Gå til innhold

Hei! Trenger hjelp fra alle dere supermennesker!!!


Kristian86

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Etter å ha vært fast leser av fitnessbloggen lenge, har jeg nå bestemt meg for å bli medlem på forumet. Utrolig mange godt trente folk her inne!! Jeg har nemmelig bestemt meg for å forandre fysikken min. Jeg er helt greit fornøyd, jeg er ikke veldig overvektig eller no sånn, men jeg skulle gjerne forandret fassongen litt(les: gått fra en opp-ned V, til en vanlig V:cool:) Så da lurte jeg på om dere har noen bilder/artikkler om folk som har gjort lignende transformeringer, så jeg har noe å se på, og strekke meg etter! Føler jeg har ganske bra greie på trening og diett, sånn her går dagene foreløbig:

diett: Periodisk Faste!!! <3

trening: mandag,onsdag,fredag= Cross-fit!

tirsdag og torsdag er "vanlige" styrkeøkter:

legghev: 3x så mange jeg klarer (pleier å ende opp på mellom 30 og 40 reps)

Nakkehev(heter det kanskje shrugs??): 3x20

Sittende bicepscurl: 3x20(sitter på en benk, og senker manualene ned i i fanget, og løfter de opp igjen til skulderhøyde. hørt at å trene en muskel i kort bevegelsesbane gjør den kortere, stemmer det? har ikke lyst på svææære armer, men hadde jo vært greit med en liten bicepskul!)

Benkpress: 10x 1 ( løfter så tungt jeg klarer 1 repitisjon, 10 ganger)

ser dette okey ut?

legger ved et bilde, sånn at dere vet hvordan status er nå, så satser vi på beach2012!!

post-1378-14440823776003_thumb.jpg

ARE YOU MIRIN?(hehe, har fått med meg litt av hvordan dere prater!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du lest forumet?

Helt oppe til høyre er det ett søkevindu.

Tast inn : Før og etter Bilder.

Gjor det for deg, her er linken. http://forum.fitnessbloggen.no/threads/før-etterbilder-av-medlemmene.7/

Værsegod og velkommen til forumet. :D

Jeg har sett den tråden! men jeg føler at det er litt andre kroppstyper der, enn det jeg har. Jeg føler hvertfall selv at jeg har ett litt bredere hofteparti enn det som kanskje er vanlig hos menn(men det er kanskje bare jeg som er selv-kritisk, som vanlig!!). selvom det er utrolig motiverende å se på alle forvandlingene da. Er det noen måte jeg kan trene hoftene smalere på? jeg har sett mange som bruker den maskinen der de presser lårene sammen/fra hverandre. er det en brukbar øvelse?

Og takk for velkomst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, hva trener man på Crossfit? :)

crossfit er den ultimate treningsformen, som kombinerer styrke, koordinasjon og utholdenhet. Tok ikke lang tid før jeg så resultater. Jeg pleier å kombinere forskjellige stykreøvelser, som kjøres i raskt tempo etter hverandre. på den måten oppnår du både muskelvekst og økt kondisjon, på best mulig måte, på kortest mulig tid! Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, den maskinen skal du glemme at du har sett!

Hvis hoftebena dine er brede så kan du ikke gjøre dem mindre.

Knebøy min venn!

[ATTACH=full]1355[/ATTACH]

såppas ja!! da får jeg glemme den, hehe! føler at knebøy blir litt bortkastet,ettersom beina får kjørt seg ganske bra på crossfitten(blir en god del løping fra stasjoner og mellom øvelser) så hvis jeg skal legge inn noe annet enn legghev på beina, må det nok bli en annen slags øvelse som isolerer hoftepartiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trening: mandag,onsdag,fredag= Cross-fit!

tirsdag og torsdag er "vanlige" styrkeøkter:

legghev: 3x så mange jeg klarer (pleier å ende opp på mellom 30 og 40 reps)

Nakkehev(heter det kanskje shrugs??): 3x20

Sittende bicepscurl: 3x20(sitter på en benk, og senker manualene ned i i fanget, og løfter de opp igjen til skulderhøyde. hørt at å trene en muskel i kort bevegelsesbane gjør den kortere, stemmer det? har ikke lyst på svææære armer, men hadde jo vært greit med en liten bicepskul!)

Benkpress: 10x 1 ( løfter så tungt jeg klarer 1 repitisjon, 10 ganger)

ser dette okey ut?

Det ser ikke så bra ut. Vet ikke om du er seriøs nå eller om du kødder?

Hvis du har lest på dette forumet i lang tid, som du beskriver, hva har du lært?

Du må trene baseøvelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke så bra ut. Vet ikke om du er seriøs nå eller om du kødder?

Hvis du har lest på dette forumet i lang tid, som du beskriver, hva har du lært?

