Gå til innhold

Supermat


Svekling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde det ikke vært gøy å prøve veganer mat en gang? :D Just to see what all the fuss is about.

Hadde veganermat ved siden av kyllingfileten i dag. Det får være close enough (y)

Har forøvrig god tro på supermat, men da inkluderer jeg mye av supermaten som finnes i matbutikken også (brokkoli, chili, paprika, spinat, søtpotet, krydder, egg, and the list goes on :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde veganermat ved siden av kyllingfileten i dag. Det får være close enough (y)

Har forøvrig god tro på supermat, men da inkluderer jeg mye av supermaten som finnes i matbutikken også (brokkoli, chili, paprika, spinat, søtpotet, krydder, egg, and the list goes on :))

Liker å tenke på det som bare mat :) Som alt annet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at optimalt kosthold = at du dekker kroppens behov av næringsstoffer (essensielle fettsyrer, aminosyrer, mineraler, vitaminer osv.). Er dette oppfylt så fungerer kroppen så bra den kan med det stimuliet den har blitt utsatt for (trening). Hvis dette er tilfellet så vil jo "supermaten" være bortkastet hvis du på billigere måte kan møte kroppens behov med vanlig mat. Mat kan vel ikke gi noe effekt utover å underbygge kroppens optimale funksjon.. det er det vel legemidler som kan. Og alle legemidler har vel mer eller mindre bivirkninger. Eller tar jeg feil her?

Min "filosofi" når jeg ligger på overskudd av kcal er at jeg spiser så mye mat at jeg egentlig ikke trenger noe tilskudd (jeg drikker litt tran og kjører kreatinmonohydrat, feiger ut litt :oops:). Og med et strukturert løfteprogram og godt overskudd av mat har jeg hatt bedre framgang i styrke enn noensinne de siste 10 mnd. Uten supermat og uten proteinpulver (og uten legemidler). Har ikke helt troa på supermat. Hva tror dere om mitt resonnement?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikronæringsstoffene har flere forskjellige typer effekter som man kan skille mellom.

  1. Den fysiologiske effekten er den effekten næringsstoffet i utgangspunktet har i kroppen.
  2. Den farmakologiske effekten er kort fortalt det man er ute etter når man tar større mengder av noe i håp om at det skal hjelpe for et eller annet, f.eks. masse c-vitamin ved forkjølelse.
  3. Den psykologiske effekten - altså placebo.

Supermat er nok en kombinasjon av alle tre. For de som har et elendig kosthold, kan supermat være med å bidra på den fysiologiske effekten. Men aller mest bidrar nok supermaten på den nederste biten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig god tro på supermat, men da inkluderer jeg mye av supermaten som finnes i matbutikken også (brokkoli, chili, paprika, spinat, søtpotet, krydder, egg, and the list goes on :))

Enig! "Supermat" er jo ikke bare disse pulver-greiene som koster skjorta(som vi med bedre økonomisk sans kjøper for en tredjedel av prisen på iherb), men mat med høy næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...