Gå til innhold

glykogenlagrene


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er mange faktorer som spiller inn her.

I hvilken kontekst er det du stiller spørsmålet, i forbindelse med å fylle opp glykogenlagrene etter en styrkeøkt eller hvor fort du f.eks du kan gå i ketose?

Er 3-timer til 5 dager et godt estimat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke tømt de nei.

Edit: Du tømmer de nemlig ikke 100% ved en vanlig styrkeøkt og dermed vil du også fylle de opp igjen med et inntak på 70 om dagen.

Vel, hva tror du selv att du oppnår med et så lavt inntak? Hva er målet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har hørt.........

For å bruke din ordbruk, ALLE vet jo at det man hører bør man ta med en klype salt.

Her er vi inne på å senke fettprosent OG bygge muskler samtidig, noe som er ekstremt vanskelig såfremst du ikke er nybegynner.

Hvorfor du tror at det å senke karbohydratene hjelper på å senke fettprosenten er for meg uforståelig. Det er kalorier sett over tid som har noe å si. Det kan være en ide å øke karbohydratene ENDA mer for din del om du trener så mye kondisjon og heller kjøre veldig på lavt på fridager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at man må ha et inntak på knappe 20 gram per dag for og komme inn i ketose, men siden jeg trener hver dag trenger jeg da og ha et så lavt innatk? (n)

Dette er veldig individuelt, du kan godt komme i og forbli i ketose på MYE mer enn 20g. Bruk sticks, og ikke gå lavere enn du trenger. Karboer er ikke fienden :-)

Eller prøv Intermittent fasting/Periodisk Faste hvis du virkelig vil brenne fettreserver :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet ditt gir ikke en mening uten kontekst. Hvor lang tid tar det å pusse opp en leilighet? Hvor langt er et fortau? Spørsmålet ditt ignorerer en rekke variabler. Eksempelvis vil jeg tømme glykogenlagrene med en 2-3 timers kardioøkt. Har jeg derimot treningsfri vil det ta lang tid, kanskje et par dager litt avhengig. Det spørs jo hva man får i seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet ditt gir ikke en mening uten kontekst. Hvor lang tid tar det å pusse opp en leilighet? Hvor langt er et fortau? Spørsmålet ditt ignorerer en rekke variabler. Eksempelvis vil jeg tømme glykogenlagrene med en 2-3 timers kardioøkt. Har jeg derimot treningsfri vil det ta lang tid, kanskje et par dager litt avhengig. Det spørs jo hva man får i seg også.

Ok, jeg beynner fra skrætsj:D

På fredag i forrige uke hadde jeg en oppkarbing fikk i meg rundt 400 gram karbs, har trent hver dag etter denne oppkarbingen.

Trent 5 ganger styrke, sykklet ca 6km, jogget i over 60 min, gått på fjellet tung oppoverbakke i 20 min fort gange opp (2ganger), gått litt turer men ikke for og få opp pulsen:)

Alt dette har jeg trent på ca 1 uke.

Etter oppkarbingen har jeg lagt på rundt 150 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har hørt.........

For å bruke din ordbruk, ALLE vet jo at det man hører bør man ta med en klype salt.

Her er vi inne på å senke fettprosent OG bygge muskler samtidig, noe som er ekstremt vanskelig såfremst du ikke er nybegynner.

Hvorfor du tror at det å senke karbohydratene hjelper på å senke fettprosenten er for meg uforståelig. Det er kalorier sett over tid som har noe å si. Det kan være en ide å øke karbohydratene ENDA mer for din del om du trener så mye kondisjon og heller kjøre veldig på lavt på fridager.

Du har rett i det du sier, men når du er inne i ketose da kan man brenne fett selv på kalorioverskudd:D

Men du vil merke at du er tom for enegi pgr av at glykogenlagrene er tømt og det er da kroppen forbrenner fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det du sier, men når du er inne i ketose da kan man brenne fett selv på kalorioverskudd:D

Men du vil merke at du er tom for enegi pgr av at glykogenlagrene er tømt og det er da kroppen forbrenner fett.

Er nok mange som startet med "lavkarbo" og ble feitere enn de var selvom de har HØRT akkurat det du påstår her hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det du sier, men når du er inne i ketose da kan man brenne fett selv på kalorioverskudd:D

Men du vil merke at du er tom for enegi pgr av at glykogenlagrene er tømt og det er da kroppen forbrenner fett.

Det er mulig, har du noen vitenskapelig artikler å vise til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi inne på å senke fettprosent OG bygge muskler samtidig, noe som er ekstremt vanskelig såfremst du ikke er nybegynner.

Å bygge muskler og redusere fettmassen samtidig kan være vanskelig, å bygge muskler og senke fettprosenten vil ikke være så veldig problematisk. Å bygge muskelmasse i seg selv vil bidra til å senke fettprosenten.

Du har rett i det du sier, men når du er inne i ketose da kan man brenne fett selv på kalorioverskudd:D

Men du vil merke at du er tom for enegi pgr av at glykogenlagrene er tømt og det er da kroppen forbrenner fett.

Fett vil du forbrenne gjennom hele døgnet enten du er i overskudd eller underskudd. Energien fra maten vil lagres i fettvevet og slippes ut igjen for å forbrennes. Om fettmassen på slutten av dagen er redusert eller økt avhenger av energibalansen.

Hvis du tror at du kan redusere fettmassen på kalorioverskudd så lenge du er i ketose så tar du feil. Hvis du reduserer kroppens fettlagre, så er du i underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for kveruleringen sin del:

Man kan forbrenne fett og bygge muskler samtidig ettersom disse to prosessene er kontinuerlige og uavhengige.

Men ettersom den beste strategien for å forbrenne fett er å legge seg i kaloriunderskudd, og den beste strategien for å bygge muskler er å legge seg i overskudd, er det vanskelig i praksis.

Det kan imidlertid la seg gjøre f. eks. for nybegynnere med et ikke idiotisk kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge kommer an på intensiviteten, hvor lenge lagrene holder.:p 1-2 timer ettersom.

Musklatur/Lever lagrer glukose, hvor mye som kan lagres kommer an på hvor godt trent man er/ eventuelt trener seg opp til.

Forskjell på nybegynner og proff syklist eks, sett at mange proffer spiser 8000-10000 cal pr dag.

Mer muskelmasse mer fuel.:D

lagrene i musklatur tømmes først ved trening, og deretter går man løs på lever.

ved Ekstreme forhold når det er mangel på glukose, tvinges leveren til og hente energi fra andre næringstoffer samt fett protein.

Men om man spiser nok proteiner, er det liten fare for at man mister muskelmasse.(n)

mye av dette skjer ved diett også, når man reduserer glykosen ved kost, samt at man trener .

Så har man mindre glukose og ta av, dermed er man i en fase der man tvinges til og forbrenne fett/protein som energi.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...