Gå til innhold

Noen som har erfaring med Crossfit?


ustedalen

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid prøvd å finne et styrkeprogram som kan passe fint med løpingen min, men til syvende å sist synes jeg styrketrening er forferdelig kjedelig og ensformig. Er absolutt ingen ting som frister med å bare løfte jern, helt alene.

Drev med friidrett i mine yngre dager, og elsket følelsen av å bli trent av en trener sammen med et "lag". Grunnet dette ble jeg anbefalt Crossfit, og etter en kjapp tur på Google fant jeg ut at det fantes en crossfit klubb her i Bodø.

Spørsmålet da er, har noen erfaringer med dette og kan gå god for at dette er både artig og god trening? Hvordan fungerer crossfit med løping?

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Driver ikke med crossfit, og har egentlig aldri gjort det heller. Men kjørt litt WODs i det siste som kondisjonstrening, og syns det er en morsom måte å trene på. Lærer seg å presse seg hardt og med morsomme øvelser istedenfor å bare løpe eller lignende. I tillegg lærer man seg endel kule kroppsvekt triks som muscleups og lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i lengre tid prøvd å finne et styrkeprogram som kan passe fint med løpingen min, men til syvende å sist synes jeg styrketrening er forferdelig kjedelig og ensformig. Er absolutt ingen ting som frister med å bare løfte jern, helt alene.

Drev med friidrett i mine yngre dager, og elsket følelsen av å bli trent av en trener sammen med et "lag". Grunnet dette ble jeg anbefalt Crossfit, og etter en kjapp tur på Google fant jeg ut at det fantes en crossfit klubb her i Bodø.

Spørsmålet da er, har noen erfaringer med dette og kan gå god for at dette er både artig og god trening? Hvordan fungerer crossfit med løping?

Takker for alle svar. :)

Har ingen personlig erfaring med crossfit annet enn det jeg har sett på youtube og jeg kan si at det er utelukkende mye vekttrening, men variasjonen er desto større i forhold til "vanlig" vekttrening + at intesiteten virker mye hardere. Vil tro du får ganske god kondis av crossfit og enda bedre om du kombinerer med løpeturer så lenge du ikke blir overtrent. Søk på " rob orlando" på youtube så får du se en tøff jævel;) Ellers er jeg ening i det som blir nevnt tidligere her: oppsøk en klubb og meld deg inn!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuba har vært observert på crossfit Bergen, han har sikkert erfaringer å komme med!

Men litt mer seriøst. Crossfit kan være et fint supplement til annen trening dersom du velger deg ut de øktene som best samsvarer med dine treningsmål. Om du bare trener den WODen som tilfeldigvis stod oppført den dagen, så vil du få trent, men treningen vil ikke underbygge dine idrettslige mål.

Husk også at de som gjør det bra i crossfit games osv var flinke FØR de begynte med crossfit. Du kommer ikke nødvendigvis på det nivået av å trene crossfit i seg selv. De gode crossfitterne trener også styrke ved siden av, f.eks. sånn som Even Opsal. De beste crossfitterne har gjerne bakgrunn fra vektløfting, turn, friidrett eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i lengre tid prøvd å finne et styrkeprogram som kan passe fint med løpingen min, men til syvende å sist synes jeg styrketrening er forferdelig kjedelig og ensformig. Er absolutt ingen ting som frister med å bare løfte jern, helt alene.

Drev med friidrett i mine yngre dager, og elsket følelsen av å bli trent av en trener sammen med et "lag". Grunnet dette ble jeg anbefalt Crossfit, og etter en kjapp tur på Google fant jeg ut at det fantes en crossfit klubb her i Bodø.

Spørsmålet da er, har noen erfaringer med dette og kan gå god for at dette er både artig og god trening? Hvordan fungerer crossfit med løping?

Takker for alle svar. :)

CrossFit vil nok definitivt hjelpe deg på løpingen siden det er mye intervall lignende økter i CrossFit konsepetet.

CrossFit Endurence er nok kanskje noe som vil være veldig riktig tilrettelagt for deg om du vil øke kondisjonsnivået, men det beste du gjør er egentlig bare å komme deg på en prøvetime :) Folkene oppe i Bodø er flinke så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt på et introkurs til crossfit, og hadde første økt i dag. Et ord: AU!

Jeg har definitivt mer vondt i kroppen nå enn jeg har hatt på lenge, og vi gjorde bare øvelser bestående av pullups, pushups og knebøy. Merker også jeg har mye rom for forbedring, for sterk er jeg ikke. ;)

Dette kan bli bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt på et introkurs til crossfit, og hadde første økt i dag. Et ord: AU!

Jeg har definitivt mer vondt i kroppen nå enn jeg har hatt på lenge, og vi gjorde bare øvelser bestående av pullups, pushups og knebøy. Merker også jeg har mye rom for forbedring, for sterk er jeg ikke. ;)

Dette kan bli bra. :)

Kjenner godt til det ja..Husker fremdeles første time jeg hadde med crossfit for litt over 10 måneder siden. Klarte ikke gå eller bevege armene på flere dager.

Merker at jeg først nå begynner å beherske de fleste øvelsene og få styrken til å kjøre øktene rx`d, noe som bare øker motivasjonen for å trene enda mer. Samtidig har jeg også fått treningslysten min tilbake, som jeg hadde mistet før jeg begynte med crossfit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...