Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

inb4 "olympisk grep er eneste måte å ta frontbøy på"

Jeg synes kryssgrep er minst køddent (muligens pga. lange underarmer), og emilwoop tar vel 170-180 i frontbøy med kryssgrep.

Er vel ikke verre enn at du gjør det du foretrekker? Du skal jo trene beina og ikke vektløfting.

Jeg synes kryssgrep er minst køddent (muligens pga. lange underarmer), og emilwoop tar vel 170-180 i frontbøy med kryssgrep.

Er vel ikke verre enn at du gjør det du foretrekker? Du skal jo trene beina og ikke vektløfting.

jeg tror nok kanskje kryssgrepet er det "minst" krevende å bruke uten for mye trening. Uansett, ta avløftet, tenkt på løftet og glem alt annet:) hehe

Men igjen, det er mye vane og teknikk men slikt kommer jo av øvelse:) Begynn lett, få inn øvelsen så kjør på med vekter

Brink-grepet har redda frontbøyen min. Er sjanseløs på å presse albuene høyt nok med vanlig grep, mens kryssgrepet har en tendens føkke stabiliteten i thorakalen.

så ikke så dumt ut, enste ulempe er kanskje hendene mellom stangen og halsen, men det skal jg ikke si før jeg har prøvd:)

Annonse

Hvis du er i stand til å holde clean grip er den bedre. I tillegg bedre overføringsverdi hvis du etterhvert vil begynne med vendinger.

Men hvis du f.eks. ikke klarer å holde albuene oppe er kryssgrep e.l. bedre inntil du har fått inn bevegeligheten :)

så ikke så dumt ut, enste ulempe er kanskje hendene mellom stangen og halsen, men det skal jg ikke si før jeg har prøvd:)

Stanga gnagde litt på kragebeinet de første gangene, men det er en vanesak. Bortsett fra det har det funka problemfritt for meg. Jobber med mobiliteten for å gå gradvis over til vanlig grep, men i mellomtida er Brink-varianten helt suveren.

jeg går inn på stangen med kryssgrep så jeg får den skikkelig inntil kroppen. så slipper jeg greper strekker ut armene og lar stangen ligge på skuldrene mens jeg tar frontbøy. Da holder brystet seg oppe og jeg kan ikke jukse med å holde stangen eller ligende. Funker fett altså! og som bonus ser mye kulere ut på trening!

Du <liker> ikke å kna en lacrosse ball inn i ryggen heller, men noen ganger, så er det det eneste som funker, og jeg vil gjette på at ved kryss grep, så vil du måtte løse opp mer i ryggen uanz.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...