Gå til innhold

Mister Motivasjon


Anbefalte innlegg

Det er selvfølgelig som i dag. At jeg er utrolig slapp. Jeg merker jeg så vidt har krefter til å reise meg å gå 10minutter. Men det er vel noe som henger igjen fra at kroppen ikke er vandt meg å få sånn mat og i veldig mye mindre menger en det jeg har hatt før. Jeg burde vel bare ta det posetivt at kroppen faktisk bruker meste parten av kreftene til å fordøye mat og Resten bruker jeg opp ved trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du i deg 1050 Kcal, er det ikke rart du er slapp. Du ender på sykehus om du fortsetter sånn. 1050 er ALT, ALT, ALT for lite for en kar på din størrelse. Det er på ingen måte positivt for kroppen å få en sjokkbehandling på dette viset. Regner du på ditt dagsforbruk og trekker fra 50-700Kcal, ligger du mer i området der du bør.

Du nærmer deg 1/3 i inntak av det du forbrenner. Så mye som nærmere 2000Kcal klarer nok ikke kroppen " omdanne " fra fett, og resultatet er at du blir slapp, sliten og uopplagt. Samt at du blir lettere skadet, syk eller sprekker.

Forsøk enda en gang å finne en bedre balanse mellom inntak og forbruk. Å kickstarte vektnedgang med en ekstremdiett er sikkert lurt for noen, men jeg er ikke sikker på at det er kjempelurt for alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du forventa? At du skulle gå ned 10 kg over natta?

Du har vært på diett onsdag, torsdag, fredag, lørdag. Du har gått ned 1.2 kg.

Du skal i stedet for å være skuffa være jævlig fornøyd.

Det du har gjort funker. Du har mistet 1.2 kg på BARE fire dager.

Hvis du fortsetter slik, tenk hvor mye du har mistet om 4 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda. hva skal man si. Litt skuffet kanskje. Startet Onsdag 8aug å da var jeg 144.9kg. Veide meg i dag å var på 143.7kg. Jeg trudde jeg skulle ha gått ned litt mer en det. men det går jo nedover. så skal vel ikke klage.

Du har brukt 30 år på å spise deg opp til din nåværende vekt, det tar litt mer enn 30 dager å bli kvitt alt spekket ;)

God lesing som viser hvor enkelt det egentlig er i teorien:

Fleskedynamikkens læresetninger - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det smart for en som har problemer med kosthold og livsstil generelt å gå på disse spesialdiettene??

Jeg må si jeg blir litt fortvila over å lese om overvektige som ønsker råd og får tips om PSFM og PF og gud vet hva disse bokstavdiettene heter. Det gjelder også enkelte anbefalinger om enkelte treningsopplegg.

Her handler det om å gjøre en varig endring og man må tenke på hva man kan gjøre i dag, evntuellt i morgen og denne uke. Så kanskje neste uke. Ikke at JEG MÅ NED 50 kg asap....

just my 5 cent...

Jeg er både enig og uenig :).

PSMF er en ekstremdiett, men uansett mye mer gjennomtenkt og fornuftig enn de gjennomsnittlige suppe-, shake- og Nutrilett-diettene. Man får innsikt i hva som er viktig i kostholdet (proteiner, omega-3, vitaminer og mineraler). Også trening da selvfølgelig. Man lærer at disse tingene skal ligge i bunn, og så kan man supplere med annen mat utover det når man begynner å spise "normalt" igjen. Slik kan man få til en varig endring.

Og så er det jo ikke slik at det kun er raskt vekttap som fungerer, eller kun lavt kaloriunderskudd over tid som er riktig. Det er gode argumenter for begge sidene av saken som man kan lese om blant annet her: Is Rapid Fat Loss Right For You? | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Raske resultater kan gi mye motivasjon til å fortsette dietten, men man kan også gå på en smell fordi opplegget er for strengt. Trådstarter må finne en balansegang mellom hverdagskomfort og ønsket om raskt vekttap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både enig og uenig :).

.

He.. ikke dårlig. Jeg er også både enig og uenig hvis det går an... Nei altså jeg tror vi tenker litt i samme bane.

Jeg vet ikke hvor mye jeg skal engasjere meg i denne saken men siden jeg har noen år på baken og har prøvd og feilet litt mer enn menigmann så vil til omtanke nevne følgende.

Man kan jo godt ta en Rønneberg og gå rett opp i Holmenkollen eller man kan ta en Jacobsen og begynne i det små. Det spørs jo hva målet er...

