Gå til innhold

Hva spiser du til lunsj?


Opheliia

Anbefalte innlegg

Det evinnelige maset om den der plagsomme matpakka.

Jeg er student..og det er faktisk ikke så veldig økonomisk av meg å dra i kantina hver dag. Særlig ikke når alternativet jeg har av mat der er salat. Salat. Salat. Salat. Jeg er møkklei salaten på skolen (ikke noe gøy å ha oppi, skinka smaker bæsk og tunfisk vil jeg ikke spise(liker ikke)). Alternativet mitt er fiberrik med pålegg.

Sinnsykt lei av å spise. Dessuten virker det som om magen min ikke er så begeistret for all fiberrik-spisinga mi i det siste. Jeg trenger tips til lunsj (og frokost). Når middagen ikke blir spist opp så ender den opp i matboksen, men det er ikke alle dager et alternativ.

Forresten, jeg vil helst ha forslag som ikke er proppa av karbohydrater og gluten. Jeg får utrolig vondt i magen av alt med mel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, tror de fleste som følger litt med på forumet har fått med seg at du er glad i lavkarbo.

Hva med å lage omelett på kvelden/morningen, å ha med seg sammen med salat?

Kokte egg kan du jo spise som de er. Tar ikke så lang tid å lage seg en salat på kvelden, å ha det stående i kjøleskapet til dagen etterpå. Lag litt mere middag om du klarer å la det ligge igjen da.

Cottage cheese med nøtter? Bare fantasies som setter grenser.

Gode forslag, men igjen, jeg er så matlei:p.

Alt med egg gir meg bare en følelse av..ja..jeg er bare lei av mat tror jeg:whistling:

Er det ikke noen som har spennendes lunsjforslag? Ut over egg og cottage cheese:p

Og det trenger ikke nødvendigvis være lavkarbo, men det trenger ikke å være pastaretter - eneste grunnen til at jeg sier lite kh er fordi det ofte er fritt for mel og gluten da:D Frukt og bær går f.eks greit;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse lefsene!

Ta på magerost naturell, sukrin og evt kanel! Nam, nam!

Kanskje litt greit å variere med annet type pålegg også for å variere. Sukrin og kanel-varianten smaker jo like godt som "vanlige" lefser, så det kan bli litt lite lunsj-aktig. Men behold magerosten, og sleng på det som du har lyst på av pålegg :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse lefsene!

Ta på magerost naturell, sukrin og evt kanel! Nam, nam!

Kanskje litt greit å variere med annet type pålegg også for å variere. Sukrin og kanel-varianten smaker jo like godt som "vanlige" lefser, så det kan bli litt lite lunsj-aktig. Men behold magerosten, og sleng på det som du har lyst på av pålegg :thumbsup:

Åja! De lefsene der..de skal jeg teste ut :D

Salaten din Jeanett hørtes også bra ut:D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spekeskinke, kokt skinke, jarlsberg, ( jarlsberg ost og spekeskinke sammen = Yummi ). Alt av ost egentlig, både i skiver, biter og terninger. Spekepølse, salami, choritzo, kyllinfilet, kyllinglår, kjøttdeig og strimlet kjøtt er digg i matpakka. Fersk agurk, tomat og ikke minst favoritten PAPRIKA er sykt godt i egen matboks. Og så går det kjapt, slenge noen skiver kokt skinke, skjære litt av osten, 2cm tykke skiver av agurk, paprika og en tomat delt i 2 = ferdig lunsjbox. Når jeg skal spise, tar jeg alt på en vanlig tallerk, og koser meg med kniv og gaffel. Dele opp og lage fin salat på morran, er jeg definitivt for lat til. Dessuten blir grønnsakene lett vasne og gjørmete om de ligger halve dagen finkuttet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en stor omelett i en brødform, så har du utover uka :)

Bruk varmluftsovn.

Tips: Bruk litt bakepulver i omelett-røra så blir den mer luftig.

Takk for tips! Jeg tipser pittelitt tilbake; knus eggene og ikke pisk dem (bruk gaffel) og tilsett en klatt rømme og en klatt smør + krydder etter ønsker. Den blir driitgod! Jeg fikk sjokk når jeg fikk den servert av kjæresten. Den kan jeg faktisk spise alene, uten noe annet. Hiv på litt ost (jarlsberg) på toppen og la den smelte. Om nom nom!

Den blir veldig luftig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd å fylt en slik brødform? et omelett brød?

Må jeg være førstemann ut? har liksom 22 egg som går ut om noen dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :p Det er det jeg vil bort fra:whistling: Men; hjemmelaga knekkebrød smaker jo godt. Jeg er bare møkklei fiberriken (og det er tiltak å lage egne knekkebrød:mellow:)

Pøsj da! spiste knekkebrød til lunsj, 200 kcal inkludert pålegg (kl12). Etter det har jeg trent og er fortsatt ikke sulten! :D

Syns det funker heelt fint jeg ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pøsj da! spiste knekkebrød til lunsj, 200 kcal inkludert pålegg (kl12). Etter det har jeg trent og er fortsatt ikke sulten! :D

Syns det funker heelt fint jeg ^^

Ikke det jeg tenker på, er mer det at jeg er så utrolig lei av knekkebrød..og så blir jeg aldri mett :p. I hele dag har jeg gått rundt med en skikkelig ubehagelig følelse i magen og nå når jeg endelig spiste noe ordentlig så forsvant den helt. Så nå har jeg som mål å spise noe som ikke er knekkebrød fremover :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd å fylt en slik brødform? et omelett brød?

Må jeg være førstemann ut? har liksom 22 egg som går ut om noen dager!

Du trenger ikke stresse, egentlig. Egg holder seg kjempelenge over "best før datoen"...du kan glatt bruke egg som har "gått ut" for en måned siden liksom, ut over det sjekker du dem bare, før du tar dem i maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhh, sjekker ? Ser på skallet før du pælmer dem oppi ?

Haha. Ja, absolutt..nei, du kakker dem bare opp og ser/lukter på det. Jeg bruker ikke egg som har skilt seg f.eks. Men jeg synes å huske at min farmor ikke brydde seg om det heller (men hun sparte på alt da..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klartale.no/norge/spis-gamle-egg/

"Det kunne stått på kartongene at egg kan spises i 60 dager. Nå står det 28 dager, sier Åse Kringlebotn. Hun er direktør i Opplysnings-kontoret for egg og hvitt kjøtt.

Du kan spise egg i alle fall sju måneder etter at de er gått ut på dato. Det sier vi når folk spør oss. Så lenge egget ikke er skadd, kommer det ingen bakterier gjennom skallet. Derfor er det ikke farlig, sier hun."

Ta stemplingsdatoen på egg med en klype salt. Norske egg er like gode og like trygge å spise i flere måneder etter at de har ”gått ut på dato”, bare du har eggene i kjøleskap, skriver opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt på sine nettsider.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...