Du må trene baseøvelser!

jeg har vell egentlig kun lest meg opp på diett og kosthold, fordi jeg har hatt crossfitten ved siden av, men bør kanskje lese meg litt opp på styrketrening også, hvis det der var dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

crossfit er den ultimate treningsformen, som kombinerer styrke, koordinasjon og utholdenhet. Tok ikke lang tid før jeg så resultater. Jeg pleier å kombinere forskjellige stykreøvelser, som kjøres i raskt tempo etter hverandre. på den måten oppnår du både muskelvekst og økt kondisjon, på best mulig måte, på kortest mulig tid! Anbefales!!

Ok. Hør på Citius. Bare gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

Sorry hvis eg virket litt frekk, har hatt en lang dag. ;)

Men les deg opp på styrketrening.

Her er noen linker:

http://fitnessbloggen.no/styrkeovelsene-som-gir-flat-mage/

http://fitnessbloggen.no/5-tips-pa-veien-mot-en-livsstilsendring/

http://fitnessbloggen.no/jenter-dette-kan-stine-laere-dere-om-trening-kosthold-og-lykke/ (Drit i at det står jenter, like viktig uansett)

http://fitnessbloggen.no/lag-ditt-eget-treningsprogram-del-1-hvorfor/

http://fitnessbloggen.no/lag-ditt-eget-treningsprogram-del-2-malsetninger/

http://fitnessbloggen.no/slik-bygger-du-muskler/

http://fitnessbloggen.no/dette-ma-du-gjore-for-a-fa-sixpack/

Og så må du velge mellom crossfit og styrketrening.

Du kan ikkje gjøre alt på en gang. (Joda, noen klarer det. Men i starten er det lett for å overdrive og da forsvinner motivasjon og alt langt langt vekk)

Hvis crossfit er det ultimate, så er det helt greit for meg.

Man må finne noe man liker!

Eg trener styrke, og utholdenhet hver for seg.

Det er mitt ultimate program, og derfor kan eg den dag i dag gjøre intervaller mens eg løfter bautasteiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirsdag og torsdag er "vanlige" styrkeøkter:

legghev: 3x så mange jeg klarer (pleier å ende opp på mellom 30 og 40 reps)

Nakkehev(heter det kanskje shrugs??): 3x20

Sittende bicepscurl: 3x20(sitter på en benk, og senker manualene ned i i fanget, og løfter de opp igjen til skulderhøyde. hørt at å trene en muskel i kort bevegelsesbane gjør den kortere, stemmer det? har ikke lyst på svææære armer, men hadde jo vært greit med en liten bicepskul!)

Benkpress: 10x 1 ( løfter så tungt jeg klarer 1 repitisjon, 10 ganger)

Er dette en vanlig økt så fokuserer du på Leggene, nakken, biceps og bryst?

Første først, du er redd for kortere muskler, hvor kort skal de bli? Går utifra at skjelettet må krympe bra av de øvelsene, bare pass deg at du ikke ender opp som 1.20 på sokkelesten pga så korte muskler. Det jeg mener er at du kan ikke få lengere eller kortere muskler uten alvorlige kirurgiske inngrep!

For det andre: Prioriteringene av muskelgruppene er skivebom! Det du skal fokusere på er baseøvelser! I ditt program, hvor er beina og ryggen?! Den dagen du trenger å stå på leggheven er den dagen du har for mye fritid eller skal stille i en konkurranse eller har helt spesielle mål, men det hører ikke hjemme noenplass hos en nybegynner, samme med nakken! Det er bortkastet tid du kunne brukt på å bygge overall styrken din, spist og sovet!

For det tredje: Så skal man være forsiktig å kalle noe den ultimate treningen, det finnes like mange argumenter mot Crossfit.

og til sist, velkommen til forumet! Spør, grav, les så får du resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg begynt med 2 fullkroppsøkter i uka og en (eller to) crossfit-dag(er). Styrketreningen ville jeg basert rundt baseøvelser. Mitt forslag:

Mandag:

oppvarming; goblet squat eller frontbøy

Knebøy- 3sett, 5 reps begynn med kun stanga, øk med 2,5kg hver økt (muligens 5kg i begynnelsen)

oppvarming: glutebridge

Marløft- samme som på knebøy

Militærpress- begynn med bare stanga, øk med de minste vektene hver økt.

Eventuell isolasjonsøvelse om du føler for det

Onsdag:

Crossfit

Fredag:

Oppvarming: goblet squat eller frontbøy

Knebøy: samme som mandag, bare øk vektene (evnt ta litt flere repetisjoner på samme vekten som sist når det begynner å bli tungt)

oppvarming: glutebridge

Markløft: samme som knebøy

Benkpress: Begynn med bare stanga, øk med 2,5kg hver økt i begynnelsen

Eventuell isolasjonsøvelse

(Lørdag) :

Crossfit

Ta gjerne flere repetisjoner på det siste settet på de forskjellige øvelsene i begynnelsen når det er veldig lett, men det er ingen vits å gå over 12. Alltid ha fokus på bra teknikk! Etter hvert som det begynner å bli litt tungt holder du deg til de 5repsa og bare øker vektene for hver økt. Spis nok mat og få i deg nok protein.

