Gå til innhold

demotiverende med stagnasjon


hardlifting

Anbefalte innlegg

Har nå trent styrke i 1 år, veier ca 52 kg. Dette er samme vekten Simen jeg hadde før. Nå er jeg riktignok mer muskuløs enn jeg noengang har vært men føle ikke dett bærer noen vei.

Jeg føler mye av grunnen er mat og ikke trening, få jeg trener hardt hver eneste gang, og har alltid som mål p løfte tyngre eller klare flere reps på samme vekt.

Jeg starter alltid dagen med havregryn, deretter en banan eller yoghurt 0, 5l så lunsj, gjerne kylling og ris. Til middag er det også kylling og ris eller fisk m/ poteter, ris eller makaroni. Kveldsmat er jeg vel heller litt lat med. Bør jeg spise mer brødmat pga karbohydrater og fokusere mindre på grønnsaker?

Bør jeg spise lite og ofte ca 6 måltider eller fokusere på større måltider og spise da heller 4 ggr i løpet av dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det må du finne ut av selv, er du en som liker store måltid som gjør enn skikkelig mett, eller liker du å dele opp dags inntaket i bekjedne små fugle porsjoner? jeg er mest fan av periodisk faste, da man spiser store måltider sånn at jeg blir skikkelig mett, og slipper å time hver 3 time. og man harj o et spisevindu på 8-10 timer. alt i alt så er det bare å finne hvordan man liker å innta kalorier enten om det er masse små måltider eller færre men større måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må du finne ut av selv, er du en som liker store måltid som gjør enn skikkelig mett, eller liker du å dele opp dags inntaket i bekjedne små fugle porsjoner? jeg er mest fan av periodisk faste, da man spiser store måltider sånn at jeg blir skikkelig mett, og slipper å time hver 3 time. og man harj o et spisevindu på 8-10 timer. alt i alt så er det bare å finne hvordan man liker å innta kalorier enten om det er masse små måltider eller færre men større måltid.

Hva med type mat som bør inntas i løpet av dagen? Jeg føler egentlig jeg har spist mer diettrettet mat enn bygge mat.

Jeg prøver å spise mye og sundt, da jeg vil legge på meg på "rikitig" måte, funker ikke å bli stor og sterk på McDonalds tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med type mat som bør inntas i løpet av dagen? Jeg føler egentlig jeg har spist mer diettrettet mat enn bygge mat.

Jeg prøver å spise mye og sundt, da jeg vil legge på meg på "rikitig" måte, funker ikke å bli stor og sterk på McDonalds tenker jeg

Diettmat og byggemat er egentlig samme greia, det er bare mengden/sammensetningen som er forskjellig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er jo n type diett det å bygge. Men jeg kan da umulig spise riktig når jeg ikke går opp i vekt eller masse.

Drikk mer melk, og ikke vær redd for brødskiver med godt og mye pålegg, dette gir deg extra kcal som du lett får i deg, er det ikke det du er ute etter? Hvis du ikke liker melk er sjokomelk et alternativ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikk mer melk, og ikke vær redd for brødskiver med godt og mye pålegg, dette gir deg extra kcal som du lett får i deg, er det ikke det du er ute etter? Hvis du ikke liker melk er sjokomelk et alternativ! :)

Er veldig glad i melk så det er ikke noe problem. Er sånne tips som dette jeg er på jakt etter. Det at noen sier spis mye hjelper meg ikke så mye. Trngr konkrete tips som feks det å spise brødmat med mye pålegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay det forklarer vekta di, om du hadde vært f eks 175-180cm så hadde det vært alarmerende lav vekt.

Ja, nei jeg sliter heldigvis ikke med noen form for spiseforstyrrelse annet enn at jeg kan spise hele tiden, men sliter fremdeles med å gå opp i vekt. Har prøvd lenge nå å vertfall komme over 55kg nærmere 60kg men mye av det i muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med type mat som bør inntas i løpet av dagen? Jeg føler egentlig jeg har spist mer diettrettet mat enn bygge mat.

Jeg prøver å spise mye og sundt, da jeg vil legge på meg på "rikitig" måte, funker ikke å bli stor og sterk på McDonalds tenker jeg

et fornuftig intakk av de 3 makronæringsstoffene er optimalt for maksimal muskelvekst. jeg følger malen til Robert Eilertsen les denne artikklen her 8 tips til deg som vil opp i vekt uten å legge på deg fett - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns konkrete tips kanskje blir for vagt, så å si spis mye bør ta deg ganske langt. Når folk sier spise mye så sier de egentlig spis mer enn det du gjør akkurat nå. Spiser du 2 egg om dagen, spis 3 eller 4. Dette kan appliseres på alt det du gjør når det gjelder matinntak. Det som er "best" er nok å telle kalorier og oppjustere det med 250kcal elns helt til du merker en endring i veken. Går du opp for fort så nedjusterer du litt og se hvordan det går, og har du nedjustert for mye så går du litt opp igjen.

Grunnen til at jeg er i mot å si noen konkrete ting er vel fordi man ikke klarer å få med seg alt. AHA93 sa f.eks spis mer pålegg og drikk mer melk, og du sa ok, men så har du de folk som sier "hva med kylling bør jeg spise mer av det?". Så svarer noen "Ja, spis mer av alt slags kjøtt". Så sier samme personen "Hva med kesam og CC?". Neste person "Ja, spis mer av det også". Så fremfor å gå igjennom alt det du spiser, så er det lettere å si spis mer og opp og nedjuster kalorier ut i fra hvordan vekten din beveger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Im with my man Lloyd over her! Det er viktig at en ending i kostholdet ikke skal være en revolusjon i kostholdet ditt og endre hele dagen din, men oppjuster matinntaket ditt generelt slik at det egentlig bare blir små endringer som du klarer å leve med, slik at du ikke detter av.

enig med gutta her over, jeg kuttet ikke selv bare ut alt med en gang, trappet gradvis ned på det som ikke var bra for meg. Alt i alt ikke gjør forandring av kostvaner til algebra eller raketvitenskap:) du løfter vekter det er en god start :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns konkrete tips kanskje blir for vagt, så å si spis mye bør ta deg ganske langt. Når folk sier spise mye så sier de egentlig spis mer enn det du gjør akkurat nå. Spiser du 2 egg om dagen, spis 3 eller 4. Dette kan appliseres på alt det du gjør når det gjelder matinntak. Det som er "best" er nok å telle kalorier og oppjustere det med 250kcal elns helt til du merker en endring i veken. Går du opp for fort så nedjusterer du litt og se hvordan det går, og har du nedjustert for mye så går du litt opp igjen.

Grunnen til at jeg er i mot å si noen konkrete ting er vel fordi man ikke klarer å få med seg alt. AHA93 sa f.eks spis mer pålegg og drikk mer melk, og du sa ok, men så har du de folk som sier "hva med kylling bør jeg spise mer av det?". Så svarer noen "Ja, spis mer av alt slags kjøtt". Så sier samme personen "Hva med kesam og CC?". Neste person "Ja, spis mer av det også". Så fremfor å gå igjennom alt det du spiser, så er det lettere å si spis mer og opp og nedjuster kalorier ut i fra hvordan vekten din beveger seg.

Joda på den måten er det bedre å generalisere det og si spis mer, men så er det også det at en ofte lurer på hva en bør spise mer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...