Gå til innhold

hardlifting

Medlemmer
  • Innholdsteller

    140
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av hardlifting

  1. joda, er kjekt å se og ikke minst føle at kroppen tilpasser seg. Men å ikke kunne gå i trapper 1-3 dager etter en benøkt er ikke gøy foretrekker selv aller helst minimal ødeleggelse
  2. jo det å ikke skifte program har vist seg å minke DOMS, men ikke utelukke. Og selv om det er en naturlig respons så betyr ikke det at vi setter så stor pris på den Men det er uansett ikke noe som viser seg å fungere mot DOMS 100%, så vi må nok bare bite tennene sammen og håpe på at det ikke gjør oss helt handikappet i hverdagen.
  3. Noen vil/har kanskje behov for raskere restitusjon Eller slippe å ha DOMS i det heletatt.
  4. Oppgave i fysiologi: fordypning i et av kroppens kuriositeter (Universitetet i Stavanger 2012) Delayed Onset Muscle Soreness (DOMS) Gjennom mange år har det blitt sagt at fenomenet DOMS er et direkte resultat av oppbygging av laktat i musklene etter en intens treningsøkt. Men denne antagelsen har vist seg å være urelatert til DOMS. Studier gjort av David Szymanski i 2001 påpeker at blod- og muskellaktatnivåene stiger i løpet av intense eksentriske og konsentriske treningsøkter, men verdiene av laktat er tilbake til normalen innen 30-60 minutter etter trening. (Szymanski, 2001) Så hva
  5. en uke med inspirerende trening på gang :D

  6. Joda på den måten er det bedre å generalisere det og si spis mer, men så er det også det at en ofte lurer på hva en bør spise mer av.
  7. Ja, nei jeg sliter heldigvis ikke med noen form for spiseforstyrrelse annet enn at jeg kan spise hele tiden, men sliter fremdeles med å gå opp i vekt. Har prøvd lenge nå å vertfall komme over 55kg nærmere 60kg men mye av det i muskelmasse.
  8. Er veldig glad i melk så det er ikke noe problem. Er sånne tips som dette jeg er på jakt etter. Det at noen sier spis mye hjelper meg ikke så mye. Trngr konkrete tips som feks det å spise brødmat med mye pålegg
  9. Joda, det er jo n type diett det å bygge. Men jeg kan da umulig spise riktig når jeg ikke går opp i vekt eller masse.
  10. Hva med type mat som bør inntas i løpet av dagen? Jeg føler egentlig jeg har spist mer diettrettet mat enn bygge mat. Jeg prøver å spise mye og sundt, da jeg vil legge på meg på "rikitig" måte, funker ikke å bli stor og sterk på McDonalds tenker jeg
  11. Har nå trent styrke i 1 år, veier ca 52 kg. Dette er samme vekten Simen jeg hadde før. Nå er jeg riktignok mer muskuløs enn jeg noengang har vært men føle ikke dett bærer noen vei. Jeg føler mye av grunnen er mat og ikke trening, få jeg trener hardt hver eneste gang, og har alltid som mål p løfte tyngre eller klare flere reps på samme vekt. Jeg starter alltid dagen med havregryn, deretter en banan eller yoghurt 0, 5l så lunsj, gjerne kylling og ris. Til middag er det også kylling og ris eller fisk m/ poteter, ris eller makaroni. Kveldsmat er jeg vel heller litt lat med. Bør jeg spise mer br
  12. Trener mer rygg (øvre del) en bryst og er mye sterkere i rygg en bryst. Men trener uansett mye core så føler egentlig ikke det er noe fare for så mye skade.
  13. ok, føler nesten sumo-mark 3 ganger i uken er lite for rygg.
  14. kjører mye sumo mark pga et styrkeløfterprogram, så er på leit etter andre øvelser enn markløft. Syns det kan bli litt mye og litt lite variert å både kjøre sumo-mark og vanlig når jeg trener rygg. Har også veldig lite tolmodighet så jo fortere en øvelse vil gi resultater jo bedre
  15. Men vil ikke det å trene skuldre og øvre del, også være med på å skape en brede rygg? Jeg føler også chins gjør mer nytte for biceps enn rygg.
  16. skikkelig bra med tips jo skal teste ut disse øvelsene
  17. den øvelsen var ny for meg. har du en link til en beskrivelse av øvelsen?:
  18. har nå trent styrke i 1 år. muskelmassen begynner å bli noe, men det går sakte. jeg trener mark, bøy og benkpress 3 ganger i uka (mengde trening). men har byttet ut markløft med sumo markløft pga teknikk og kroppsfasong. Jeg ønsker en bredere rygg, og brukte da mye pullups og mark til dette, men nå nå jeg bruker mer ben og rumpe under sumo markløft lurer jeg på hvilke øvelser jeg bør ha med på ryggdagen min for å få mer bredde?
  19. Noen som har erfaring med Otomix Stingray, eller evt andre sko som er gode å trene styrke i?
  20. Pga jobben kan jeg ikke ha faste dager å trene på. Men det vil mest sannsynlig bli slik, 2 dager trening, 1 dag fri, 1 dag trening, 1 dag fri , 1 dag trening.
  21. Jeg prøver å sette opp et nytt treningsprogram som jeg skal ta i bruk om ca 3 uker når jeg er ferdig med set jeg har nå. Nå kjører jeg noe som ser ca sånn ut: Dag1 Frontbøy Bulgarsk utfall Chins Skulderpress Pallof press Planke Dag 2: Enarms roing Alternerende ben Utfall bak fra stepper Hipthrust Bicepscurl Tricepsextentions + tabata Dag 3: Markløft Glutebridge Pullups Pushups Landmines Rollouts Dag 4: Ettbeins strakmark Benkpress Skulderpress Hammercurls + 2 øvelser til som jeg ikke husker.. Men men er nesten et hellkroppsprogram med fokus på å øke i styrk
×
×
  • Opprett ny...