Gå til innhold

Hva gjør du for å øke aktivitetsnivået ditt?


Indiska

Anbefalte innlegg

Som tittelen lyder; hva gjør du for å få inn ekstra aktivitet/bevegelse i løpet av hverdagen din? Kom med tips og småtriks til hva dere gjør - så kanskje jeg (og dere!) blir inspirert til å gjøre enda flere små grep. Mange bekker små gjør en stor å, som de kloke sier. Jeg trenger vel ikke nevne fordelene ved økt aktivitet for dere ;)

For min egen del;

- Handler bare inn til hvert måltid, altså går jeg til og fra butikken minst to ganger daglig. Tar omtrent ti minutter hver vei.

- Tar bare buss dersom jeg har dårlig tid, og går da av to stopp tidligere uansett vær.

- Går. Overalt.

- Tar tiden på meg selv når jeg gjør husarbeid (faste rutiner...), og prøver å slå meg selv tidsmessig med samme resultater. Får opp pulsen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så rastløs av natur at det som regel ordner seg av seg selv... Går generelt mye - busstilbudet i stavanger er så dårlig at det tar like lang tid å gå 3-4 km som å vente på at en buss skal komme (som regel). Så går til og fra Uni, jobb, butikk o.l.

Samme med trening - hva er vitsen med å sette seg i en bil, kjøre 10 min, trene styrke + gå på mølla, og kjøre hjemigjen. Da kan mange av oss faktisk heller gå/sykle til trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går til alt som er av noenlunde gåavstand. Ettersom det er 20 min til sentrum/jobb/trening og 20 min til sykehuset og studier så blir det stor sett minst 40 min gåing om dagen, og innimellom opp i 2 timer om det er både forelesning, trening og jobb på samme dag. Dette kommer i tillegg til trening selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir bikkja 6 kortere turer hver dag istede for 2 lange, bor heldigvis i 4. etasje uten heis, skal jeg spise noe henter jeg små posjoner og lar resten stå på benken så jeg blir gående fram og tilbake mellom stuen og kjøkkenet om jeg skal ha mer.

Har i 1 uke nå hatt støvsugeren liggende midt i kjøkkendøra(grunnet latskap), og innser at jeg bare skal la den ligger der for da må jeg hoppe over den hver gang jeg går på kjøkkenet :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykler stort sett over alt, spesielt i byer, der tar det jo stort sett like lang tid som å ta buss som og sykle.

Har en fast "null heis/ rulletrapp" policy, men hvis det er det eneste alternativet går jeg i det minste opp trappa.

Vil si at aktivitetsnivået mitt også blir økt ved at jeg stort sett aldri klarer å sitte helt stille. Må konstant riste på et bein, holde på med ett eller annet i hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener mye, ofte 1-2 økter om dagen. Går morgencardio stort sett hver dag jeg kan, hvis ikke går jeg på kvelden. Støvsuger og vasker et par ganger i uka. Leker masse med datteren min, krever sin energi :p Bortsett fra det, er jeg veldig dårlig til å gå til ting for eksempel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker ute eller inne med kidden hver dag, blir mye klatring, hopping, løping, fotball, trampoline. Pluss at gutten på 3 år digger å gå lange turer, da mener jeg laaaange turer. Så ender opp meg at jeg må bære han på skulderen hjem igjen. Det Pleier å være 5 - 6 km bæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- står ved pulten og jobber.

- går bort til kollegaer i stedet for å sende mail eller bruke IM

- går av bussen noen stopp for tidlig

- går til butikken

- sørger for å alltid ha et rent og ryddig hjem - mye aktivitet i husarbeid

- ser ikke på tv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...