke dem innover så tenk på dette. Prøv å tenke at du skal presse knærne utover når du går ned, og ha vekten på helen.

Som noen skriver kan du også ha noe under helen som støtter oppunder frem til du blir myk nok, men du kan teste ut dette på deg selv(kanskje litt motivasjon): Hold en 5-10kgs plate strakt foran deg, gå ned i knebøy posisjon- kom du lenger ned nå? det gjorde i hvertfall jeg. Jeg trodde ikke det var mulig så ble meget overrasket da jeg plutselig stod der i dyp knebøy.

Tøying er viktig for å komme dypt ned.

Aldri gå lenger ned enn hva du klarer- med det mener jeg: pass på ryggen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv detta:

squat_to_stand_image_title_vp7xc.jpg

Sett deg slik. Dersom ryggen din krumma seg så er du ikkje mjuk nok. Få nokon til å presse hofta di fram til ryggen din er bein og kjenn kor da strekke hen, der e du for stiv og må tøye. Helen skal ha kontakt med gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke aktive i det heletatt såvidt jeg vet.. Ser han Tor Emil er innom og bøyer av og til når jeg er hjemme på ferie, men tror ikke de konkurrerer noe :p Vektløfterne i naustdal derimot...!

Alexander Kirketeig er jo sinnsykt sterk, men han har vel flytta til Bergen.

Dessverre lite kompetanse hjemme i førde når det gjelder baseøvelser har jeg inntrykk av, jeg endte opp med å måtte lære meg ting selv :p

Ja, er nok helst Tor Emil og Kim Andre om noen er aktive antar jeg.

De med vett i skallen flytter såklart til Bergen ja ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilwoop skrev:

klarer du å sette deg ned på huk da, uten vekter?

Ja, det er nettopp det eg klarer. er ganske mjuk egentlig. Føler det er at det er for TUNGT for meg, om du skjønner.

Er veldig mjuk av meg, gikk på turn i Russland før, det seier litt ;) haha !

Vil ikkje akkuratt sei det gjelder meg i ditta tilfelle. Har nesten aldri i heile mitt liv trent bein skikkelig før , eller styrke generelt. Aldri vert sterk eller. Gjør absolutt mitt beste og gir 100% kvar gang eg skal prøve å komme meg lenger ned! Men er jo måte på. Sist gang var det like før eg datt bakover pga eg klarte ikkje å holde meg lenger! Derfor lurer eg veldig på ka eg må gjør for å komme meg lenger ned uten å "kollapse" og ødelegge teknikken. Må vel berre fortsette og pushe meir og meir for kvar trening!!:)

Har du prøvd å trene uten vekt? Dersom du setter deg på huk "ass2grass". Uten vekt løfter du likevel ca. 90% av kroppsvekta di. Det gir god effekt. Når du klarer f.eks. 3x12 med riktig teknikk kan du øke belastningen med å holde en manual eller vektskive. Øk med 2-3 kg etter hvert som du klarer 3x12, så løfter du snart stanga på 20 kg og.

Lykke til!

Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...