Gå til innhold

Hvorfor?


Torem9

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om hvorfor det kalles usunt å f.eks. drikke noen glass med cola før trening og ta en stor glass med oboy og ei plate med sjokolade etter økta? Du får jo i deg koffein og energi før økta og karbohydrater og protein etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om hvorfor det kalles usunt å f.eks. drikke noen glass med cola før trening og ta en stor glass med oboy og ei plate med sjokolade etter økta? Du får jo i deg koffein og energi før økta og karbohydrater og protein etter?

Det blir vel egentlig kalt usunt for det er, vel, usunt...før trening eller etter, det er jo en sukkerbombe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig et helt normalt kosthold, uten sjokolade, brus og chips. Vet at det er et dumt spørsmål, men hva er den store forsjellen mellom cola og vanlig sporsdrikk? begge inneholder omtrent det samme, bare med mer sukker(men gir det ikke mer energi?) og med sjokolade og banan? stappfulle i karbohydrater begge to, bare mer sukker og protein i sjokoladen. som sakt så har jeg sikkert heeeelt feil, men hjelp meg å forstå :)

legger forresten ikke på meg nesten uansett hva jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender jeg drikker cola både før og etter trening for energiens skyld, og fordi det smaker godt;) Men sportsdrikker inneholder gjerne også karbohydrater som er bedre tilpasset trening (polysakkarider og monosakkarider), samt at sportsdrikker gjerne inneholder salter/mineraler, uten at jeg er kjempebelest innenfor dette temaet.

Cola er jo imidlertid en sukkerbombe som blir nevnt, pluss at det er ugunstig for tennene. Sjokolade inneholder i tilegg mye mettet fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gir "tomme" kalorier - det gir deg ikke noe som kroppen har behov for. Andre kilder til karbo og protein - som f.eks banan, yoghurt, melk, rosiner, egg o.l - gir deg energi i tillegg til vitaminer, mineraler og verdifull næring som kroppen har behov for.

Speaking og cola - Cola + kaffemix = genialt for å hente ut siste rest av energi i lange sykkeltritt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gir "tomme" kalorier - det gir deg ikke noe som kroppen har behov for. Andre kilder til karbo og protein - som f.eks banan, yoghurt, melk, rosiner, egg o.l - gir deg energi i tillegg til vitaminer, mineraler og verdifull næring som kroppen har behov for.

Speaking og cola - Cola + kaffemix = genialt for å hente ut siste rest av energi i lange sykkeltritt. ;)

Denne bruker jeg selv (men under skirenn). Kvikker opp kraftig etter dette!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...