Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg må altså spørre om en ting.. hvor mange chinups klarer du? hvor mange dips? er tallet mindre enn 10, kan du drite i direkte armtrening. bli sterk, spis mye mat. nei, du spiser ikke nok nå

dips klarer jeg rundt 30 uten vekt, men har på 15kg og tar 10

chins tar jeg 12 stk av veier 75

Jeg tror faktisk egentlig maten er et problem, men jeg er 16 og kalrer ikke ta kostholdet så serriøst, har heller ingen personlig trener som kan hjelpe meg så mye. har heller ikke proteinpulver, hjelper proteinpulver med å få større, eller er det bra nok og få nok proteiner via mat?

hvorfor det? hva har ryggen med armene og gjøre samme gjelder brystet?

men takk for svar

Fordi du blir sterkere, rygg og bryst er ikke uavhengig av armene for og utføre bevegelsene. Om du klarer å trene rygg og bryst uten armer er du flink :) Pointet er at de store baseøvelsene m.m gjør DEG sterkere, med alt det innebærer

dips klarer jeg rundt 30 uten vekt, men har på 15kg og tar 10

chins tar jeg 12 stk av veier 75

Jeg tror faktisk egentlig maten er et problem, men jeg er 16 og kalrer ikke ta kostholdet så serriøst, har heller ingen personlig trener som kan hjelpe meg så mye. har heller ikke proteinpulver, hjelper proteinpulver med å få større, eller er det bra nok og få nok proteiner via mat?

Proteinpulver er ingenting magisk, får du nok fra maten er det mer en nok. Så ja, det er bra nok og få nok proteiner via mat

Annonse

hvorfor det? hva har ryggen med armene og gjøre samme gjelder brystet?

men takk for svar

Når du trener benkpress eller chins til failure, hvorfor klarer du ikke flere repetisjoner? Er det fordi du er sliten i triceps(benk) og biceps(chins) eller fordi du er utslitt i brystet eller ryggen?

Svar: Sannsynligvis det første.

Kosthold er easy peasy. FAQ - Kosthold | Fitnessbloggen Forum

Proteinpulver og proteiner via mat = samme greia. Dog kan førstnevnte være litt billigere.

Edit: Ninja.

Hvilke kroppsdeler bruker du, når du trener rygg/bryst?

Man prøver jo mer eller mindre å la armene gjør "minst" mulig av jobben og konse på de musklene man skal trene, Klart man bruker armer, men de kan man bruke mye mindre enn man tror ang rygg og bryst trening

Annonse

Du svarer som om du skulle vært 15 også. For du missforstår. Poenget mitt har alltid vært: Blir han sterkere i base øvelsene, vokser armene. Trener han armene isolert, kaster han bort tid og energi.

Så du har en fasit på hvordan 15 åringer svarer?

Blir ikke overrasket om du også kommer med en kommentar som "du er 15 år, du vet ikke noe om kosthold."

Eneste sammenhengen jeg ser mellom knebøy/markløft og det å bygge muskler er at du får økt testosteronproduksjon.

Dette er jo egentlig ikke noen diskusjon, man blir sterkere av baseøvelser, sterke folk blir større, derfor vokser armene også. Man kan selvfølgelig trene armer, men som jeg sa, det nytter ikke å knuse armene flere økter i uka om du er en spiker. Har ikke sett noen som har 45cm guns og er 60cm rundt midja, 60 rundt kassa og fyrstikkbein. Proposjoner, vokser du, vokser armene.

Dette er jo egentlig ikke noen diskusjon, man blir sterkere av baseøvelser, sterke folk blir større, derfor vokser armene også. Man kan selvfølgelig trene armer, men som jeg sa, det nytter ikke å knuse armene flere økter i uka om du er en spiker. Har ikke sett noen som har 45cm guns og er 60cm rundt midja, 60 rundt kassa og fyrstikkbein. Proposjoner, vokser du, vokser armene.

man vil ikke automatisk få en pen fysikk fordi om man trener de 3 store. Sånn er det bare, men ett godt grunnlag må man uansett ha så kan man begynne å pusse litt med tiden

man vil ikke automatisk få en pen fysikk fordi om man trener 3 de store. Sånn er det bare, men ett godt grunnlag må man uansett ha så kan man begynne å pusse litt med tiden

Ja jeg tenke nå på generelt, og ikke en "pen fysikk" som jeg sier, store armer er ikke forbeholdt de på 50kg kroppsvekt. Men ja, man må begynne en plass, og å begynne med armene alene er i feil ende :)

Ja jeg tenke nå på generelt, og ikke en "pen fysikk" som jeg sier, store armer er ikke forbeholdt de på 50kg kroppsvekt. Men ja, man må begynne en plass, og å begynne med armene alene er i feil ende :)

Ingenting stort er forbeholdt de på 50 kg hehe

En del synes at skinnypack er mye finere enn en godt veltrent mann/gutt uten sixpack.

Det kommer kjempe godt fram på min skole :S

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...