Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting! Må eg ligge i kalorioverskudd for å få større rumpe? (vil ikkje eg då legge på meg andre plassa i tilleg?) Ligger ikkje i kalorioverskudd no vertfall, men ser likevel at etter at eg begynte å trene knebøy/utfall så har den forandra seg, men mest ved at den har blitt "strammare" og ikkje direkte større !:)

Fortsetter under...

For å få større rumpe må du enten legge på deg fett eller muskler, så da må du nok ligge litt i overskudd ja. Godt mulig det legger seg fett andre steder også, det er ganske genetisk :) På meg for eksempel har jeg ganske mye fett på rumpen i forhold til for eksempel på mage, men på den annen side har jeg en del fett på lårene også (pæreformet i følge KK litteratur, hehe) - men det nå helt greit.

Hvis jeg var deg ville jeg fortsett med den gode treningen og prøvd meg på et moderat overskudd. Det finnes også en god artikkel på fitnessbloggen om enda flere rumpeøvelser hvis du vil legge til det i programmet :)

Her er en annen rumpeartikkel jeg liker godt, hvis du orker å lese på engelsk:

T NATION | Dispelling the Glute Myth

Lykke til med dine rumpemål i 2012 ;):D

Lurer på en ting! Må eg ligge i kalorioverskudd for å få større rumpe? (vil ikkje eg då legge på meg andre plassa i tilleg?) Ligger ikkje i kalorioverskudd no vertfall, men ser likevel at etter at eg begynte å trene knebøy/utfall så har den forandra seg, men mest ved at den har blitt "strammare" og ikkje direkte større !:)

For å bygge muskler må du ligge i kalorioverskudd, men du trenger ikke å ligge i et stort overskudd. Velg moderat overskudd slik at musklene får muligheten til å vokse uten at du legger på deg for mye fett i prosessen. På den måten kan du kvitte deg med fettet relativt lett etterpå uten noe stort muskeltap :)

For å bygge muskler må du ligge i kalorioverskudd, men du trenger ikke å ligge i et stort overskudd. Velg moderat overskudd slik at musklene får muligheten til å vokse uten at du legger på deg for mye fett i prosessen. På den måten kan du kvitte deg med fettet relativt lett etterpå uten noe stort muskeltap :)

Vil du forklare meg på en enkel måte ka moderat overskudd er ? :) vil det sei at eg ikkje ligger i altfor masse overskudd, men litt? for eks 500 kcal? Eller tar eg heilt feil no? :)

Annonse

Vil du forklare meg på en enkel måte ka moderat overskudd er ? :) vil det sei at eg ikkje ligger i altfor masse overskudd, men litt? for eks 500 kcal? Eller tar eg heilt feil no? :)

General Philosophies of Muscle Mass Gain | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

500 kalorier i daglig overskudd for menn, 250 for kvinner er en fin plass å begynne.

Avhengig av hvor mye fett du har å ta av, vil rumpa virke større om du mister fett jevnt over samtidig som du via styrketrening beholder muskulaturen i ræva.

Men det ser ikke helt ut som trådstarter har et problem med for mye fett:P

Annonse

Men det ser ikke helt ut som trådstarter har et problem med for mye fett:p

Skulle til å sei det...

Om du ikke har for mye fett, er det jo i hvert fall ikke noe stress å legge seg i et lite kalorioverskudd og få mer ræv da. Du bygger ikke muskler ved å ligge i underskudd.

Hvorfor ligger denne under STYRKELØFT når det er snakk om å bygge ghettobooty?

Det er ikke så mange som vet forskjellen på styrkeløft og styrketrening.

Formen ca. akkuratt no (tatt for 1-2 veker sida)

Som sakt så har eg ikkje supermasse fett å ta av, og eg har heller ikkje lyst å legge på meg fett heller (spesielt ikkje på magen), siden eg nettopp har blitt kvitt endel av det eg hadde på nederste del av magen ..

[ATTACH]41313[/ATTACH]

post-7271-14440867826421_thumb.jpg

Om du ikke har for mye fett, er det jo i hvert fall ikke noe stress å legge seg i et lite kalorioverskudd og få mer ræv da. Du bygger ikke muskler ved å ligge i underskudd.

Det er ikke så mange som vet forskjellen på styrkeløft og styrketrening.

Haha, eg trudde eg hadde lagt den på styrketrening, var ikkje meininga at det skulle vere på Styrkeløft! min feil :)

Formen ca. akkuratt no (tatt for 1-2 veker sida)

Som sakt så har eg ikkje supermasse fett å ta av, og eg har heller ikkje lyst å legge på meg fett heller (spesielt ikkje på magen), siden eg nettopp har blitt kvitt endel av det eg hadde på nederste del av magen ..

[ATTACH]41313[/ATTACH]

Du har ikke akkuratt mye fett nei. Ligg på et moderat overskudd du :) ser ut som du har et godt grunnlag å gå ut ifra også :)

Du har ikke akkuratt mye fett nei. Ligg på et moderat overskudd du :) ser ut som du har et godt grunnlag å gå ut ifra også :)

Hm, er litt redd for å legge på meg andre plassa. Pleier alltid havne i nederste del av magen og ikkje rumpa eller puppane.

8em0s1

Til vanlig ligger eg på vedlikehold og muligens underskudd noken daga uten at det er med vilje! + styrketrening 3 ganger i veka. Betyr det at eg trener egentlig unødvendig trening? At eg kommer ikkje til å se resultat med mindre eg ligger i overskudd? Eg har jo merka sjølv at eg har fått strammare rumpe og mista endel unødvendig fett på magen som eg hadde, i tilleg til at eg er sterkare i armane og beina.

Styrketrening uten å ligge i overskudd - kas resultat vil det gi? :)

Generelt sett vil nybegynnere kunne oppleve noe muskelvekst selv på underskudd. Det er jo også stort forskjell i resultatene basert på hvor stort underskudd du ligger i. Ligger du i underskudd noen dager og overskudd andre dager, vil du nok kunne bygge noe.

Styrketrening på underskudd vil gjøre at du i større grad beholder muskelmasse og at det er fettmasse som forsvinner. Du reduserer altså fettprosenten. Styrken vil kunne øke uten at man trenger å ligger i stort overskudd. Mye av den økte styrken de første 3-6 månedene er nevrale tilpasninger og ikke nødvendigvis muskelvekst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...