Ble veldig uoversiktelig da jeg bare skriblet ned noe i farten, men du ser hva det går i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg banner i kjerka nå, men for trådstarters del, som er ny innen trening, vil jo ikke et fullkroppsprogram à la Stronglifts 5x5 eller RYP være helt på jordet. Kostholdet vil jo uansett være triggeren som fjerner fettet.

Om du terper teknikk og er nøye på det vil jeg anbefale deg Stronglifts 5x5, hvis ikke er RYP et godt alternativ, men består av mer isolasjonsøvelser, har f.eks ikke markløft som er en knalløvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg banner i kjerka nå, men for trådstarters del, som er ny innen trening, vil jo ikke et fullkroppsprogram à la Stronglifts 5x5 eller RYP være helt på jordet. Kostholdet vil jo uansett være triggeren som fjerner fettet.

Om du terper teknikk og er nøye på det vil jeg anbefale deg Stronglifts 5x5, hvis ikke er RYP et godt alternativ, men består av mer isolasjonsøvelser, har f.eks ikke markløft som er en knalløvelse.

Forstår ikke helt hvorfor de har valgt å lage det nye RYP på den måten. Jeg synes det gamle var mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strake markløft som var i gammel versjon ble fjernet fordi så mange meldte om problemer med teknikken osv. Det er vel forbannelsen til programmer som henvender seg til massene, og det er både synd og bra på samme tid. Ingen vil jo at noen skal trene på seg vondt, men samtidig går man jo også glipp av en øvelse til og med foreldrene mine burde trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg banner i kjerka nå, men for trådstarters del, som er ny innen trening, vil jo ikke et fullkroppsprogram à la Stronglifts 5x5 eller RYP være helt på jordet. Kostholdet vil jo uansett være triggeren som fjerner fettet.

Om du terper teknikk og er nøye på det vil jeg anbefale deg Stronglifts 5x5, hvis ikke er RYP et godt alternativ, men består av mer isolasjonsøvelser, har f.eks ikke markløft som er en knalløvelse.

Enig med deg jeg. Starting Strength er også et alternativ. Er jo ikke meningen at man skal fortsette på programmet i all evighet, men få inn teknikken og virkelig få de newbie gainsene man fortjener.

Stå på, trådstarter. No, not mirin not yet- men gi det et halvt år og spør igjen. Og hva er greien med bildet? Jeg tror jeg kan se kjønnshårene dine og jeg liker det ikke! Hehe :) Lykke til med treningen. Start en loggbok :)

Og forresten! På førstkommende søndag må du huske å stille klokken, og det betyr også at det er gratis solarium på brun&blid, just sayyin'! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg jeg. Starting Strength er også et alternativ. Er jo ikke meningen at man skal fortsette på programmet i all evighet, men få inn teknikken og virkelig få de newbie gainsene man fortjener.

Stå på, trådstarter. No, not mirin not yet- men gi det et halvt år og spør igjen. Og hva er greien med bildet? Jeg tror jeg kan se kjønnshårene dine og jeg liker det ikke! Hehe :) Lykke til med treningen. Start en loggbok :)

Yup. Kan jo fortelle min egen erfaring, har trent RYP for noen år siden når jeg startet trene første gang, og begynte på igjen i år og kjørte gjennom et par runder grunnprogram. Byttet til 5x5 iiiiiii juuni tror jeg, og progresjonen gjennom 5x5 med fokus på kosthold (for min del overskudd, men drit i det) og ikke minst SØVN, har vært enorm i forhold til RYP. Jeg vet selv hva jeg tenker om denne Crossfit-menigheten, men det tilfører ingenting annet enn personlige meninger.

Min mening: tren et styrkeprogram, spis riktig og ta kondisjonstreningen i tillegg. Sirkeltrening med makspuls og boksen går er rart. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, trådstarter. No, not mirin not yet- men gi det et halvt år og spør igjen. Og hva er greien med bildet? Jeg tror jeg kan se kjønnshårene dine og jeg liker det ikke! Hehe :) Lykke til med treningen. Start en loggbok :)

Og forresten! På førstkommende søndag må du huske å stille klokken, og det betyr også at det er gratis solarium på brun&blid, just sayyin'! :)

hehe! la merke til at flere andre her inne hadde det som kalles "lav truseføring´så tenkte jeg skulle gjøre det samme ,lol. når det kommer til sol er det helt uaktuelt(har twilight-rollespill annenhver søndag, så da passer det dårlig med tan!)

men uansett, takk til dere andre for svar! tar gjerne imot flere tips, og comments på bildet åsånn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...