Gå til innhold

"kvalitetsforskjeller" på first price vs dyrere produkter


Gjest SlettetBruker4

Anbefalte innlegg

Gjest SlettetBruker4

Jeg er student og må velge billig for å spise sunt. Jeg kjøper f.eks first price laks i stedet for Findus og dyrere merker. Er det noen forskjell i omega-3 innhold osv hvis man sammenligner billig vs. dyrt, eller kommer first price like bra ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge deler er oppdrettslaks, jeg vil ikke tror det er noen forskjell i næringsinnhold på et produkt som består av rent kjøtt =) Fiskepinner og leverpostei etc. fra firstprice kan det jo hende at inneholder mindre kjøtt el. Men sånt spiser du kanskje ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke meningen å kuppe tråden din, men lurer på noe lignende.

På Coop-Extra selger de jo nettopp Coop-Extra produkter som er noe det samme som First Price.

De har 2,5kg frossen kyllingfilet til en god pris. 75kr per kg.

Men så står det tilsatt salt og vann, og kcal per 100 gram er satt til 180kcal!

Why?

Alle "andre" kyllingfileter er kcal rundt 110!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop-Extra og First Price er de store levrandørene, bare med dekk navn. Kyllinger som er litt for mager, laks som er litt for feit eller litt for tynn. Ost som Tine ikke kan selge under sitt orginale navn fordi det har skjedd en feil under produksjon. Coop-Extra osten er faktisk Norvegia, så vet du det :) Det er helt normalt at det blir tilsatt saltvann på kjøtt, slik at feks kyllingbrystet blir større og flottere, og vi betaler litt mer for litt mindre, selv om vi ikke merker det. De er utspekulert som faen! First price fiskegrateng er foreksempel findus som produserer om jeg ikke husker feil, og der bruker de det jeg vil kalle for kattefisk, små, mager, men fult brukbart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke meningen å kuppe tråden din, men lurer på noe lignende.

På Coop-Extra selger de jo nettopp Coop-Extra produkter som er noe det samme som First Price.

De har 2,5kg frossen kyllingfilet til en god pris. 75kr per kg.

Men så står det tilsatt salt og vann, og kcal per 100 gram er satt til 180kcal!

Why?

Alle "andre" kyllingfileter er kcal rundt 110!

sikkert mer fett. Løsning - > skjær av fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke meningen å kuppe tråden din, men lurer på noe lignende.

På Coop-Extra selger de jo nettopp Coop-Extra produkter som er noe det samme som First Price.

De har 2,5kg frossen kyllingfilet til en god pris. 75kr per kg.

Men så står det tilsatt salt og vann, og kcal per 100 gram er satt til 180kcal!

Why?

Alle "andre" kyllingfileter er kcal rundt 110!

Leste du rett?

post-13840-1444088226_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke riktig. Osten til coop er ikke en produksjons feil. Det er en egen ost som "skal" i teorien være like bra som den orginale norwegia osten.

Lærte i ernæringstimen at den billige osten inneholdt mere palmeolje enn eks norwegia.. Men dette er vel på vei ut fra markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...