Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde mer eller mindre treningsfri hele juni. Jeg hadde 3 uker uten NOEN trening, og uka før hadde jeg 3 rolige økter der jeg følte formen var veldig bra. Nå har jeg akkurat starta opp igjen, med 5-6 trening for juli, og jeg må si jeg er helt fucked. Veldig skuffa. Hadde fantastisk framgang på treninga fra januar til juni, spesielt shoulder press, nedtrekk og hangups. Men nå er spesielt de helt på trynet.

Jeg er litt usikker på om det faktisk er at jeg har blitt så udugelig på 3-4 uker, eller om det er at melkesyra i muskla hindrer meg tel å gunne på skikkelig.

Hvis det ER melkesyre, burde man da ta litt flere pauser fra trening slik at kroppen kommer seg? Jeg synes det er litt høl i huet at svaret på 3-4 uker pause er mer pauser, men det føles seriøst ut som jeg ikke får løfta det jeg kan basert på stølhet fra treninga tidligere i uka.

Har noen av dere opplevd noe av det samme? Jeg er fan meg frustrert.com :(

Fortsetter under...

Jeg bruker alltid noen økter på å "trene meg tilbake" selv etter ett kort treningsopphold. Kan slite med vekter 20 kg under det jeg tok før oppholdet og føle meg tilbake på start og så etter noen økter er jeg plutselig tilbake der jeg var. Ok så er ikke anekdotiske bevis det beste, men tror det er ganske vanlig

Annonse

Etter avbrekk på mer enn en uke bruker jeg som regel å ta den første uka med trening veldig forsiktig. Lettere belastninger og kortere treningsøkter slik at kroppen "kommer igang" igjen. Hvis jeg gjør det meste riktig, trente godt i perioden før pause, og spiser godt i løpet av pauseukene får jeg som regel et ekstra løft i maksstyrke 2-3 uker etter at jeg begynte igjen. Å ta treningspauser bevisst (som regel på 1 uke) når jeg føler jeg begynner å stagnere er en strategi som har fungert veldig godt for meg.

Hvor lenge har du trena før den pausen?

30 måneder ca.

Hva mener du egentlig med melkesyre? Dette er noe som opptrer under trening. Eller mener du stølhet, som i DOMS?

Jeg suger litt til å forklare her. Har sannsyneligvis noe med at jeg ikke har så god peiling lol. Men når man løfter og man kjenner hele muskelaturen er helt stiv. Samme man kjenner når man kjører 10 hangups og man akkurat klarer (ikke) nummer 11. Jeg bare kaller det melkesyre, veit a fan hva det egentlig heter.

Men det poenget mitt var er at jeg trur den melkesyra jeg føler har sammenheng med at jeg er veldig støl når jeg går på trening. Det er liksom mye tyngre å kjøre det man normalt kjører når man kjenner at muskelaturen er mørbanka. Det som irriterer meg er at jeg før denne pausen ALDRI ble støl.

Det var vel mye pils MYE pils, ca 50 burgere. En haug med GT's, Mojitos og tequila. Ikke veldig fokus på kosthold da nei. Men for å være ærlig spiser jeg veldig sunt resten av året, så føler jeg hadde lov :cool:

Det var vel mye pils MYE pils, ca 50 burgere. En haug med GT's, Mojitos og tequila. Ikke veldig fokus på kosthold da nei. Men for å være ærlig spiser jeg veldig sunt resten av året, så føler jeg hadde lov :cool:

Ja men da må du regne med en tyngre start når du er i gang igjen.

det er forskjell på sprekk og mønster

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...