Siden jeg kanskje leser litt mer gjennom linjene en andre så tror jeg at det kunne vært lurt å begynnt i det små for Christoffer. Men hey, prøv gjerne. Ramler du av hesten så er det ikke værre enn å sette seg opp igen, kanskje på en litt tregere hest som får deg til målet...

OMG analogi FTW....... GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He.. ikke dårlig. Jeg er også både enig og uenig hvis det går an... Nei altså jeg tror vi tenker litt i samme bane.

Jeg vet ikke hvor mye jeg skal engasjere meg i denne saken men siden jeg har noen år på baken og har prøvd og feilet litt mer enn menigmann så vil til omtanke nevne følgende.

Man kan jo godt ta en Rønneberg og gå rett opp i Holmenkollen eller man kan ta en Jacobsen og begynne i det små. Det spørs jo hva målet er...

Siden jeg kanskje leser litt mer gjennom linjene en andre så tror jeg at det kunne vært lurt å begynnt i det små for Christoffer. Men hey, prøv gjerne. Ramler du av hesten så er det ikke værre enn å sette seg opp igen, kanskje på en litt tregere hest som får deg til målet...

OMG analogi FTW....... GL

Jeg har ikke tid til å ta det tregt. Jeg har satt meg et mål. å det skal jeg klare. Enkelt å greit. Det er ingenting som heter at jeg skal faile.. Dette skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør for mye utav det. Det jeg synes hjelper er og rett og slett se på kostholdet og PSMF-retningslinjene som en "kur"– du skal rett og slett bare gjøre det som står. Rolig kardio (type gå tur i behagelig tempo) kan du nok med fordel gjøre ganske mye, men når det kommer til styrketrening så bør du følge retningslinjene. Spiser du det du skal, tar deg en times gå-tur per dag, prøv å få nok søvn, ikke bli opphengt i resultat og trener styrke 3 ganger i uka så har du gjort alt du kan gjøre. Greier du å følge dette så bør du være rimelig stolt over deg selv!

Selv om vektnedgangen ikke alltid vil være i forhold forventningene så er kroppen– uansett hvor mye folk liker å tro at den ikke er det– veldig logisk; man går ikke opp i vekt av å ligge 2500 kcal i underskudd hver dag(!). Kroppen reagerer kanskje ved å binde mer vann for å holde samme "trykk" i kroppen som før vektnedgangen, eller blir "stresset" av forandringene som skjer som igjen fører til økt kortisol, som også binder vann, men ned i fettmasse går du uansett!

Jeg vet hvor utrolig vanskelig det kan være å stole på logikken til tider, men gjør deg selv en gedigen tjeneste og bare følg "oppskriften"; ta oppkarbing eller et "gratis-måltid" en gang i blant selv om det strider imot logikken at en eller flere dager med karbofråtsing skal hjelpe deg ned i vekt, og rett og slett er nødvendig. PSMF, eller andre fornuftige dietter for den slags skyld, er rett og slett bare oppskrift på hvordan man går ned i vekt. Det eneste du skal gjøre er å følge den... Selv om det ikke alltid er så lett som det høres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hvor utrolig vanskelig det kan være å stole på logikken til tider, men gjør deg selv en gedigen tjeneste og bare følg "oppskriften"; ta oppkarbing eller et "gratis-måltid" en gang i blant selv om det strider imot logikken at en eller flere dager med karbofråtsing skal hjelpe deg ned i vekt, og rett og slett er nødvendig.

Trenger man virkelig oppkarbing på 150 kilo kroppsvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg begynner å få litt sånn vegard lysne feeling når roger86 poster! *liker* Kunnskapsrik mann!

Hehe, det blir urettferdig for Vegard sin del og bli sammenlignet med meg:D Han er helt klart mye dyktigere. Men, jeg tror jeg kan en del om noen ting (ihvertfall med tanke på at jeg har lest meg til alt på egenhånd og ikke via studier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer, spiser du så lite karbo, er du nesten garantert i ketose. Kjøp KETOSTICKS på apoteket, fine pinner som du skal tisse på, for å måle. Første tida man er i ketose er man ofte i dårlig form ( jeg trudde jeg sku daue, ringte nesten hjerteovervåkninga ) . Etterhvert har jeg lært meg å leve med det. Vanlig aktivitet går helt fint på lavkarbo-kosthold, men nå trener jeg gjerne bortimot 6-8timer pr uke, og da klarer jeg ikke omdanne fett / protein til nyttbar næring fort nok. Men det er et ANNET spørsmål vi tar i egen tråd.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...