Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Annonse

Kommer helt ann på apparatet, noen beinpresser er lette med høye tall slik at hobbymosjonister skal føle seg sterke og andre er latterlig tunge. Når det kommer til maskiner er det vanskelig å si hvor mye man egentlig løfter da vektindikasjonen uhyresjelden er reel. Derfor er det bedre å fokusere på hvr god progresjon du har eller har hatt. 20% økning i normal treningsvekt er 20% økning enten det er løsvekter eller maskiner.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10122-100-kg-i-beinpress/#findComment-408765
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fins mange forskjellige beinpresser ja. På treningssenteret mitt har vi tre forskjellige.

Det første er sånn at man "løfter" vannrett. Man sitter litt bakoverlent og sparker ifra. Vekten overføres via kabler på en eller annen måte, så vanskelig å si hvor mye vekt som går tapt her.

På den andre er man stående og får all vekten på skuldrene (man har plate i ryggen også). Dette ligner kanskje mest på knebøy men bevegelsen er låst pga apparatet. Du løfter de kiloene du legger på pluss egen kroppsvekt, men det er kanskje noe friksjon/treghet og greier i apparatet ?

Det siste sitter man "under" vektene. Kanskje 30-40 grader i ryggen og man sparker ifra oppover (60-70 grader?). Det sitter en stang bak plata man dytter imot som man trer vektene innpå. Så med unntak av litt friksjon/treghet i apparatet så løfter man den vekta man legger på.

Jeg har dessverre ingen tall å vise til hvor mye jeg kan ta i de forskjellige, men det ville kanskje vært litt interessant for å sammenligne.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10122-100-kg-i-beinpress/#findComment-419921
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...